Wat te doen met 2 Quadral Aurum Vulkan Mk VI

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimP
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 11:31
Vrienden, ik zit met een kleine discussie met mezelf en ik hoop dat jullie wat tips voor me hebben.

Als volgt: Ik heb 4 jaar geleden van m'n ouders 2 Quadral Aurum Vulkan Mk VI overgenomen, absoluut beesten van speakers. Nu ga ik in juni op mezelf met (dan) vrouw en ben ik mijn home-cinema aan het inrichten. Maar zit nu te twijfelen over het geluid. De kamer waar ik 'het' ga maken is namelijk niet bizar groot +/- 3 bij 3.

Nu heb ik naar mijn idee 2 keuzes:

A. De Quadral speakers houden icm met mijn Denon AVR-2312 en er een center + rear + sub bij te kopen.

B. De Quadral speakers inruilen / verkopen en een set als bijvoorbeeld de Bose T20 kopen. Heb natuurlijk geen flauw idee wat die Quadrals nu doen..

Optie A heeft (imo) 2 nadelen:
- De speakers zijn een kleine overkill in zo'n kleine ruimte (te opzichtig)
- Ik kan me niet dezelfde kwaliteit center/rear/sub veroorloven (op dit moment)

Nu weet ik dat er hier ongetwijfeld een aantal Bose "haters" zullen lopen, maar wij (m'n ouders thuis) hebben indertijd de Quadrals vervangen voor de Bose (wat oudere set T-Range geloof ik) en daar ben ik erg tevreden over.

Maar ik sta open voor suggesties en tips. Eventueel mogen jullie me ook uitschelden dat ik er al over denk zo'n set de deur uit te doen ;) In ieder geval alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:34

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Waarom niet tweedehands de sub en andere speakers halen?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:51

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ik zou lekker die Quadrals houden en er geen speakers bijhalen. Je zou eventueel een sub kunnen kopen voor het echte laag, maar in een ruimte van 3 bij 3 heb je die misschien niet nodig.

Lekker stereo of 2.1 luisteren, is ook met films prima te doen hoor :) Scheelt geld, ruimte en het wegdonderen van prima speakers.

[ Voor 9% gewijzigd door Pixeltje op 20-04-2012 10:52 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:10

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

WimPliers schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 10:46:
Quadral Aurum Vulkan Mk VI

Maar ik sta open voor suggesties en tips. Eventueel mogen jullie me ook uitschelden dat ik er al over denk zo'n set de deur uit te doen ;) In ieder geval alvast bedankt.
wow ... sw333t :9

lekker houden en volume wat temperen, later als de situatie het toelaat komen ze misschien wel weer beter tot hun recht. Tot die tijd volume gewoon wat lager en genieten van de mooie sound :)

edit:
je kunt er altijd een 4.0 systeem van maken ... moet je alleen instellen dat achter niet de full range krijgt. Zo kun je best leuke dingen doen! Sub lijkt me niet nodig ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Alfa Novanta op 20-04-2012 10:54 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:32

FeaR

In GoT we trust

Ik zou gaan voor C :)

De Quadrals houden en aangezien het een relatief kleine ruimte is het ook bij 2.0 houden. Dan de Denon verkopen en een leuke stereoversterker neerzetten. De Quadrals lusten wel wat vermogen, zeker door die 2 x 210mm woofers.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Waarom moet een homecinema 5.1 of meer hebben? 2.0 Doet het prima voor de meeste dingen. Mocht je over enkele jaren tóch groter gaan wonen of de boel in de woonkamer mogen zetten van de vrouw dan heb je spijt dat je deze beesten de deur hebt gewezen in ruil voor wat overpriced Bose plastic.

In een hok van 3*3 meter kun je er ook voor kiezen om de versterker wat minder ver open te draaien, zoals je nu misschien nog gewend bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Met bovenstaande, ik zou ook voor een 2.0 setup gaan. Optie C dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimP
Oke duidelijk, Quadral's niet wegdoen, optie C
sypie schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 10:57:
... of de boel in de woonkamer mogen zetten van de vrouw....
Het was mijn eigen keus het niet in de woonkamer te doen, vind een dedicated kamer leuker, alleen had met m'n stomme kop de veel grotere garage al "gegeven" als washok |:( en om er nou een slaapkamer voor op te geven werd ook niet helemaal jofel ontvangen dus je dan zit je in 1 keer op zolder..

Optie C

Even paint geopend en dan wordt de opstelling als volgt:
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/1z3o0aq.jpg

Als versterker krijg ik dan opties als deze:
Denon PMA-1510
Denon PMA-2010AE (tweedehands misschien)
Marantz MM7025 (heb zelf geen ervaring met Marantz)
Harman Kardon HK 990

Wat is dan een goede keus want ik heb er nu een Sony A/V reciever uit het jaar 0 aan hangen dus iets nieuws moet er zoiezo komen. Overigens is dit alleen uit de Pricewatch, misschien dat jullie nog andere ideeën hebben?

