Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Scripttaal met encryptie/compileren tot executable ?

Pagina: 1
Acties:

• _koen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-10 18:06
Hallo,

Voor het automatisch starten van een intranet had ik graag een script gemaakt om de site in Firefox op te starten met een geëncrypteerde parameter in de URL (=gebruikersnaam, eventueel in combinatie met datum/tijd zodat dit geen vaste parameter is...). Om de formule van de parameter/encryptie niet bloot te geven zou ik dit script moeten compilen in een executable of zo.

Dus ik heb functies als getWindowsUsername, DES encryptie, shell start Firefox en compileren tot executable nodig.

Ik dacht om VB.Net hiervoor te gebruiken, maar ben daar niet zo mee vertrouwd. Hebben jullie een beter idee, een echte scripttaal die dit allemaal kan ?

Alvast bedankt !

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je kan toch dat vb.net script gewoon compilen naar een exe? Download anders desnoods VisualStudio Express, volgensmij kan die dat wel voor je.

Vroeger kon je ook zonder problemen een .bat-bestand compilen naar een executable.

Edit:
Oh, ik las er overheen dat je nog heel geen script had 8)7 Ignore me :X

[ Voor 15% gewijzigd door RaZ op 20-04-2012 20:25 ]

Ey!! Macarena \o/

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Maare, als je dat script uitvoert dan zie je toch gewoon de username + password in de URL van firefox? Kan je niet beter zorgen dat de username + password al gencrypt zijn en je deze op de serverkant decrypt? Wel je sleutel veilig houden natuurlijk.

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:34

markvt

Peppi Cola

Als je een windows domein hebt, dan kan je authenticatie op de (iis) server gebruiken en dan hoeft de username ook niet meegezonden te worden in de url naar de server.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:55

beany

Meeheheheheh

Alles wat op een client draait is niet te vertrouwen. PUNT

Dus of het in een script zit, een executable... het maakt niet uit.

Bespaar je gewoon de moeite, want als ze het willen hebben, krijgen ze het. Ook executables zijn te debuggen.

Zet gebruikersnaam/wachtwoord in een script en zorg dat de verbinding veilig is(https).

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• _koen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-10 18:06
Bedankt voor jullie reacties.

We zitten met een Linuxdomain met clients in Windows. Authenticatie op de server is dus helaas niet mogelijk. De gebruiker nog eens laten inloggen voor een intranet vind ik er ook wat over... .

Voorlopig kijk ik voor een oplossing in Kixtart. VB.Net was ook makkelijk te doen, maar het framework staat niet op alle clients => Kixtart...

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
_koen schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 20:05:
Bedankt voor jullie reacties.

We zitten met een Linuxdomain met clients in Windows. Authenticatie op de server is dus helaas niet mogelijk. De gebruiker nog eens laten inloggen voor een intranet vind ik er ook wat over... .

Voorlopig kijk ik voor een oplossing in Kixtart. VB.Net was ook makkelijk te doen, maar het framework staat niet op alle clients => Kixtart...
De webservice waar je intranet op draait zal je dan moeten koppelen (lees: webserver authenticeert de windows user met een domain controller) met je windows domein zodat je van single signon gebruik kan maken.
Of dat uberhaubt kan hangt even af van het type software waar je intranet op draait / hoe je inlogt op je intranet maar in principe elke webserver kan tegen ldap (wordt dus ook gebruikt in een windows domein) authenticeren.

[ Voor 4% gewijzigd door Mental op 24-04-2012 20:10 ]

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 20:57
Ook voor Linux is het mogelijk om met Windows-domains te praten en integrated authentication aan te bieden. Met mod_ntlm kun je volgens mij al een heel eind komen.

We are shaping the future

Pagina: 1