Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:06
Ik werk nu 6 maanden bij Randstad voor een groot ICT bedrijf. Dat bedrijf wil mij in vaste dienst nemen maar heeft nog 2 maand nodig om alles rond te krijgen, zolang kan ik nog bij Randstad blijven maar wel met het zelfde salaris als dat ik zou krijgen als interne.

Nu zegt Randstad dat, omdat ik 2 weken vakantie heb opgenomen tijdens mijn 26 weken dat ik gewerkt heb dat ik nog geen recht heb op de inlenersbeloning. Mijn uurloon nu is 13,60, dat gaat naar 18,47 (niet door Randstad bepaalt, het bedrijf wil gewoon zoveel voor mij gaan betalen). Echter wil Randstad, ter "compensatie" o.i.d. wel 18,36 betalen.

Waarom? 11 cent minder stelt niet veel voor, maar... huh?

1) Volgens mij valt deze loonsverhoging niet onder de inleners beloning regeling
2) Als ik er geen recht op heb dan moet ik 13,60 krijgen, anders verdien ik 18,47. Waarom kan het wel, mits ik 11 cent minder verdien?
3) Waarom tellen mijn vakantie weken niet mee? Ik kreeg wel betaalt tijdens die weken.

2 weken werken voor 11 cent per uur minder stelt natuurlijk niks voor, maar het gaat hier om een principe kwestie.

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:01

Sport_Life

Solvitur ambulando

Max Hunt schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 19:56:

2 weken werken voor 11 cent per uur minder stelt natuurlijk niks voor, maar het gaat hier om een principe kwestie.
Zal je nieuwe werkgever blij mee zijn, met zo'n instelling..

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 12:53
Die regeling dat je na 26 weken recht hebt op hetzelfde uurloon als bij de klant, die gaat niet over 26 weken dienstverband maar 26 weken uitgezonden. Vandaar dat je nog maar 24 weken hebt, in je vakantie was je wel bij Randstad in dienst maar niet uitgezonden naar de klant. Aardig van Randstad dat ze je alsnog 97% van het verschil bijpassen, dikke meevaller zou ik zeggen :)

offtopic:
Uitzenden vind ik altijd het vreemdste deel van onze arbeidsmarkt. Ik zou zeggen, je bent vooralsnog bij Randstad in dienst dus wat heb je in die periode voor zaken met de arbeidsvoorwaarden van hun klanten?

Moeten de IT detacheerders nu ook conform CAO's van Sheel, Rijksoverheid, Philips etc gaan betalen als hun werknemers wat langer op een project zitten?

• Max Hunt
Sport_Life schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 20:22:
Zal je nieuwe werkgever blij mee zijn, met zo'n instelling..
Mijn houding tegenover Randstad heeft te maken met een kleine voorgeschiedenis.
Aardig van Randstad dat ze je alsnog 97% van het verschil bijpassen, dikke meevaller zou ik zeggen
Als het hier om de inleners beloning gaat, dan is dit zeker een meevaller. Echter vraag ik mij af of dat dus zo is.

- Ik zou per volgende week een vast contract krijgen bij het bedrijf waar ik zit
- Wegens omstandigheden kan dat pas over 2 maanden in gaan
- Daarom is mijn Randstad contract verlengt
- Omdat ik volgens afspraak nu in dienst zou moeten zijn voor het bedrijf wordt mijn loon verhoogt tot dat van een interne + compensatie voor gemiste bonussen etc.

Voor zover ik dit zie heeft dit niks met de inleners beloning te maken.

Stel: Randstad houdt stug vast aan die 26 weken. Het bedrijf waar ik zit wil 400 euro meer aan mij betalen. Dan kan Randstad dat tegenhouden?

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 12:53
Ik weet niet wat die "omstandigheden" zijn, maar het lijkt eerder of de klant tijd rekt dan Randstad.
Ik zie niet op wat voor manier Randstad jouw loonontwikkeling probeert tegen te houden.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Max Hunt schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 21:00:
Stel: Randstad houdt stug vast aan die 26 weken. Het bedrijf waar ik zit wil 400 euro meer aan mij betalen. Dan kan Randstad dat tegenhouden?
Wat zegt je contract met Randstad? ;)

Zoals het hier staat is Randstad best netjes. Zoals je zegt: inlenersbeloning geldt pas (verplicht) na 26 weken werken.

offtopic:
Weet je wel zeker dat de klant van je werkgever je in vaste dienst wil nemen ipv een tijdelijk contract? Lijkt me vreemd. Overigens vindt ik een uurloon in vaste dienst bij een ICT-dienstverlener ook best vreemd, maar dat ter zijde.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

offtopic:
Het uurloon is een simpele berekening: 3200 per maand is voor 40 uur 18,47. Ik praat ook altijd in hele maandbedragen, welk uurloon daar uitkomt is niet zo spannend. Maar het geboden uurloon komt neer om 3182 per maand. Dan heb je het over een tientje netto per maand wat je even niet hebt.

Hoewel het een princiepe-kwestie, zou ik mij om een tientje netto - dus 2 tientjes voor die 2 maanden - niet de boel op scherp zetten.

Ey!! Macarena \o/

• Max Hunt
Nu ik er zo mee bezig ben vraag ik me af wat voor nut 't heeft. Nu maak ik me niet zo druk om die paar euro maar ik wil toch wel graag weten waarom dit zo gaat.
Weet je wel zeker dat de klant van je werkgever je in vaste dienst wil nemen ipv een tijdelijk contract?
Ja, ik ben al bezig met onderhandelen voor de arbeidsvoorwaarden voor een contract voor onbepaalde tijd. Ze zijn alleen wat laat daarmee begonnen, vandaar een verlenging van 2 maand bij Randstad. (en daarom de loonsverhoging)

Dat uurloon is inderdaad een omrekening van het maandsalaris naar het uursalaris, Randstad rekent in uren.
Zoals het hier staat is Randstad best netjes. Zoals je zegt: inlenersbeloning geldt pas (verplicht) na 26 weken werken.
Als Randstad dit uit eigen kas zou moeten betalen, dan is dit zeker netjes. Maar hoe meer ik lees over deze regeling hoe meer ik het zie als:
- Na 26 weken werken is het verplicht om een uitzendkracht te betalen alsof hij een interne medewerker is.
- Een uitzendkracht mag voordat hij 26 weken heeft gewerkt al betaalt worden als interne medewerker.

Het bedrijf waar ik bij zit heeft met Randstad afgesproken dat ze me moeten betalen op basis van een bepaald maandsalaris. Daarom vind ik het gek dat Randstad dan tegen mij zegt dat ze dat niet mogen doen.
Wat zegt je contract met Randstad?
Er staat dat ik:
- minimaal 13,60 per uur verdien
- tenzij de beloning van het bedrijf geld, dan kan dat lager zijn als de standaard beloning lager is

Verder staat er in het contract niks m.b.t. salaris. In het uitzendkrachten CAO staat wel dat de beloningsregeling van het bedrijf waar je werkt eerder van kracht kan worden dan na 26 weken. Er staat niks over het korten van salaris bij een verhoging binnen de 26 weken.

• Max Hunt
*knip offtopic reactie over moederborden :P*

[ Voor 95% gewijzigd door Rukapul op 30-04-2012 09:24 ]

Pagina: 1