[Win7] 64bit compatibility met games/aps

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Silver
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-02 11:10
Ja ik heb het gegoogled maar ik wil het toch even zeker weten.

Ik heb 16GB RAM dus ik wil graag Windows 7 64bit. Maar nu weet ik niet 100% zeker of dit wel gaat. Draaien de games en applicaties wel op een 64bit OS?
En hoe zit het met de iets wat oudere games zoals Civilization II of Dungeon Keeper I/II bijvoorbeeld. Draaien die ook nog op een 64bit OS?

In het ergste geval kan ik nog multi-booten maar dan moet ik 2 Windows versies kopen...
En ja ik heb soms wat meer RAM nodig dan ~4GB vanwege de vmware machines die zelf ook nog zware omgevingen draaien.

Sorry als het een stomme vraag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:51

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je kan met 2GB al Windows 7 64bit draaien. De games draaien ook op een 64bit's OS.
De oudere games zal je waarschijnlijk in compabiliteitsmodus moeten draaien.

Zie ook http://windows.microsoft....ducts/system-requirements

Imo heb je toch niet goed gezocht, dit valt toch echt wel onder basiskennis.

[ Voor 15% gewijzigd door Outerspace op 20-04-2012 15:05 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-04 10:55

we_are_borg

You will Comply

Ik ben zelf nog niets tegen gekomen wat niet werk onder 64bit terwijl het 32bits was/is.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Silver
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-02 11:10
@outerspace
Nee sorry ik bedoelde niet de systeemvereisten voor Windows 7 64bit maar simpelweg of wat eigenlijk op de software/game dozen vermeld staat: "werkt met Windows <versie hier>". Of dat ook werkt op de 64bit Windows 7.
Meestal word het officieel bij applicaties/games niet ondersteund tot zover ik weet maar werken die 32bit games/applicaties in de praktijk blijkbaar wel volgens jullie. Dat is wat ik wou weten :).