Problemen met exchange bij bovenbuurbedrijf

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-07 18:53
Situatie:
Fileserver 2008R2
Mailserver 2008R2 met Exchange server 2010

Maken gebruiken van redirected folders
Exchange-modus met cache is via GPO's uitgeschakeld.

In eerste instantie bleef Outlook op offline werken hangen, en was daar niet van af te krijgen.

Vervolgens geprobeerd een nieuw Outlook profiel aan te maken.
Bij automatische accountconfiguratie vind hij de juiste gebruiker en dus de goede gegevens
Na het klikken op Volgende gaan 2 van de 3 stappen goed, behalve de laatste stap: "aanmelden bij server".

Dan geeft hij de volgende error:
"Aanmelden bij outlook is niet mogelijk. Controleer of U verbinding hebt met het netwerk en of U de juiste server en- postvak naam gebruikt. Het adresboek van Microsoft Exchange kan niet aanmelden bij Exchange. Als dit probleem zich blijft voordoen, neem u contact op met de systeembeheerder"

Daarna alle bestanden uit de %appdata% volgens volgende website: http://community.spicewor...outlook-2010-disconnected opnieuw een Outlook profiel proberen te maken. > Werkte ook niet.

Enige verschil nu is dat outlook niet meer wil openen.
daar krijgen we de volgende error:
"Kan Microsoft Outlook niet starten, Kan het Outlook venster niet openen. U kunt dit Outlook gegevensbestand (.OST) pas gebruiken als u met het huidige profiel verbinding heeft gemaakt met Microsoft Exchange en tenminste één keer uw mappen heeft gesynchroniseerd."

Echter onder een andere gebruiker op dezelfde pc gaat alles goed. >
Het lijkt dus niet in de installatie van outlook te zitten maar echt iets in het (windows?)profiel van de gebruiker. Want als deze gebruiker inlogt op een andere pc gaat het ook fout.

Het probleem is erg te vergelijken met de onderstaande link:
Outlook connection issues with Exchange 2010 mailboxes because of the RPC encryption requirement

[ Voor 3% gewijzigd door Drunken_Bear op 23-04-2012 08:59 ]

Zoals de ouden zongen, zo housen de jongen. LoL IGN: warmastah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Profiel van gebruiker wissen en opnieuw aanmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear
Aangezien ze gebruik maken van redirected folders ben ik daar huiverig voor, moet ik dan de map \\fileserver\users\<username>\profile.V2 weggooien? of toch iets wat lokaal staat.

EDIT: Getest met een ander profiel, wat er dan gebeurd is dat je een "tijdelijk" account krijgt toegewezen waarbij al je bestanden worden verwijderd na het afmelden.

[ Voor 34% gewijzigd door Drunken_Bear op 20-04-2012 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Je kunt toch gewoon een backup van de documenten, internet favorieten etc?
Dat leek mij eigenlijk wel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear
Zoals ik al aangaf, word er bij het aanmaken van een nieuw account een soort temp account aangemaakt, dus backuppen van alle documenten heeft geen zin, en natuurlijk zijn er al back ups aanwezig, maar wat heb je aan een back up maken als er bij een temp account na het afmelden alles weer verwijderd word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 14:43

Pogostokje

* twiet *

Ben je een beheerder of een gebruiker? Kun je de beheerder om hulp vragen?

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear
Ik ben een beheerder met een testomgeving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Ok, dan snap ik het stukje niet helemaal van het tijdelijke account. Misschien staat het los van je eigenlijke probleem hoor.
Dat het met het profiel niet ok is, daar wijst alles wel naar. Je kunt eens in de registry duiken en daar verwijzingen naar van outlook weghalen wellicht? In het kader van schone lei beginnen?
Staat er iets in de eventviewer van de betreffende (exchange) server op het moment dat je probeert te verbinden met de client? Is het account in kwestie niet per ongeluk af en toe locked out?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear
Eventviewer zegt helaas helemaal niets erover, dat is ook 1 van de redenen waarom het moeilijker is achter het probleem te komen.
Het account is niet gelocked.
Over het register: Zou het daar echt inzitten? op de zelfde PC met een andere gebruiker in het domein kan ik gewoon verbinden met exchange en heb ik het probleem niet, het is dus echt maar 1 gebruiker die het probleem heeft, ongeacht op welke PC hij ook inlogt, het moet dus echt in het profiel zitten ipv in een register.

dat van het tijdelijke account kan ik wel uitleggen: ik heb ingelogd op een lokale admin, daar had ik de gebruikersmap veranderd naar <Gebruiker>.old.
Vervolgens heb ik opnieuw ingelogd met diezelfde gebruikers, dus windows maakt die gebruikersmap opnieuw aan, maar als je ingelogt bent, krijg je een ballon met de melding dat ik ben ingelogt op een tijdelijk account en dat mijn bestanden zullen worden verwijderd na het afmelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:36
Het klinkt alsof je nu gewoon vanuit windows explorer alle profiel bestanden hebt weggegooid en vervolgens weer probeert in te loggen met de gebruiker en je een tijdelijk profiel krijgt.

