Waarom fanbus?

Pagina: 1
Acties:

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:57
Overal waar ik een schema vind voor een baybus (bijv. http://www.virtualhideout.net/images/a_baybus.gif ) kom ik ook een fanbus tegen! Waarvoor dienen deze fanbussen en kan ik niet gewoon de ground line en de 12 v nadat deze naar mijn ledje zijn gegaan direct met mijn neon pijpje verbinden? Dan heb je geen fanbus nodig...
Kan iemand uitleg geven?

Verwijderd

ik wil het eigelijk ook wel graag weten. Ik denk dat de enige taak van een fanbus het verdelen van de stroom is. Volgens mij zijn deze dingen ook makkelijk zelf te maken.

mensen die er echt verstand van hebben laat het horen, ik heb vandaag een tekening gemaakt voor het interieur van mijn nieuwe kast maar ik moet wel ff weten hoe dit alles werkt.

• marteltor
volgens mij verdeeld een fanbus niet de stroom. Dat heb ik namelijk op verschillende tekeningen gezien; de draadjes staan bij de fanbus al lang niet meer met elkaar in verbinding. Dus waart dient ie nou voor?

• Mafioso
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:04
De eenigste functie van zo'n fanbus is om makelijke aansuitpuntn voor je fans te creeren, vaak worden ook in dat "doosje" de draaen bij elkaar gemaakt enzo, zodat je niet een hele bos draaden los ik je kast hebt hangen, maar gewoon netjes en zo doosje zitten

Verwijderd

een fanbud is idd gewoon een klein doosje, waar je al je fans zonder mooie molexjes en 3pins connectors in kan doen. Geloof me, dat wil je ook, ik heb zelf al lang me draden gewoon ergens in me molex gedouwd, he vaak kortsluiting, hdd al een keer gefrituurd ermee [garantie gekregen hoor :)] maar zon fanbus verhelpt dat allemaal mooi.
En hij neemt maar een molex in gebruik.

• marteltor
Op zondag 25 maart 2001 16:43 schreef QuAd-dUnCAn het volgende:
een fanbud is idd gewoon een klein doosje, waar je al je fans zonder mooie molexjes en 3pins connectors in kan doen. Geloof me, dat wil je ook, ik heb zelf al lang me draden gewoon ergens in me molex gedouwd, he vaak kortsluiting, hdd al een keer gefrituurd ermee [garantie gekregen hoor :)] maar zon fanbus verhelpt dat allemaal mooi.
En hij neemt maar een molex in gebruik.
Hij neemt maar 1 molex in gebruik? Ja, maar dat heb je zonder fanbus (met baybus) ook... kijk maar eens naar de site die gelinkt staat in de eerste post.

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
gewoon zodat alles netjes eruit ziet mooi netjes dat ruled :)

Audi A8 W12 6.0

• marteltor
Dan ga ik dus zo een ding zelf maken of alle draadjes gewoon samenbinden.

In die tekening (link staat bovenaan op pagina) staat dat er een 12 volt draadje en een ground draadje uit je molex stekker komt (die moet je in je molex stekker pluggen bedoel ik). Hoe weet je waar ie in je molex stekker moet?

• Mary Wana
  • Laatst online: 28-04 13:21

Mary Wana

keyboard nut

hmm waar haal ik zoites vandaan << newbie>> :(

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• marteltor
wat haal je waar vandaan? spullen---> www.conrad.nl
tekening: zie link bovenaan

Verwijderd

hoe maak je zo'n ding nou met 4 standen (0,5,7,120) volt? gewoon de rode draad door vier delen en 4 ronde connectoren maken op je fanbus?

Verwijderd

Op zondag 25 maart 2001 17:55 schreef marteltor het volgende:

[..]

Hij neemt maar 1 molex in gebruik? Ja, maar dat heb je zonder fanbus (met baybus) ook... kijk maar eens naar de site die gelinkt staat in de eerste post.
klopt, een baybus IS een fanbus, alleen dan in een drivabay en met knopjes :)
Pagina: 1