Dear Sir/Madam, Fire! Fire! Help me! Looking forward to hearing from you.
Hmm, apart. Bij mij op het werk heb ik recentelijk een iMac (uit 2010 meen ik) met 11.10 geïnstalleerd en wordt eigenlijk alleen gebruikt voor RDP naar onze TS. De applicatie die we gebruiken hiervoor geeft een vreemd beeld voor de bovenste 10-20 pixels bij Firefox als 3D wordt gebruikt. Ik heb eenmalig Unity2D geselecteerd als sessie om het vreemde beeld op te lossen en heb het sindsdien niet meer gezien. Ik zie ook dat Unity 2D in gebruik is, want de sidebar is niet transparant. Bij elke boot wordt de gebruiker automatisch aangemeld en krijgt dan ook de 2D interface.
Kijk eens of je bij het afmelden wel je sessie bewaart. Misschien ligt het daar aan dat je telkens 3D krijgt, ipv 2D.
Kijk eens of je bij het afmelden wel je sessie bewaart. Misschien ligt het daar aan dat je telkens 3D krijgt, ipv 2D.
Commandline FTW | Tweakt met mate
Hmm, misschien heb ik me wel vergist.
Het punt is, als ik de browser open, kan ik soms wel 5 seconden moeten wachten. Dit was onder 3D, en dus probeerde ik het met 2D, wat bijna instant ging. Alleen zojuist kon ik na een herstart weer een aantal seconden wachten, en ging ik er eigenlijk vanuit dat ik weer in de 3D omgeving zat (zoveel fysieke verschillen zitten daar ook niet in).
Waarom is dit allemaal zo traag dan? Ik heb een Asus K52JK geformatteerd, opnieuw de partities ingedeeld (behalve de windows recovery, die heb ik laten staan), en een schone Ubuntu geinstalleerd. Zo zwaar is Ubuntu toch niet?
Het punt is, als ik de browser open, kan ik soms wel 5 seconden moeten wachten. Dit was onder 3D, en dus probeerde ik het met 2D, wat bijna instant ging. Alleen zojuist kon ik na een herstart weer een aantal seconden wachten, en ging ik er eigenlijk vanuit dat ik weer in de 3D omgeving zat (zoveel fysieke verschillen zitten daar ook niet in).
Waarom is dit allemaal zo traag dan? Ik heb een Asus K52JK geformatteerd, opnieuw de partities ingedeeld (behalve de windows recovery, die heb ik laten staan), en een schone Ubuntu geinstalleerd. Zo zwaar is Ubuntu toch niet?
Dear Sir/Madam, Fire! Fire! Help me! Looking forward to hearing from you.
Ik heb toen ik nog het VirtualBox forum beheerde (dit was voordat ze OSSO hebben doorgevoerd) precies hetzelfde gezien bij andere gebruikers. Het is een probleem in Ubuntu zelf, wat veroorzaakt wordt door Unity. Heb de link van f_droopy niet gelezen, maar er zal vast hetzelfde in staan mbt het probleem, wellicht ook de oorzaak van de traagheid. Ik gebruik zelf geen Ubuntu meer, en als ik 't wel deed had ik hoe dan ook toch geen Unity, aangezien ik Xfce gebruik als DE.
Al aan Mint gedacht of Kubuntu?
Dat zijn Ubuntu varianten die geen Unity gebruiken.
Dat zijn Ubuntu varianten die geen Unity gebruiken.
Hij vraagt niet hoe je Unity uitschakelt, hij vraagt hoe je standaard naar de non-3D omgeving gaat. Uitschakelen is zo simpel als verwijderen via apt. Of gewoon een andere DE kiezen (classic Gnome, KDE, Xfce, etc).
Als het kiezen van een sessie niet werkt, kan je nog in /etc/lightdm/<greeter>.conf de standaard sessie aanpassen.
Als het kiezen van een sessie niet werkt, kan je nog in /etc/lightdm/<greeter>.conf de standaard sessie aanpassen.
Pagina: 1