Dat klopt, je hebt namelijk niet het profiel verwijderd maar alleen de bestanden. Misschien even dit doorlezen. En dan nog is een keer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear
Als ik naar die profielen gaat zie ik Lokale profielen, en Zwervende profielen staan. in dit geval gaat het dus om een zwervend profiel.

Wij hebben met deze gebruiker op verscheidene PC's getest, op alle PC's was hetzelfde probleem.
Betekend het, als wij dit zwervende profiel verwijderen, dat het voor alle gebruikte PC's werkt?

Testomgeving bevat al data en daarom ben ik een beetje voorzichtig met het verwijderen van dingen.

EDIT: wat mij wel opviel was met een andere testgebruiker de exchange niet eens opnieuw hoefde worden ingesteld. Hij kwam in postvak in met het opstarten van outlook, zonder te vragen om accountgegevens.
Hierdoor denk ik dat de outlook settings niet verwijderd worden, maar ergens anders vandaan worden gehaald.

[ Voor 26% gewijzigd door Drunken_Bear op 20-04-2012 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Een zwervend profiel, ofwel een roaming profile, staat op je servers. Niet lokaal. Onderdeel van je profile is een stuk user registry ... dus ja, het heeft wel zin om in je registry te duiken. Bij het inloggen wordt die hyve geladen, bij het uitloggen weer weggeschreven. Dat geldt dan voor alle PC's waar die gebruiker op kan inloggen. Dit verklaart ook waar die andere gebruiker zijn accountgegevens vandaan haalt: die heeft zeker ook een roaming profile?

Je kunt niet zomaar alle files weggooien overigens, dan krijg je inderdaad tijdelijke profiles omdat er dan vanuit gegaan wordt dat er een storing is. Waarom zouden anders alle profile files weg zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Pogostokje op 20-04-2012 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• col-dejong
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09-2024
Staat je DNS op de client gericht naar de DC en de mailserver ook naar de DC?

Waar heb je de profielen weggegooid, op de server? Zoja,
Heeft de client recht op de server een nieuw profiel aan te maken?? Zoniet, zorg ervoor dat:
De groep(en) waar een profile redirection actief is de volgende rechten krijgen:
(Users) - Create Folders on this folder only
Creator_Owner - Modify on subfolder and files only
Dan zou automatisch profielfolders worden aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear
die fixit heeft me helaas vrij weinig geholpen, ik ben nu aan het testen met een nieuw roaming profile of er geen dataverlies is.
Ik wil zeker weten dat alles behouden blijft als ik opnieuw een account aanmaak.

in de logfiles vond ik alleen de melding die ik kreeg, met een ID, dus ik ben gaan googlen en kwam op deze site
http://social.technet.mic...e0-44db-adb3-5a242946b8f4
helaas hebben alle oplossingen daar geen effect gehad, maar het probleem is zeker te vergelijken.

[ Voor 14% gewijzigd door Drunken_Bear op 23-04-2012 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc181982
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-07 09:20
nieuw account aanmaken? Hernoem het zwevende profiel op de server naar .old o.i.d.
Zo blijft alles bewaard en kun je dmv knip en plak werk vanuit het oude profiel alles overzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Zet netlogon debugging eens aan en loop die log eens door.
Het lijkt er op dat je verbinding naar de share met profielmappen niet goed gaat.
Bij verwijderen van een netwerkprofiel is het de bedoeling dat je de gebruiker afmeld, reboot, onder een andere (admin) user aanmeld en het profiel van de lokale pc afgooit (dmv systeem eigenschappen - profielen) en vervolgens inderdaad de username.v2 map uit je profile share weg te gooien.

Advies van marc alleen opvolgen als je na het terugrenamen eerst het lokale profiel van de gebruiker verwijderd, doe je dat niet blijf je hoogstwaarschijnlijk lokaal met een corrupt profiel zitten wat bij afmelden vrolijk naar het netwerk gekopieerd wordt.
Pagina: 1