Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

laptop start niet meer op zonder bsod (0xc00007e)

Pagina: 1
Acties:

• zoek34
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-10 10:01
Beste Tweakers,

Sinds vanochtend heb ik een probleem met mijn laptop. Bij het opstarten krijg ik net nadat die alles heeft geladen een BSOD. De foutcode in de BSOD is 0xc00007e. Wat opzoeken op het internet leert dat het een probleem met het USB-stuurprogramma. Hieronder wat details van de laptop:

Systeem: Dell Studio 1558
Besturingssysteem: Windows 7

Het zou kunnen zijn dat het gerelateerd is aan dat gisteren mijn kabeltje van mijn telefoon terwijl het aangesloten was, is overleden.

Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

Met vriendelijke groeten,

Zoek34

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-08 23:21
Wat is er preceies overleden? De kabel, de USB poort of de telefoon? Probeer anders een linux live Cd zoals die van ubuntu en test of je een werkend apparaat op de USB poort kunt aansluiten. Als dit het geval is, kan je simpleweg een windows reinstall doen.

• zoek34
de kabel van mijn telefoon is overleden.
Voor een ubuntu live cd zal ik thuis even moeten kijken.

Verder wil ik dan voor een windows reinstall eerst even mijn data backuppen, ik neem aan dat dat dan via ubuntu kan?

Afbeeldingslocatie: http://img560.imageshack.us/img560/6885/img20120420125219.jpg

Edit:
Ik heb onderussen van een klasgenoot een usbstick gekregen met een live cd van ubuntu. De laptop geeft wel stroom aan de usb stick (het lichtje van de stick brandt in ieder geval)

Alleen met de USB stick in de poort gaat het opstarten niet verder dan het bootmenu van Dell. Wachten totdat het bootmenu van Dell is afgelopen helpt niet omdat de laptop na een x aantal minuten zichzelf uitschakeld.

[ Voor 87% gewijzigd door zoek34 op 20-04-2012 13:52 . Reden: screenshot toegevoegd ]

• zoek34
Op dit moment ben ik bezig om een Ubuntu Live CD te downloaden, ik hoop over 1 uurtje resultaat.

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-08 23:21
Dan lijkt het er inderdaad op dat je de USB poort niet meer kan gebruiken, maar verder alles kan gebruiken. Een reinstall is dan idd nodig, maar de live CD eerst draaien is zeker aan te raden waarmee je idd ook kan backuppen want je kan dan je hele systeem in.

Als je windows vista of 7 installeerd, wordt er natuurlijk ook gewoon een windows.old map aangemaakt waar je de huidige bestanden uit kunt plukken.

• zoek34
Als ik de Live CD werkend krijg dan ga ik gewoon even al mijn bestanden die ik moet bewaren backuppen. Dan gewoon even Windows volledig opnieuw gaan installeren (met de meegeleverde herstelpartitie van Dell).

EDIT: Het branden lukt helaas niet op mijn desktop, heb wel een isoburner maar die returnt een hardware error

[ Voor 21% gewijzigd door zoek34 op 20-04-2012 19:22 ]

• zoek34
Heb nu de Live CD werkend.
Daarbij viel mij het volgende op:
(linkerkant) 1 USB en 1 USB/esata poort. Hiervan werken beide poorten
(rechterkant) 1 USB. werkt niet

Ik ben nu bezig met het backuppen van mijn data.

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:39

ManiacsHouse

Scheisse!

Euhm... En Windows opstarten in veilige modus al eens geprobeerd en dan eventueel USB-hardware uitschakelen? Of komtie daar ook niet doorheen? Is dit eventueel niet mogelijk in de bios o.i.d. van de Dell?
Dit alles al geprobeerd? Of maar meteen een reinstall? Waarbij je, mocht de USB-poort kaduk zijn, meteen weer hetzelfde probleem hebt.

[ Voor 28% gewijzigd door ManiacsHouse op 20-04-2012 23:08 ]

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-11 15:05
Backuppen doe je toch structureel? :+

PVO

• zoek34
@ManiacsHouse: ik had dit al geprobeerd, maar het maakte niks uit, na het opstarten BSOD

@S0epkip: Was het de afgelopen maanden vergeten, laatste backup was oudjaarsdag. Verder had ik nergens een lijst met geinstaleerde programma's. Die heb ik nu ook gemaakt

Inmiddels heb ik al mijn data als backup staan en ik ben nu bezig met WIndows opnieuw aan het instaleren

• zoek34
Systeemherstel is gelukt.

Mijn laptop draait in ieder geval nu al 10 minuten stabiel. Nu moet ik alleen morgen even het wachtwoord van de router gaan navragen,daarom nu nog geen internet.
Pagina: 1