[PHP] Java uitvoeren vanuit PHP

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:56
Heren (en eventueel aanwezige dames),

Ik probeer vanuit PHP een Jar uit te voeren, alleen het werkt niet. Ik krijg de volgende melding:

code:
1
Warning: exec(): PHP exec disable. in /volume1/web/java/index.php on line 20

Terwijl ik op onderstaande code wel krijg dat 'Exec is enabled' en 'Safe mode is off'

De code die ik gebruik is de volgende:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<?php

echo "<h1>Dit is een Java test</h1>";

if(function_exists('exec')) {
    echo "Exec is enabled";
}

echo "<br>";

// Check for safe mode
if( ini_get('safe_mode') ){
echo "Safe mode is on";
}else{
echo "Safe mode is off";
}

echo "<br>";

exec("/volume1/@appstore/java7/jre/bin/java -jar /volume2/test/TestJava.jar --nogui --folder '/volume2/test/TestJavaInput' --recursive --language nl > /volume2/test/logging.txt");
?>

Java installatie staat in "/volume1/@appstore/java7/jre/bin/"
De Jar staat in "/volume2/test/", TestJava.jar
"--nogui --folder '/volume2/test/TestJavaInput' --recursive --language nl" zijn de parameters
In '/volume2/test/' wil in een logging.txt hebben

Ik voer deze uit op een Synology met webserver. Als ik de Jar uitvoer via de CLI dan werkt het prima.

Pogingen om instellingen in de php.ini te wijzigen lijken niet te helpen. Heeft dit te maken met een fout in de code of met server instellingen.

Kunnen jullie mij helpen om dit op te lossen? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01:32
Heb je al geGoogled naar "Warning: exec(): PHP exec disable."?
Ik kom dan diverse topics tegen op het Synology forum, heb je de antwoorden die daar staan al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dat de functie bestaat exec bestaat wil nog niet zeggen dat je hem aan mag roepen. Die staat dus gewoon uitgeschakeld in je config en als je hem aanroept knalt hij eruit met de melding dat je dat helemaal niet mag.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:56
Miyamoto schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 10:31:
Heb je al geGoogled naar "Warning: exec(): PHP exec disable."?
Ik kom dan diverse topics tegen op het Synology forum, heb je de antwoorden die daar staan al geprobeerd?
Deze heb ik inderdaad eerder al gevonden. In php.ini heb ik "safe_mode_exec_dir = " staan.. dat zou volgens topic 1 de oplossing zijn? Bij mij lijkt het niet te werken. Topic twee verwijst naar een niet te bereiken website.

Hoe kan ik achterhalen welke php.ini wordt toegepast? Of is dat een rare vraag ;-)
NMe schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 10:34:
Dat de functie bestaat exec bestaat wil nog niet zeggen dat je hem aan mag roepen. Die staat dus gewoon uitgeschakeld in je config en als je hem aanroept knalt hij eruit met de melding dat je dat helemaal niet mag.
Hoe krijg ik voor elkaar dat dit wel kan dan?

[edit]

Het lijkt nu te werken. Er was nog een user-settings.ini beschikaar. Deze moest ik dus aanpassen..

Thanks!

[ Voor 21% gewijzigd door bdu op 20-04-2012 10:47 ]