AMD 7970 Triple Screen; Display port brak?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 16:11

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Heren,

Ik zit met een vreemd probleem.
Na thuiskomen zette ik mijn pc aan. van de 3 schermen deed er maar één. Na wat geswitched te hebben met de kabels en aansluitingen had ik de schermen even aan de praat. Echter na een korte periode viel de scherm die op displayport aangesloten zit uit.

En zo is het eigenlijk de hele tijd nu. De andere 2 schermen werken stabiel (DVI en HDMI->DVI). Maar de displayport aansluiting blijft in standby gaan -> signaal -> standby -> etc.

Ook de andere displayport aansluiting geeft hetzelfde resultaat.

Tot op de dag van gisteren nog niets aan de hand in ieder geval.

Hebben meer mensen hier last van? En wordt dit een RMA'tje?

Drivers heb ik ook al opnieuw geinstalleerd, ook verschillende drivers, maar ook dit mocht niet baten...

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:15

Fordox

00101010

test eens met een ander scherm of druk de kabel beter in je scherm. is je derde scherm eigg dedicated displayport of heeft deze nog een actieve converterding? probeer anders even met een andere.

ook je stekkers intern even goed aandrukken, dat kunnen de raarste problemen al oplossen.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Kast open gehaald, kaart eruit, er weer in, en alles weer aangesloten. Still the same problem.

Monitoren zijn: 2x Samsung 2443BW, en 1x Samsung 245B.

1 met displayport (Active adapter) naar DVI
1 met hdmi naar DVI
1 met DVI.

Heel soms lijkt 't 't even te doen, dan doen alle 3 de schermen het, maar na een paar seconde valt de displayport weer uit...

*edit*

Vreemd, m'n DPort scherm is nu al zeker 10 minuten aan... Irritant die random problemen!

Keep u informed!

[ Voor 14% gewijzigd door NeFoRcE op 20-04-2012 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:15

Fordox

00101010

klinkt als een los contactje. kan overal zijn, zoals breuk in de kabel, je adapter die niet meewerkt, defect op de kaart, of een defect in het scherm.

test elk deel apart van elkaar en je weet waar het probleem ligt.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Dat de kabels 't probleem zijn sluit ik uit. Als ik de aansluitingen + adapters wissel blijven de monitoren werken (op de display port na). Ik haal zo bij een maat een nieuwe adapter op. Kan ik in ieder geval uitsluiten of het aan de adapter ligt.

Na vanmorgen weer even de kabels verwisselt te hebben, werken alle 3 de schermen weer naar behoren. Erg vreemd! Zodra ik meer weet, horen jullie het!

*edit*

Videokaart is waarschijnlijk stuk. Gebeld met Informatique, die kwamen met de melding dat het vaker voor kwam en dat ze op zoek zijn naar een oplossing. Maandag even weer bellen, wil graag wel RMA.

Meer mensen dan met dit probleem?

[ Voor 23% gewijzigd door NeFoRcE op 21-04-2012 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oraijon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09 11:57
Ehm, ja zojuist bij mij geloof ik...

Krijg opeens een melding dat de displayport verbinding weg is, paar keer gereboot (zelfs een koude herstart) en een keer powerswitch op de voeding uit, hielp allemaal niet. Uiteindelijk stekker eruit getrokken terwijl ik in Windows zat en er weer in, toen zag hij de monitor opeens weer.

Ik heb overigens HD6950 (CF)

Star Citizen Referal code | Gigabyte GeForce RTX 3090; Intel Core i7 8700k w/ NZXT Kraken X63; 32GB Corsair Vengeance LPX; CM NR200P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Oraijon schreef op zondag 22 april 2012 @ 00:37:
Ehm, ja zojuist bij mij geloof ik...

Krijg opeens een melding dat de displayport verbinding weg is, paar keer gereboot (zelfs een koude herstart) en een keer powerswitch op de voeding uit, hielp allemaal niet. Uiteindelijk stekker eruit getrokken terwijl ik in Windows zat en er weer in, toen zag hij de monitor opeens weer.

Ik heb overigens HD6950 (CF)
Hmm, houd 't maar in de gaten dan. Zo begon het bij mij ook ongeveer. Nu werk ik nog maar op single screen. Morgen maar ff weer bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 12:09
Hebben jullie toevallig ook allebei een kaart uit dezelfde reeks?

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Rey Nemaattori schreef op maandag 23 april 2012 @ 10:42:
Hebben jullie toevallig ook allebei een kaart uit dezelfde reeks?
Ik heb een 7970 van halverwege februari. Monsterkaart, dat dan weer wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Morgen krijg ik een nieuwe kaart binnen van de webshop. Zeer nette service! De kaart was inderdaad defect (vreemd, zo van ene op andere moment!). Anyway, slotje mag erop. Ik ben tevreden met de uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Ik haal even een oud topic van mij op, want het probleem doet zich weer voor.

Nu de situatie als volgt:

- Zo'n 2,5 jaar terug is mijn 3e scherm overleden. Vlak daarna ben ik verhuisd en heb ik al die tijd met twee schermen gewerkt op mijn destijds nieuw ontvangen 7970.

Nu heb ik laatst een 3e scherm erbij gekocht. Aangesloten, draait als een trein. Echter, de laatste dagen (het scherm heeft eigenlijk maar 1 avond goed gewerkt) heb ik weer exact dezelfde problemen als 5 jaar geleden. Ik lees meer problemen over displayport dat dit vaak stuk gaat of het probleem is met deze kaarten. Zijn hier meer die dit kunnen beamen? Ik zit er aan te denken om dan maar een nieuwe vidoekaart te halen uit het kamp van de buren. Maja, welke kaart is vergelijkbaar en ondersteund 'eyefinity' voor gamen, en uberhaupt 3 schermen voor desktop... Daar ga ik me binnenkort maar eens in verdiepen.

Bah...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11:46
Verre gok, heeft je DP kabel de 20ste pin connected? Deze stuurt uit mn hoofd 3.3V terug de kaart in en zou een probleem kunnen veroorzaken.

Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
untflanked schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 21:29:
Verre gok, heeft je DP kabel de 20ste pin connected? Deze stuurt uit mn hoofd 3.3V terug de kaart in en zou een probleem kunnen veroorzaken.
oeh dat kan ik niet zien eigenlijk. Het is een Active Minidisplayport -> hdmi adapter die in de videokaart gaat...

*edit

En nu springt ineens out-of-the-blue mijn scherm weer aan. Bizar dit.

*edit na 3 minuten

Ennnn. uit. (ennnnn aan na 2 minuten, en weer uit na 3 minuten)

[ Voor 20% gewijzigd door NeFoRcE op 25-07-2017 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04:36
Het zou natuurlijk ook kunnen dat je voeding aan stuk het gaan is. Welke voeding gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
MadDogMcCree schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 01:00:
Het zou natuurlijk ook kunnen dat je voeding aan stuk het gaan is. Welke voeding gebruik je?
Een Thermaltake Toughpower 750w. Verder qua hardware:

MSI GD 65 8D
3930K cpu
8x 4GB mem
6 HDD's
SSD
Blu-ray brander
H100i watercooling

Maar het rare is dat dit probleem hetzelfde is al 5 jaar terug. Toen was mijn voeding natuurlijk nog een stuk nieuwer. Ik lees her en der wel meer problemen met Display Port op deze gpu..

Pagina: 1