Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[HP DV6 notebook] herstelimage terug na andere windows?

Pagina: 1
Acties:

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-11 18:08
Ik heb een HP- DV6 notebook ontvangen vandaag, ondanks dat ik mezelf ooit beloofd had nooit meer iets van HP te kopen vanwege alle shit die er op staat. Toch gedaan, ik zet Windows er zelf wel op.

De laptop is niet voorzien van installatieschijven, maar op de HD staat een partitie met daarop systeemherstel. Die partitie mag van mij blijven staan, alleen is die nog te gebruiken als ik de hoofdpartitie verwijder en daarop een andere Windows installeer?

Bij het opstarten kun je met de ESC-toets naar het opstartmenu en van daaruit kun je de herstelpartitie opstarten (ben dat nu bij wijze van test even aan het doen). Blijft dat werken na het verwijderen van de hoofdpartitie?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Waarschijnlijk blijft dat niet werken zoals het nu werkt.

In het verleden heb ik dat bij een HP desktop wel gedaan. Vanuit Vista kon je recovery disks branden, daarna kon ik via die cd's Vista gewoon opnieuw installeren nadat ik Win7 gedraaid had. Het opstarten van de recovery image heeft echter nooit meer gewerkt. Dat gedeelte wordt blijkbaar niet meegenomen in de recovery disks. Dat is alleen al wel even geleden dus ik steek mijn hand er niet voor in het vuur dat dat nog zo is :Y)

Volgens mij is de verwijzing naar het image opgenomen op het niveau van de bootmgr. En als die eenmaal overschreven is krijg je die niet meer zo makkelijk hersteld naar wat het geweest is. Dat wil echter weer niet zeggen dat je de recovery partitie niet meer kunt gebruiken, je schijnt op een aantal manieren nog steeds van die partitie gebruik te kunnen maken (bron). Maar dat ik ik nog nooit gebruikt.

Desktop | Server | Laptop

• Stefke
En als ik eerst schijven maak met de huidige installatie met e.o.a. imagesoftware, dan kan ik die eerst terugzetten, en dan zou ik daarna weer de originele bootmanager moeten hebben....

?

• Stefke
Het lijkt niet meer nodig te zijn. Het blijkt dat er vanuit de HP herstelsoftware ook gekozen kan worden voor een "geminimaliseerd" image: daarin zit vrijwel géén software (van HP), alleen wat aansturingssoftware voor bijv de wireless zaken, de webcam en nog wat kleine dingen en een HPupdate client!

Blijkbaar hebben ze iets geleerd in de tussentijd :)