Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

openssl - certificaat probleem

Pagina: 1
Acties:

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-11 15:43
Een paar dagen een gratis ssl certificaat aangevraagd bij startssl.com en dat geïnstalleerd op mijn synology zoals beschreven in [url=http://blog.deadcode.net/2011/05/02/adding-free-and-valid-ssl-certificate-to-diskstation-with-startssl-com]deze[/url procedure.

In die procedure run je een aantal openssl commando's die ik als volgt heb begrepen:
-> aanmaken private key, pasword protected
openssl genrsa -des3 -out ssl.key 2048

-> private key gebruiken om public key aan te maken
openssl rsa -in ssl.key -out ssl.nopp.key

-> private key gebruiken om cert signing request aan te maken.
openssl req -sha1 -nodes -new -key ssl.key -out ssl.csr 

Verder gewoon die guide gevolgd en voila.. mijn allereerste certificaat was een feit. Snel uploaden naar de synology en hoera.. alles werkt.. voor 1 subdomein toch.

Vandaag echter kreeg ik het briljante idee om ipv een class 1 cert, gelimiteerd tot 1 subdomein, een class 2 certificaat met wildcard *.domein.tld aan te vragen.
Na wat opzoekwerk dus bovenstaande 3 commando's ietwat aangepast en opnieuw gerund:
openssl genrsa -des3 -out star_domain_tld-private.key 4096 
openssl rsa -in star_domain_tld-private.key -out star_domain_tld-public.key
openssl req -sha1 -nodes -new -key star_domain_tld-private.key -out star_domain_tld.csr

Wat is er veranderd? Andere (duidelijkere) filenames en een key-size van 4096 bit ipv 2048.
Verder dus niks aangepast aan die commando's dus leek me erg makkelijke oefening te worden.

Probeer ik nu echter die private key en het verkregen certificaat weer te uploaden naar mijn Synology dan krijg ik de melding "private key and certificate are not matched".
Nu wil ik best even opnieuw een certificaat aanvragen, maar ik begrijp niet waar ik fout ben gegaan en zou eerst even willen uitsluiten waar ik precies verkeerd ben gegaan.
Dat ik reeds zo'n 2048bit pirvate key had maakt toch niks uit voor het opnieuw aanmaken van een 4096bit versie veronderstel ik?

Dus.. iemand die iets zinnigs kan vertellen? :P

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-11 15:43
ok.. dankzij de super snelle en goeie support van https://www.startssl.com werkend gekregen.. mag ik deze mensen even aanraden? _/-\o_

https://www.sslshopper.com/certificate-key-matcher.html om wat 'files' met elkaar te vergelijken.
cert vs csr: The certificate and CSR match!
priv key vs cert: Key Modulus Hash: Unable to decode. The key may be corrupt or in an incorrect format.

Mmm... dan maar naar de smartssl.com toolbox om die priv key te decrypten: "An error has occured processing the input data." :( Deze tool lijkt echter wel niet te werken.. (mogelijk door de 'rare' karakters in mijn passwd?) want.. nu dan de oplossing:

code:
1
2
3
openssl rsa -in star_domain_tld-private.key -out star_domain_tld-private-decrypted.key
Enter pass phrase for star_domein_tld-private.key:
writing RSA key.

Moraal van het verhaal.. ik moest blijkbaar de de-crypted file toevoegen.. klinkt best logisch achteraf. |:(

[ Voor 7% gewijzigd door witchdoc op 20-04-2012 01:53 ]