Waar moet ik het zoeken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275180

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een ACER aspire M3710. Draait onder windows7, 64 bits. Reeds meerdere jaren heb ik een euvel met dit systeem waar ik de vinger niet op kan leggen. Wat gebeurt er? Bij tijd en wijlen krijgt het systeem kuren in de vorm van bevriezen van het systeem met beeldschermen intact, bevriezen systeem met verstoorde beeldschermen,, BSOD of spontane reboots.
Tot nu toe is het steeds gelukt het systeem weer werkend te krijgen door voornamelijk te wachten, rebooten en schoonblazen. Het syteem werkt dan weer maanden prima.
Het treedt op onder windows (ook in safe mode) maar ook onder linux. Ik vermoed dat er iets in de hardware niet lekker zit.

In welk onderdeel zou ik het kunnen zoeken? Welk defect onderdeel kan alles laten bevriezen maar ook een BSOD geven?

Het is geen temperatuurprobleem denk ik, ook geen stofprobleem. Ook met alle aansluitingen los treed het fenomeen op. En plots is het ook weer spontaan weg.

Paul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Begin eens met het RAM geheugen en de HDD te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb het geheugen al eerder getest, ook nog vandaag. Geen fouten.
Ubuntu 11 van cd gedraaid gaf zojuist een bevroren systeem. Verdenk HDD niet direct, maar zal eens op zoek gaan naar een standalone programma.

Paul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:19
Met wat heb je je geheugen getest?
Als je je accu weg haalt heeft je laptop dan nog steeds het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Met Memtest86_3.5b. Het gaat om een desktop.
Nieuwe observatie: zojuist is het systeem bevroren terwijl ik in de bios naar het type HDU zat te kijken.

Paul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:19
Temperatuur probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292340

Cpu die niet helemaal lekker zit of zoals Hell-Slave zegt een temp probleem. Haal de koeler eens van de CPU en vervang de koelpasta, dat wil nog wel eens helpen en indien nodig, even het koelblok schoonspuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-04 10:16
Met Hell-Slave en KeDeShCh. Kleine toevoeging: een brakke voeding/mobo kan ook dit soort leuke effecten geven.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-04 17:06

TMoose

Mooooooose !!

(jarig!)
Rupie schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 08:38:
Met Hell-Slave en KeDeShCh. Kleine toevoeging: een brakke voeding/mobo kan ook dit soort leuke effecten geven.
Als in temperatuurprobleem van VRM's? ;)

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-05 16:25

Pykow

Angelo OTR

Dit probleem heb ik ook gehad met mijn systeem ( ook een ACER)
ik heb windows 4x opnieuw geinstalleerd,en nu 1 maandje nergens last van. (ja een HDD met een dode sector (sloeg aan de zeikant van mijn kast en dat was niet slim)
mijn systeem had ook random boots en werdt trager omdat me RAM niet goed herkend werdt.

het probleem zit hem in de voeding en slechte mobo.
ik heb er zelf een punt achter gezet en ga eind deze maand / volgende maand een nieuwe high end pc aanschaffen.

ACER is nog steeds zo'n troep als 5 jaar geleden

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-05 16:20

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Pykow schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 12:27:
Dit probleem heb ik ook gehad met mijn systeem ( ook een ACER)
ik heb windows 4x opnieuw geinstalleerd,en nu 1 maandje nergens last van. (ja een HDD met een dode sector (sloeg aan de zeikant van mijn kast en dat was niet slim)
mijn systeem had ook random boots en werdt trager omdat me RAM niet goed herkend werdt.

het probleem zit hem in de voeding en slechte mobo.
ik heb er zelf een punt achter gezet en ga eind deze maand / volgende maand een nieuwe high end pc aanschaffen.

ACER is nog steeds zo'n troep als 5 jaar geleden
Bijna alle kant-en-klaar desktopsystemen worden geleverd met een slechte voeding en een zo goedkoop mogelijk moederbord. Daarom raden Tweakers je altijd aan zelf te bouwen, al zou het je in de prijs niets schelen (wat het vaak wel doet ;) ).

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-05 16:25

Pykow

Angelo OTR

RoofTurkey schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 12:30:
[...]

Bijna alle kant-en-klaar desktopsystemen worden geleverd met een slechte voeding en een zo goedkoop mogelijk moederbord. Daarom raden Tweakers je altijd aan zelf te bouwen, al zou het je in de prijs niets schelen (wat het vaak wel doet ;) ).
ik had voorheen wel een zelf samengestelde systeem alleen toen ging mijn videokaart eraan en had heel snel een nieuwe pc nodig (zat toen met een deadline voor school en werk)
een ACER pc gekocht bij staples office center en nu 1,5 jaar later al vollop problemen met het systeem.
vandaar dat ik weer zelf een pc ga samenstellen. niet zelf inelkaar zetten, want ik heb 2 linkerhanden ;)
dan betaal ik maar wat meer ;) heb het geld

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb het hele systeem maar weer eens uit elkaar gehaald. Moederbord geïnspecteerd, maar geen euvels kunnen vinden. Inmiddels draait het weer. Maar echt betrouwbaar is anders.
Ik zal maar eens op zoek gaan naar een ander systeem.

Paul.
Pagina: 1