Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Ik heb vandaag alle onderdelen voor een semi-nieuwe computer binnengekregen. Vanmiddag alles geïnstalleerd, en het apparaat wou niet opstarten. Gebeurt wel vaker. Alles nog een paar keer gecheckt en aangesloten, nog steeds lijkt de PC voor een halve seconde op te starten (fans draaien, powerled aan), om dan direct weer te stoppen.

Ik heb inmiddels geprobeerd om het moederbord aan te krijgen met alleen de CPU en het RAM, alleen de CPU en zonder ook maar iets. Steeds hetzelfde resultaat.

De PC lijkt dus op te starten, maar gaat direct weer uit. Ook geeft het moederbord geen geluiden. Het betreft de Gigabyte GA-Z68AP-D3. De voeding is al getest op een ander moederbord, en werkt. Ik zou zelf zeggen dat het moederbord kapot is, klopt dat?

En daarbij, kan ik dat zelf gedaan hebben? Ik heb niks vreemds gedaan, maar het moederbord wel een paar keer aangeraakt met mijn handen. Verder wel mezelf cobstant ontladen aan de verwarming.

Heel erg bedankt alvast.

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
kan uiteraard het moederbord zijn, heb je toch geen jumpers of iets geplaatst of veranderd?
en als je dus enkel met processor boot, dan heb je geen piepjes? heb je de cpu ook al opnieuw geplaatst?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, nee, ja en ja :)

Verder zie ik ook nergens een lampje branden op het moederbord, maar aan de andere kant kan ik er ook geen een vinden..

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Een andere voeding inbouwen om te kijken of het dan wel werkt. Het is mogelijk dat je voeding gewoon niet werkt met deze samenstelling van hardware.

Heb je geen kortsluiting of aarde sluiting, moederbord verkeerd ingebouwd misschien.
Bouw alles op een stuk karton en start de pc buiten de kast.

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:44
Weet je zeker dat je cpu ondersteund wordt door je moederbord?
Om welke hardware gaat het?

Verwijderd

Topicstarter
Het moederbord is reeds genoemd, en verder is het een i7 2600k (stock), met een corsair 500W voeding. Daarnaast ben ik inderdaad al een tijdje op een stuk karton bezig.

Verder ben ik al wel een stapje verder. Het powerswitch draadje bleek verkeerd om te zitten. Als ik hem (mobo, CPU met/zonder een reepje RAM) opstart, blijft het powerledje in de kast in ieder geval wel branden, en ook de voeding is te horen. Maar de CPU fan schakeld zichzelf nog steeds direct uit, en er klinken geen piepjes (speaker kabeltje wel aangesloten).

Bedankt voor de moeite iedereen in ieder geval alvast :)

edit: Ik heb helaas geen reserve voeding liggen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2012 22:41 ]

• Hell-Slave
Geen pinnetje krom van je cpu socket?

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

"Semi-nieuw"? Heeft er een andere processor in dat bord gezeten? CMOS al gecleared?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het bord is nieuw. Het enige niet nieuw is de videokaart en de voeding. Verder ben ik met de CPU uiterst voorzichtig on gesprongen, en er zit geen pinnetje krom.

• Hell-Slave
Dan blijft er niet veel over dan dat het bord waarschijnlijk stuk is.

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
probeer eens een reepje geheugen in verschillende geheugensloten.

Verwijderd

Topicstarter
Geheugen is al geprobeerd in alle sloten, en helaas heb ik verder alleen maar DDR2 RAM welke niet op het moederbord past. Ik heb overigens ook een voeding van zolder weten te toveren, en daarmee krijg ik hetzelfde resultaat. CPU fan start voor een seconde, en valt dan uit.

Weet iemand trouwens of er een status LED op het moederbord (Gigabyte GA-Z68AP-D3) aanwezig is? Het lijkt mij dat die op elk bord wel te vinden zijn, maar ik kan er geen een ontdekken.

Verwijderd

Bij mij deden de fans het ook maar een halve seconde en daarna vielen ze uit... Het probleem bij mij was dat ik de CPU voeding er niet in had.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Dit klinkt als sluiting..

Hoe zien de pinnen op het socket er uit? Zijn deze allemaal aanwezig en niet verbogen?

Edit: Kan je misschien even een complete lijst van je hardware posten?

[ Voor 24% gewijzigd door D4NG3R op 21-04-2012 15:16 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Hell-Slave
D4NG3R schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 15:13:
Dit klinkt als sluiting..

Hoe zien de pinnen op het socket er uit? Zijn deze allemaal aanwezig en niet verbogen?
Je kan ook gewoon lezen en zien dat het 7 posts eerder al gevraagd is. :P

[ Voor 10% gewijzigd door Hell-Slave op 21-04-2012 15:43 ]

Pagina: 1