beste mede forum gebruikers,
ik zit in een twee strijd.
Mijn vader wilt een nieuwe/andere/extra tablet
deze wilt hij enkel en alleen gaan gebruiken voor zijn zakelijke bezigheden.
omdat er dan toch heel veel zakelijke gegevens op zullen staan, zou deze "goed" beveiligd moeten kunnen worden ("goed" want alles is te kraken)
nu is mijn vraag, welk besturings systeem is beter te beveiligen?
- beveiliging voor diefstal > data wissen op afstand, heb het ooit gelezen maar is dit mogelijk?
- beveiliging tijdens het gebruik zelf > kan je een tablet (bij benadering) net zo goed beveiligen als een pc?
nu gaat hij niet internet bankieren op de tablet, mede omdat we nog tele bankieren hebben en dit niet werkt op beide systemen.
overigens:
laatst wat er een stukje op tweakers over veiligheid van verschillende os'en, maar wat zegt dit?
nieuws: Trend Micro: "Blackberry veiligste mobiele os, Android minst veilige"
graag uw mening, en bij voorkeur mensen die een tablet om gelijke reden hebben moeten beveiligen.
ps. zal vandaag niet veel reageren omdat UPC een vervelende storing heeft
ik zit in een twee strijd.
Mijn vader wilt een nieuwe/andere/extra tablet
deze wilt hij enkel en alleen gaan gebruiken voor zijn zakelijke bezigheden.
omdat er dan toch heel veel zakelijke gegevens op zullen staan, zou deze "goed" beveiligd moeten kunnen worden ("goed" want alles is te kraken)
nu is mijn vraag, welk besturings systeem is beter te beveiligen?
- beveiliging voor diefstal > data wissen op afstand, heb het ooit gelezen maar is dit mogelijk?
- beveiliging tijdens het gebruik zelf > kan je een tablet (bij benadering) net zo goed beveiligen als een pc?
nu gaat hij niet internet bankieren op de tablet, mede omdat we nog tele bankieren hebben en dit niet werkt op beide systemen.
overigens:
laatst wat er een stukje op tweakers over veiligheid van verschillende os'en, maar wat zegt dit?
nieuws: Trend Micro: "Blackberry veiligste mobiele os, Android minst veilige"
graag uw mening, en bij voorkeur mensen die een tablet om gelijke reden hebben moeten beveiligen.
ps. zal vandaag niet veel reageren omdat UPC een vervelende storing heeft