['Powerpoint' broadcast]over meerdere computers presenteren.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-04 20:24
[Problem solved! :D]
Disclaimer: Ik heb gekeken in het beleid van het Softe goederen - server gedeelte maar vond dat daar maar vragen gesteld mogen worden over een selecte groep programma's, in het Office gedeelte vond ik het ook te beperkend dus vandaar dat ik voor deze subgroep gekozen heb, mocht ik verkeerd zitten, verplaats mij dan aub! Aangezien het probleem niet op te lossen met de Office suite zoek ik iets hierbuiten.

Het probleem is als volgt; voor een bedrijf ben ik op zoek naar een methode om een bedrijfs-powerpoint door het hele bedrijf te verspreiden over tv's.

Huidige situatie :
- Bij elke TV staat een computer met Office Powerpoint Viewer, die automatisch als deze aangaat de powerpoint opent en de presentatie start en de startbalk kill't.

Het probleem:
- Wanneer er een nieuwe versie is van de presentatie dan moeten alle computers bij langs gegaan worden door iemand met verstand van zaken.

De gewenste situatie :
Ik ben op zoek naar een broadcasting systeem waarbij ik een computer (bijvoorbeeld een van de servers) kan laten dienen als hoofdstation. Vervolgens moet het makkelijk zijn voor het non-technisch personeel om een nieuwe powerpoint te uploaden die dan vervolgens versprijd wordt over de computers.

Wat heb ik al gevonden?
- Powerpoint Broadcasting
> Hierdoor laat je 1 computer een powerpoint versturen via office.com, dit word dan een webpagina. Valt slechts matig te automatiseren en er moet 1 computer altijd de powerpoint staan draaien. Kan dus niet op een server draaien omdat je dan anders niks kan met de server. Bovendien moet je dan de werknemers toegang geven tot een server.
- Ik heb een tip gekregen van een klant die een opmerking plaatste terwijl ik met het oude systeem bezig was. en programma wat een webinterface levert waar werknemers een powerpoint naar kunnen uploaden. Die vervolgens dan naar de computers word gestuurd + RSS Feed. Dit is de perfect oplossing. De beste man noemde het een open-source applicatie genaamd 'Sibo'.. Ik kan het volledig niet vinden! Ik denk dat ik de man verkeerd gehoord heb en ik heb mij misselijk gezocht naar dit programma. Bestaat het ?

Ik ben hier inmiddels al ruim een weekje druk naar op zoek maar ik kom slechts brakke oplossingen tegen. Ik heb het gevoel dat ik de verkeerde zoektermen invul op google en er een beetje blind naar aan het staren ben. Vandaar mijn vraag voor de Tweakers community, heeft iemand dit al eens voorbij zien komen ?

Alle hulp is welkom!

Alvast bedankt!

[ Voor 0% gewijzigd door W.Zijlstra. op 20-04-2012 16:51 . Reden: [ Problem solved! ] ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilla
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:48
Misschien een te simpele oplossing, maar die powerpoint viewer de presentatie laten laden vanaf een netwerk share of als je bedrijf het toestaat dropbox. Eventueel op afstand de computer herstarten zodat de nieuwe presentatie geladen wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-05 11:25
Zijn de clients bij de TVs altijd online? Is het dan niet het makkelijkste om bij reboot van de clients een scriptje de nieuwste powerpoint file te laten kopieren van een netwerkshare op de server? Of wil je ook tussentijds de clients een nieuwe presentatie pushen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:21
- Je kan een netwerk of ftp share maken waar alle computers naar kijken. Met het gratis programma (je hebt gratis en betaald) Flinq kun je hem laten kijken of er veranderingen zijn. Zoja dan laten synchroniseren. Werkt fantastich bij ons.

- Voor ons Inhuis Info systeem gebruiken wij tv schermen en die worden via een beeldsignaal aangestuurd. Het programma is Play the web. Deze rouleert gewoon de pagina's en is ook zeer gemakkelijk aan te passen via een config file die hij na elke roulatie inleest. Netwerkshare noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Permanente server: dat kan je oplossen door een virtuele server in te zetten. Kost natuurlijk wel nog. Steeds een Windows licentie. Overigens zou ik ook even checken of je niet voor iedere tv een PPT-licentie nodig hebt..

Ipv de PPT distribueren kan je overigens ook het beeld distribueren en/of geen PPT gebruiken.

Bijv [powerpoint2003] infokanaal dmv pp automatisch updaten geeft voor PPT opties van gratis tot duur.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-05 11:25
F_J_K schreef op donderdag 19 april 2012 @ 20:35:
Overigens zou ik ook even checken of je niet voor iedere tv een PPT-licentie nodig hebt..
Hij gebruikt de PPT viewer, die kun je los downloaden en per client installeren. Geen probleem dus denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ivos schreef op donderdag 19 april 2012 @ 20:53:
Hij gebruikt de PPT viewer, die kun je los downloaden en per client installeren. Geen probleem dus denk ik.
Bij "broadcasting" bedoelde ik eigenlijk, maar zei dat inderdaad niet helder. Thanks.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bij bedrijven wordt regelmatig scala.com gebruikt, voor jouw toepassing zou wellicht SignChannel voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-04 20:24
Allen bedankt voor de uitstekende ideeën!

Ik zat er al langere tijd over na te denken dat het helemaal niet zo handig is om computers te gebruiken voor dit doeleinde.

- Veiligheidsrisico's
- Updates benodigt
- Relatief duur
- Hoog stroomgebruik
- Licenties

Dus ik heb mij even verdiept in het idee van masaman, en SignChannel zou echt uitstekend voldoen. Ik ga dus dit maar eens even financieel uitwerken dan dan hebben we wat mij betreft de oplossing wel gevonden. Ik zit nog wel een beetje er tegen aan te hikken dat je daar € 20 euro per maand voor moet betalen na aanschaf. Maargoed dat is ook eigenlijk wel peanuts :)

Het ondersteund ook (soort van) powerpoint slides, dus dat is helemaal mooi meegenomen !

Allen ontzettend bedankt voor de hulp! Problem - Solved!
Pagina: 1