Toon posts:

[Win7] Folder background .ini werkt na herstart niet meer *

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ongeveer een week geleden heb ik in mijn map een .ini bestand aangemaakt om mijn achtergrond in dat zelfde map te wijzigen in een afbeelding. met de volgende code:

[{BE098140-A513-11D0-A3A4-00C04FD706EC}]
iconarea_image="back.jpg"
iconarea_text="0xFFFFFF"
[AveFolder]
IconArea_Image=C:\Users\Public\Pictures\Sample Pictures\Desert.jpg

Je zou denken aah mooi het werkt... Nou inderdaad het heeft voor 1 dag gewerkt maar nadat ik mijn laptop opnieuw heb opgestart was de achtergrond niet meer zichtbaar :'( . Dan zou je denken even een restore moment pakken en vanaf daar overnieuw beginnen.. maar zelfs dat helpt niet meer.

Ik heb dus even een research gedaan om te kijken waar de probleem aan kan liggen maar zelfs google levert geen resultaten op. Ik heb ook de "windows7 background folder" programma geprobeert, maar helaas heeft dit ook niet geholpen.

Mijn laptop draait Windows 7 Professional 64-bits.

Ik hoop dat iemand dit bekend voorkomt en mij een handje kan helpen.

Alvast bedank!
_/-\o_

Edit: Ik heb ook de oude scripts geprobeerd van windows XP maar die werken ook niet ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2012 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dan zou je denken even een restore moment pakken en vanaf daar overnieuw beginnen..
Dat lijkt me eigenlijk erg overkill voor zoiets.

offtopic:
Ik pas de topictitel beetje aan (was "Folder background .ini werkt niet meer??" en daarmee iets te weinig informatief en iets te schreeuwerig).

Je code duidt overigens op niet de standaardmethode van Windows, maar gebruik van een derde tool. Draait die wel? En waarom niet gewoon Windows-eigen methode? (Die ik vond door te zoeken op de genoemde CLSID). Of: waarom 2x iconarea_image? Misschien wil je je code wat opschonen :)

Edit: werkt hier bij proberen overigens ook niet maar misschien heb ik ooit ergens iets uitgeschakeld om dat soort dingen juist te voorkomen :+

[ Voor 12% gewijzigd door F_J_K op 20-04-2012 10:12 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm bedankt voor de informatie ik ga me nu dan even laten bestuderen op het gebied van CLSID. Ik laat het je weten als het wat geworden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt vreemd is dit, ik zeg het niet graag maar ik denk dat ik voor de eerste keer in me leven mee maak dat er iets niet mogelijk in windows... in windows XP en 98 etc zaten deze opties er gewoon in. Ik denk dat ze deze optie vanaf windows vista eruit hebben gehaald. Helaas.. :(

Maar toch bedankt voor de moeite.