Appstore aankopen op andere apparaten gebruiken? 2x betaald?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Inmiddels alweer gewend aan iTunes. Vandaag nog de tip gekregen om toch maar met 1 bibliotheek te gaan werken. Dat lijkt prima te werken maar...

Ik heb een iPhone 4 en een iPhone 2G.

De iPod gebruik ik niet zoveel meer qua appstore.

Maar ik was net bezig met de iPod en had die dus aan de nieuwe (gedeelde) bibliotheek gekoppeld. Toen bedacht ik me later ineens dat ik nog wat apps op mijn iPhone had die ik ook op de iPod wilde hebben (via de appstore op mijn iPod, niet via iTunes op mijn laptop dus). Enkele daarvan zijn betaald. Ik heb één van die betaalde apps gedownload maar ik kreeg niet de melding dat ik die reeds al aangekocht had? Ik heb het idee dat ik deze nu dus 2x aangeschaft heb.

Er wordt dus gebruik gemaakt van 1 Apple ID, 1 mailadres en 2 apparaten.

Ik zie wel dat het gelukt is om betaalde apps via iTunes op mijn laptop naar de iPod heb over te zetten.
Maar het lijkt er dus op dat bij het voor de tweede keer downloaden van apps naar het andere apparaat er nog een keer betaald moet worden?

(iCloud kan ik overigens niet gebruiken iPod kan maar max tot iOS 4.2 geupdate worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:07
Die melding krijg je sinds een tijdje niet meer. Je krijgt in plaats van "koop nu" knop een "installeer" knop te zien :).

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
hmm...Ok. Beter opletten dus. Da's al wel een verbetering.

Maar wel vreemd dat ik met 1 apple id 2x voor een app moet betalen toch? Ik dacht dat je een app op meerdere apparaten mocht gebruiken? Of heeft dit ermee te maken dat de iPod een te oude iOS versie heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weetikveel!
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-09 19:27
Ik zou apple even een mailtje sturen. Ik heb hetzelfde een keer gehad met een muziek nummer. Kreeg toen credits vergoed.

weetikveel!