2007 iMac & CD die er niet uit wil

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 14:35
Aloha

mijn 2007 iMac wil een CD niet meer loslaten. Hij reageert netjes op mijn eject verzoek, het mechaniek gaat in gang, maar de cd wordt niet ver genoeg/niet uitgeworpen en dan door de drive weer ingeslikt. Hij is dan gewoon weer benaderbaar en uit te werpen. Maar hij komt er niet uit. Omdat deze drive geen gaatje voor een paperclip heeft (aan de buitenkant) hoop ik dat hier iemand de gouden oplossing heeft.

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:31
Ik denk dat ik je die kan geven. :)

https://discussions.apple.../1060451?start=0&tstart=0

Laat even weten of het is gelukt. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door naarden 4ever op 20-04-2012 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
Die had ik nog niet gevonden, alleen software ejects. Ik ga morgen weer verder proberen (daglicht is wel fijn met dit) Het wordt nog wel even pielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-10 12:46
Je iMac afsluiten en uitschakelen, als het helemaal uit is de ejectknop ingedrukt houden en doe je Mac weer aan.

Even later zal de cd eruit gaan, tenminste zo is het bij mij wel gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
Queenfanmichel schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 21:05:
Je iMac afsluiten en uitschakelen, als het helemaal uit is de ejectknop ingedrukt houden en doe je Mac weer aan.

Even later zal de cd eruit gaan, tenminste zo is het bij mij wel gelukt.
Dat is denk ik de truc als de software um gelocked houdt, maar bij mij is het meer een hardware issue. Ik zal het nog een keer proberen.

edit: Noopz. Werkt niet

[ Voor 3% gewijzigd door D2k op 20-04-2012 21:13 . Reden: Nee, werkt inderdaad niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
Maar als je op eject drukt wil je superdrive wel een poging doen om de cd eruit te "spugen"???

Ik heb ook zoiets gehad namelijk, ik heb toen mijn iMac laten repareren bij de plaatselijke APR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
Queenfanmichel schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 21:12:
Maar als je op eject drukt wil je superdrive wel een poging doen om de cd eruit te "spugen"???

Ik heb ook zoiets gehad namelijk, ik heb toen mijn iMac laten repareren bij de plaatselijke APR.
Ja, poging wel, maar komt niet ver genoeg "los" om um te kunnen pakken, en dan slikt ie um weer in en gaat um weer laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
D2k schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 21:14:
[...]

Ja, poging wel, maar komt niet ver genoeg "los" om um te kunnen pakken, en dan slikt ie um weer in en gaat um weer laden
Dan gaat je superdrive kapot, een nieuwe kost via een APR iets van €500,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
Queenfanmichel schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 21:20:
[...]

Dan gaat je superdrive kapot, een nieuwe kost via een APR iets van €500,-
Nee bedankt ;-) Voor een 2007 imac. De harddisk is al vv door een Firewire schijf, dus ik kijk wel voor een losse drive(heb ook een MBA, dus dan is dat ook weer opgelost).

Maar ga toch proberen de CD eruit te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:02
ik heb gisteren een 2011 imac weggebracht naar de plaatselijke rebelleer voor een dergelijk probleem.
druk je op eject (al is het uit de boot-loader) dan hoor je het mechaniek m willen uitwerpen, gevolgd door een paar harde tikken.

Dit gebeurde wel eens vanaf de 1e dag. Meestal ging de cd er na 3x wel uit of een reboot. Alleen nu werd het zo erg, dat ik een bepaalde muziek cd er pas na 20x proberen eruit kreeg.

Eerst opmerking van de winkel was 'u weet dat dit niet onder de garantie valt'. Nu had hij natuurlijk het nog niet in actie gezien, maar zo'n opmerking kon ik niet echt waarderen... Het is afwachten waar ze vd week mee gaan komen, maar als het geen garantie blijkt word het een gevalletje bijstandsverzekering vermoed ik. Ik had er iig een cd bijgedaan met een filmpje van het probleem voor het geval de cd daar er opeens wel uitkomt..

Ik vermoed dat die superdrive er gewoon niet helemaal recht inzit waardoor de disc er moeite heeft uit te komen.
Nou zijn ziezo de dvd-drive's van de macs niet echt om over naar huis te schrijven, maar dat ter zijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
sharkzor schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 21:23:
ik heb gisteren een 2011 imac weggebracht naar de plaatselijke rebelleer voor een dergelijk probleem.
druk je op eject (al is het uit de boot-loader) dan hoor je het mechaniek m willen uitwerpen, gevolgd door een paar harde tikken.

Dit gebeurde wel eens vanaf de 1e dag. Meestal ging de cd er na 3x wel uit of een reboot. Alleen nu werd het zo erg, dat ik een bepaalde muziek cd er pas na 20x proberen eruit kreeg.

Eerst opmerking van de winkel was 'u weet dat dit niet onder de garantie valt'. Nu had hij natuurlijk het nog niet in actie gezien, maar zo'n opmerking kon ik niet echt waarderen... Het is afwachten waar ze vd week mee gaan komen, maar als het geen garantie blijkt word het een gevalletje bijstandsverzekering vermoed ik. Ik had er iig een cd bijgedaan met een filmpje van het probleem voor het geval de cd daar er opeens wel uitkomt..

Ik vermoed dat die superdrive er gewoon niet helemaal recht inzit waardoor de disc er moeite heeft uit te komen.
Nou zijn ziezo de dvd-drive's van de macs niet echt om over naar huis te schrijven, maar dat ter zijde.
Laat je niet afschepen met het garantie geneuzel van sommige verkopers, mijn werd keurig zonder problemen verholpen. Mijn iMac was toen iets van 1,5 jaar oud (zie link).

Een nieuwe superdrive kost via ifixit iets van $100,-, moet je hem wel zelf inbouwen.

[ Voor 3% gewijzigd door Queenfanmichel op 20-04-2012 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
Dan wordt het toch deze voor mij: http://store.apple.com/nl/product/MC684ZM/A (79,-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
Weet niet of deze gaat werken, iets met de busspanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
Ow, ok. Thanks voor de tip, ik ga zoeken

Pagina: 1