Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Validatie icm formule in Excel 2010

Pagina: 1
Acties:

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-11 09:04
Ik ben bezig om een administratie op te zetten en hiervoor kan men kiezen uit een validatie lijst, maar ik krijg het maar niet voor elkaar om een formule te maken die meewerkt met wat ik wil.

De validatie lijst is gebaseerd op een lijst in een tabblad gegevens en vanaf cel C2 en daarnaast in D2 zit een getal wat er bijhoort. In een desbetreffende maand moet ik dus de volgende formule hebben:

Als waarde X is gekozen in de maand januari, wat gebaseerd op cel C3 van tabblad gegevens dan moet dit vermenigvuldigen met het aantal en de cel D3 van tabblad gegevens.

Waarde X en het aantal kan varieren per rij.

Weet iemand een mogelijke knooppunt? Als nestelen lukt niet, want de validatie is groter dan 7.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik snap niet wat je bedoelt, zo zonder voorveeld en voorbeelden van code die je hebt geprobeerd.

Mijn eerste reactie zou zijn: horizontaal (of verticaal) zoeken, maar dat zal je al hebben geprobeerd aangezien dat een erg veel geziene tip is als je op dergelijke problemen zoekt in OFF. Misschien kan je wat duidelijker zijn en wat pogingen geven.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Meneer iCy
Zie hieronder voorbeeld. De kolom A en B moeten de input zijn om tot het bedrag te komen. Als kolom B = kilometer dan moet men het bedrag bij gegevens weghalen.

Men krijgt dan 50x0,5=25
indien men ontbijt had geselecteerd in cel b2 dan was het 50x2,40 geweest. Dit moet variabel blijven.

voorbeeld maand januari:

code:
1
2
3
4
A-------------B-------------C-------------
Aantal--------Omschrijving--Bedrag--------
50------------Kilometer-----€ 25----------
1------------Ontbijt--------€ 2,40--------

Voorbeeld gegevens
code:
1
2
3
4
B--------------C-------------
Omschrijving---Bedrag--------
Kilometer------0,50----------
Ontbijt--------2,40----------

Formule waarmee ik het getracht heb: =VERT.ZOEKEN(C2;Gegevens!B2:B19;3;ONWAAR)

[ Voor 6% gewijzigd door Meneer iCy op 20-04-2012 21:47 ]

• Meneer iCy
Heb hem al, snap niet dat ik hem telkens fout deed....

=VERT.ZOEKEN(C3;Gegevens!B:C;2;ONWAAR)*D3

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Woei :)
Over je topicreport: topic sluiten hoeft niet per se, het zakt wel weg :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)