Toon posts:

Onboard GPU en PCI-e, Energie besparing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goede dag Tweakers,

Ik heb een vraagje, ik heb een Geforce GTX videokaart welke natuurlijk best wat Watt verbruikt in me systeem.
Nu staat me pc altijd aan ivm sickbeard etc, en wil ik me Highend systeem wat energie zuiniger maken.
Dit aangezien ik hem voor 80% gebruik voor alleen downloaden, 15% 1080p XBMC werk en een kleine 5% 'echt' gamen.
Weet iemand als me pc aan staan maar me GPU niets te doen heeft (80% vd dag), of dit verbruik te verwaarloosbaar is?
Of zal ik echt een aparte game pc moeten maken en een lossen XBMC download bak met Onboard GPU?

Iemand dit ooit bekeken?

• flashback1989
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 22:40
mocht je binnenkort gaan upgraden
op de meeste Z77 moederborden(intel) zit lucid virtu
> een reclame artikel wat beetje uitlegt wat het is
https://www.facebook.com/...erboard/10150643214844446

oftewel hij schakelt over op de onboard gpu wanneer je geen zware taken hebt

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:29
Koop een AMD videokaart uit de 7 series ? Die draaien idle 1 Watt.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat kan ook Dylan, maar ik geloof dat ik na het verhaal van Flashback te hebben gelezen wel wat voor de nieuwe VirtuMVP voel. me GTX-370 kan de spelletjes toch wel aan die ik speel, en aangezien me CPU (e6700) nu echt het sloomste onderdeel is lijkt me een nieuwe CPU/Mobo wel een goed idee. Mobo van intel kan ook namelijk niet hoger dan deze processor die ik nu heb. Helemaal nu ik heb gezien dat je voor 100 euro al een moederbord hebt met deze VirtuMVP optie.
Dan maar even goedkoop beginnen met een 2e hands i5 of i7 CPUtje, goed geheuren en een SSD. Dan kan ik daarna wel weer verder.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2012 14:54 ]

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online

Bolletje

Moderator Harde Waren
Heeft meer met videokaarten in zijn algemeen te maken; verplaatst naar VB. :)