Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

AMD levert 30% meer processors voor notebooks dan vorig jaar

Pagina: 1
Acties:

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-10 01:52

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
Als je het artikel goed leest blijkt dat het helemaal niet goed gaat met AMD, dan vind ik dit een betere titel:
http://www.automatiseringgids.nl/nieuws/2012/16/fors-verlies-amd-door-afkopen-contract

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
Da's maar net welke insteek je neemt: wij nemen de positieve insteek...
Zonder de GloFo-afschrijving gaat het ook best wel goed met AMD, cpu- en gpu-divisies maken meer winst dan vorig kwartaal.
Met een kleine 100M winst doen ze het, zeker vergeleken met het verleden, wel aardig. Met de afschrijving wordt het wat minder allemaal, maar dat staat wmb keurig in het stuk.

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-10 01:52

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
Ondanks vrij positieve cijfers op de verschillende markten waar AMD actief is, heeft het bedrijf geen winst kunnen bijschrijven in de boeken. De cpu-divisie maakte dit kwartaal 124 miljoen dollar winst, iets minder dan vorig kwartaal en ook de omzet daalde licht. De gpu-divisie maakte 34 miljoen dollar winst, net iets meer dan vorig kwartaal bij gelijke omzet. Van de totaalcijfers moest echter een afschrijving van 703 miljoen dollar worden afgetrokken, waardoor de potentiële winst van 92 miljoen dollar veranderde in een netto verlies van 590 miljoen dollar.
Dan is de titel wel erg positief, bovendien lees ik nergens hoe Intel het doet, dus die 30% groei zegt ook weinig.

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-11 11:27
Voor investeerders en aandeelhouders zijn eenmalige kosten nooit zo spannend.
Zonder die kosten maken ze immers gewoon winst. Wel wat minder dan vorig jaar, maar dat kwam dus deels doordat ze last hadden van leveringsproblemen van Globalfoundries, en daar zijn ze met die eenmalige afkoopsom vanaf.

Als je dat meeneemt maken ze gewoon een nette winst, maar het vooruitzicht op betere winscijfers volgend jaar.

Dus dat lijkt me geen aanleiding om negatief te zin over de cijfers.
Maar de kop suggereert wellicht teveel positieve gevoelens, want het is niet zo dat ze nu het in in het algemeen tov van vorig jaar zoveel beter doen. Maar dat staat ook keurig vermeld in de body van het artikel.

Als je echter inzoomt op specifiek die 30% meer notebook processors, dan was het wel mooi geweest om ook iets te zeggen over de groei van de notebook markt in het algemeen. Snoepen ze marktaandeel van Intel af, of groeit die markt zo snel. (met al die nieuwe tablets kan ik me dat namelijk ook goed voorstellen)