• leon1989
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-06 15:36
beste mede forum gebruikers,

ik zit in een twee strijd.

Mijn vader wilt een nieuwe/andere/extra tablet

deze wilt hij enkel en alleen gaan gebruiken voor zijn zakelijke bezigheden.
omdat er dan toch heel veel zakelijke gegevens op zullen staan, zou deze "goed" beveiligd moeten kunnen worden ("goed" want alles is te kraken)

nu is mijn vraag, welk besturings systeem is beter te beveiligen?
- beveiliging voor diefstal > data wissen op afstand, heb het ooit gelezen maar is dit mogelijk?
- beveiliging tijdens het gebruik zelf > kan je een tablet (bij benadering) net zo goed beveiligen als een pc?

nu gaat hij niet internet bankieren op de tablet, mede omdat we nog tele bankieren hebben en dit niet werkt op beide systemen.

overigens:
laatst wat er een stukje op tweakers over veiligheid van verschillende os'en, maar wat zegt dit?
nieuws: Trend Micro: "Blackberry veiligste mobiele os, Android minst veilige"

graag uw mening, en bij voorkeur mensen die een tablet om gelijke reden hebben moeten beveiligen.

ps. zal vandaag niet veel reageren omdat UPC een vervelende storing heeft ;(

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik heb deze vraag naar een forum verplaatst dat daar beter voor geschikt is

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:56

epic_gram

undercover moderator

Volgens mij heeft android vroeger wel eens wat malware in hun market gehad. En volgens mij is apple ook wel wat strenger in de controle van apps voordat ze worden toegevoegd.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Tja, qua apps ben je natuurlijk zelf verantwoordelijk wat je er wel en niet opzet. Goed opletten dus.

Qua beveiliging van je data zélf kun je volgens mij vanaf Android 3.0 je data volledig laten encrypten. Hoe dat precies werkt weet ik niet en ik weet ook niet of iOS dat ook kan bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik verwacht echter dat dergelijke apps niet relevant zullen zijn voor zakelijk gebruik. Zakelijk betekent in mijn ogen ook werkelijk geen enkele niet-zakelijke app installeren. Als je enkel officiële apps koopt die je nodig hebt (office, VPN etc.) en verder niet naar rare websites surft of nieuwe, niet gerate apps lijkt het me veilig genoeg. Ik denk derhalve dat niet iOS of Android onveilig is, maar de gebruiker die met de tablet speelt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tracking Cookie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05:13
Ik heb zelf een android smartphone.

|Android:
- Geen garantie van beveiligingsupdates, maar wel een hele rits aan beveiligingsapps

- Voor het op afstand vergrendelen van je tablet en het wissen van het geheugen kan je kijken naar avast! Mobile Security. Met Google Apps Device Policy kan je de tablet beheren, zo kan je nieuwe apps installeren uitzetten.

Google Play: avast! Mobile Security.
Google Play: Google Apps Device Policy

- Bij Android 3.0 en hoger kan je zowel het interne telefoongeheugen (voor apps) als de overige opslag encrypten(hiervoor gebruikt Android mcrypt).

|iOS:
- Bij de iPad heb je de garantie dat je langer voorzien bent van (beveiligings) updates.
- met iCloud (iOS 5 only als ik me niet vergis) kan je je iPad op afstand volgen en volledig wissen. Zie: http://www.howtogeek.com/...r-wipe-your-ios-5-device/
- iPads en iPhones vanaf 3GS hebben hardwarematige encryptie zodra je een wachtwoord instelt:
https://support.apple.com/kb/HT4175

[Voor 10% gewijzigd door Tracking Cookie op 06-05-2012 13:32. Reden: copy/pasta google play urls fout]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee