Nas achter router en server

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik heb een NAS aangeschaft die op poort 9900 het bekijken van Camera's mogelijk maakt.
Nu wil ik vanaf een externe locatie mijn camera's bekijken. Maar ik heb het volgende probleem:

De router heeft ip in de reeks 10.0.0.*, de server ook. Maar de computers die achter de server zitten hebben IP 192.168.1.*. De NAS zit in het netwerk achter de server en heeft IP 192.168.1.30.
Wat ik heb gedaan is:
Ik forward alle verbindingen van [extern ip]:9900 naar mijn server, en vanaf daar wil ik alles doorsturen naar de NAS.
Maar die laatste stap lukt niet! Kan iemand mij vertellen hoe dit moet? Ik werk liever niet met cmd of iets dergelijks.

Bij voorbaat dank!
florian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Dit lijkt me geen PNS topic, eerder basis netwerk kennis :) Ook raad ik je aan om even de FAQ te lezen, groeten hoeft niet.

Waarom heb je zowel een 10.x netwerk als een 192.x netwerk thuis? Kun je dit niet aanpassen naar één subnet?

Is je server dhcp en router? Waarom heb je dan twee routers en dhcp servers in je netwerk? Je kunt met een router prima verkeer van subnet a naar b doorsturen, maar ik zou eerder adviseren om naar je topologie te kijken en hetzelfde subnet te gebruiken + 1 router/dhcp server en niet 2.

[ Voor 37% gewijzigd door Workaholic op 20-04-2012 22:48 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:06

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Volgens mij maak je het jezelf inderdaad onnodig moeilijk, gooi alles in 1 netwerk.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grootstyr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-08 19:40
Op het moment dat die router een IP uitdeelt aan de server en de server een router is + DHCP moet je ook in de server een portforward toevoegen.
Afhankelijk van de soort server kun je op google vast vinden hoe je een port forward toevoegt.