Garantie op een 2e hands beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeuwtje1
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-10 23:39
Ik heb recent (3 á 4 weken geleden) een PC incl beeldscherm gekocht bij het bedrijf waar ik werk. Deze PC's waren afgeschreven en kon ik voor een mooie prijs overnemen.

Nu is het beeldscherm er 2 dagen geleden mee opgehouden. In hoeverre heb ik recht op garantie? Googelen hielp mij hierbij niet snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:38

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je kan altijd kijken naar fabrieksgarantie, maar garantie claimen bij het bedrijf heeft geen effect.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-10 22:15
Even contact opnemen met het bedrijf ? misschien willen ze met coulance een nieuwe aanbieden ?

[ Voor 3% gewijzigd door TRAXION op 20-04-2012 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeuwtje1
Outerspace schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 10:06:
Je kan altijd kijken naar fabrieksgarantie, maar garantie claimen bij het bedrijf heeft geen effect.
Scherm is al een aantal jaar oud, dus heeft geen fabrieksgarantie meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:01

Umbrah

The Incredible MapMan

Omdat het eigenlijk dus gewoon onderhandse verkoop is, heb je ook vanuit het bedrijf geen garantie. Ik zal het overigens ivm. arbeidsrelaties ook niet proberen te "claimen", maar het eerder op de stapel van: "goh moet je nou horen joh, kun je iets voor me doen misschien?...", oftewel: coulance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:48
leeuwtje1 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 10:08:
[...]

Scherm is al een aantal jaar oud, dus heeft geen fabrieksgarantie meer.
Als je voor een goed prijsje een afgeschreven beeldscherm overneemt, dan weet je toch welk risico je loopt? Je kunt het proberen bij je bedrijf, maar ik vind dat je dan voor een dubbeltje op de eerste rang probeert te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-10 16:24

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Iets wat nog garantie heeft wordt doorgaans niet als afgeschreven bestempeld door bedrijven. Ik ga er daarom vanuit dat je geen garantie hebt op het scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeuwtje1
Klopt, scherm is uit 2009.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-10 16:18
Dan zou je het nog bij de fabrikant kunnen proberen.

Maar zoals het er nu naar uitziet moet je het vooral van coulance hebben. Ik zou zeggen: regel een potje honing en begin met smeren. In zulke situatie's kom je met honing een heel eind! ;)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Garantie heb je denk ik niet, maar om coulantie vragen kan je natuurlijk altijd wel proberen. Als ze er nog genoeg hebben staan is het voor hun ook geen groot probleem gok ik. :) Dus gewoon aan je werkgever uitleggen wat er aan de hand is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leeuwtje1 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 10:06:
In hoeverre heb ik recht op garantie?
Niet.

Zoals hierboven al gezegd, coulance werkt beter dan met hoge toon een nieuwe monitor eisen.

Wellicht heeft dat bedrijf nog een ongebruikt monitortje ergens liggen?

En anders zijn 2e hands monitoren op Marktplaats/T.Net V&A ook niet gigantisch duur, vooral de oudere CRT's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-10 22:45

immetjes

HIER is BERN-E

Garantie heb je niet maar je hebt wel degelijk recht op een goed werkend product (bescherming tegen non-conformiteit). Hier staat het volgende:

garantie op tweede hands producten
Over het algemeen wordt er geen garantie afgegeven op het moment dat u een product tweede hands koopt. Volgens het Burgerlijk Wetboek moet een verkocht product wel deugdelijk zijn en geen verborgen gebreken vertonen. Daarom heeft u in deze gevallen zes maanden de tijd om in dergelijke gevallen bij de verkoper uw aankoopbedrag terug te eisen. U, als koper, zal wel moeten bewijzen dat er aan het product een gebrek kleeft en dat het product het gebrek al vertoonde op het moment dat u het product kocht of dat u bij aankoop van het product redelijkerwijs niet kon weten dat het product dit gebrek binnen 6 maanden ging vertonen.

Ik zou het eerst gewoon maar eens melden aan je bedrijf en kijken wat ze zeggen. Goede kans dat ze je je geld terug of een andere monitor geven. Bedrijven zitten toch ook niet te wachten op een vervelende relatie met een werknemer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeuwtje1
Coulance en honing dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SP
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-10 15:33

SP

Ik zou even langs de IT afdeling gaan en uitleggen wat er gebeurt is, die trekken zo een oud schermpje tevoorschijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-10 16:18
In princiepe wel ja. Ik neem aan dat de pc's uitgeleverd zijn door de ICT afdeling? Probeer daar een ingang te vinden. Wees vriendelijk, beloof eventueel een zakje snoep en probeer medelijden op te wekken. Vaak werkt dat erg goed.

Wij hebben regelmatig afgedankte pc's verkocht aan personeelsleden en een hoop daarvan kwam ook weer terug. Voor de zeurpieten werd vaak niet veel gedaan maar de mensen die redelijk waren werden over het algemeen goed geholpen. Zeker als daar wat lekkers tegenover stond. :9

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeuwtje1
We hebben geen IT indeling (extern bedrijf wordt), de man die verantwoordelijk is voor dit soort zaken is ook van de financiële zaken, en is denk ik ook wat minder gevoelig voor snoep en honing. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet geschoten is altijd mis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:00

-tom-562

Oliesjeik

immetjes schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 10:30:
Garantie heb je niet maar je hebt wel degelijk recht op een goed werkend product (bescherming tegen non-conformiteit). Hier staat het volgende:

garantie op tweede hands producten
Over het algemeen wordt er geen garantie afgegeven op het moment dat u een product tweede hands koopt. Volgens het Burgerlijk Wetboek moet een verkocht product wel deugdelijk zijn en geen verborgen gebreken vertonen. Daarom heeft u in deze gevallen zes maanden de tijd om in dergelijke gevallen bij de verkoper uw aankoopbedrag terug te eisen. U, als koper, zal wel moeten bewijzen dat er aan het product een gebrek kleeft en dat het product het gebrek al vertoonde op het moment dat u het product kocht of dat u bij aankoop van het product redelijkerwijs niet kon weten dat het product dit gebrek binnen 6 maanden ging vertonen.

Ik zou het eerst gewoon maar eens melden aan je bedrijf en kijken wat ze zeggen. Goede kans dat ze je je geld terug of een andere monitor geven. Bedrijven zitten toch ook niet te wachten op een vervelende relatie met een werknemer?
Ik denk dat je het meer andersom moet zien. Een werknemer zit niet te wachten op een vervelende relatie met z'n bedrijf ;)
Ik zou een balletje opgooien, maar er verder niks van verwachten. Wij hebben eens in de zoveel jaar ook van die acties. Voor 25 euro kan je een oude workstation kopen, die 25 euro gaan dan naar een goed doel. Gaat het kapot? --> Jammer, pech gehad.

Vaak bu'j te bang!

Pagina: 1