Dank voor de moeite again :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-04 20:24
Met zulke speakers is het extreem zonde om dat te vervangen door een bose setje met sattelietjes!

In een ruimte van 3 bij 3 kun je beter bij stereo blijven, anders komen de speakers toch niet tot z'n recht.

Ik ben het met FeaR eens, de versterker vervangen en kiezen voor een stereo model (wellicht tweedehands, verhuizen is al duur genoeg). Daar heb je jaren plezier van. Je kunt altijd nog uitbreiden.

2x zuilspeaker Quadral -> 5.1 Bose is echt een downgrade in mijn opzichten.

overigens is het ook zo dat op het moment je genoegen neemt met van die kleine satteliet speakertjes je vrouw het waarschijnlijk nooit meer gaat toestaan dat er twee joekels van zuilspeakers naast de tv staan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-06 10:01

Shuriken

Life is all about priorities

Dat je hier met droge ogen durft te verkondigen dat je een set Quadrals door Bose wil vervangen! ;)

Maar ff serieus; ik zou ook lekker de Quadrals houden, in 2.0 opstelling.

[ Voor 5% gewijzigd door Shuriken op 20-04-2012 17:14 ]

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-04 20:24
WimPliers schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 11:40:
Denon PMA-1510
Denon PMA-2010AE (tweedehands misschien)
Wat is dan een goede keus?
Beide een prima keus. Als je aan de klankkleur van Denon gewent bent en dit fijn vind (je kunt altijd ergens gaan luisteren, maar een quadral winkel is niet echt gemakkelijk te vinden) zou ik daar bij blijven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:32

FeaR

In GoT we trust

Shuriken schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 17:13:
Dat je hier met droge ogen durft te verkondigen dat je een set Quadrals door Bose wil vervangen! ;)
We zijn intern even aan het kijken of daar een ban van een maand op staat of dat het toch drie maanden kan worden >:)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:22
Heb wel een leuke deal, geef mij die vulcans maar en dan zorg ik dat jij een bose setje krijgt. de deal kan w.m.b morgen gemaakt worden :)

Even alle vulkans op een stokje... dit is natuurlijk geen vergelijk. die vulkan's (zeker in combinatie met een goede amp) spelen elk bose setje weg, met het grootste gemak. dat is echt speelgoed in vergelijking. die krengen gaan tot 20 hz , je hebt dus ook echt geen sub nodig. gewoon lekker 2.0 houden i.c.m een zware amp (zoals eerder aangegeven door Fear, die vulkans lusten wel wat) en gaan met die banaan.. wees er zuinig op , wil je speakers van een gelijk caliber die even goed klinken kun je heel fors de knip trekken.

[ Voor 3% gewijzigd door Visgek82 op 20-04-2012 19:43 ]

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-06 17:26

SED

in een dergelijke kleine ruimte voldoet een systeem met wat toegevoegde diepte prima. Tenslotte is dat ook wat Bose eigenlijk doet met zijn setjes en die techniek kun je gewoon kopen.

Je huidge set heeft voldoende bassen dus een sub lijkt me ook geen noodzaak.
Ben je voor weinig geld klaar. Dit dus:

http://ambio4you.com/stor...shop.browse&category_id=1

hier wat meer info over ambio : http://www.ambiophonics.org/

[ Voor 8% gewijzigd door SED op 20-04-2012 20:46 ]

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimP
W.Zijlstra. schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 17:09:
(wellicht tweedehands, verhuizen is al duur genoeg).
Heb het er niet over, ga nog bij m'n ouders weg ook dan komt het allemaal dubbel zo hard aan lijkt het wel
overigens is het ook zo dat op het moment je genoegen neemt met van die kleine satteliet speakertjes je vrouw het waarschijnlijk nooit meer gaat toestaan dat er twee joekels van zuilspeakers naast de tv staan :D
Goeie, daar had ik nog niet eens aan gedacht :P
Shuriken schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 17:13:
FeaR schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 17:30:
[...]
We zijn intern even aan het kijken of daar een ban van een maand op staat of dat het toch drie maanden kan worden >:)
Visgek82 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 19:39:
Even alle vulkans op een stokje... dit is natuurlijk geen vergelijk. die vulkan's (zeker in combinatie met een goede amp) spelen elk bose setje weg, met het grootste gemak. dat is echt speelgoed [...]
Oke het is duidelijk, shame on me :X

Dat Ambio lijkt me interessant, zal het is uitpluizen.

Iedereen bedankt voor de tips (meer is altijd weer welkom). Wim gaat shoppen voor een toffe versterker 8)

[ Voor 0% gewijzigd door WimP op 20-04-2012 21:25 . Reden: typo ]

Pagina: 1