Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Samsung opladers

Pagina: 1
Acties:

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:41
Beste mensen,

Ik heb sinds kort een nieuwe samsung laptop. Ik gebruik deze nu meer thuis dan mijn huidige imac, nu is het zo dat ik nog van een oude samsung laptop een oplader heb met een zelfde plug (diameter en pinnetje etc). Deze heb ik voorzichtig gepast in mijn nieuwe laptop.

Echter durfde ik deze niet zomaar aan te sluiten op het stopcontact met laptop eraan. Van voltages/amperes etc heb ik niet zo veel kaas gegeten namelijk :)

De reden dat ik dit wil, is omdat ik dan een lader thuis in het stopcontact kan laten zitten. En 1 in mijn tas om mee te nemen naar mijn studie:)

Nu is de vraag kan ik dit doen zonder dat ik iets kapot maak?

Wat info:

Adapter die bij de nieuwe laptop zit:
input: 100-240V~1.5A, 50-60Hz
Output: 19V - 3.16A

Adapter die bij de oude samsung zat:
Input: 100-240V~1A, 50-60Hz
Output: 19V - 2.1A

Mijn gevoel zegt dat het mogelijk is, aangezien de oudere adapter een lager amperage heeft (en dus minder snel oplaadt?) Voltage is namelijk hetzelfde :)

Maar goed, voor de zekerheid! Kan dit?

• MineTurtle
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-11 21:12
Omdat de oudere lader zwakker is, kun je hem opblazen... zal niet meteen gebeuren, maar door de overbelasting en dus de hogere hitte ontwikkeling kan ie in de loop van de tijd stuk gaan. zeker als je wat zwaardere taken doet op je laptop... Valt niet aan te raden...

[ Voor 67% gewijzigd door MineTurtle op 19-04-2012 19:06 ]

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:41
Dank voor je reactie :) Maar goed, gaat m niet worden dus. Dan maar telkens kabels wisselen :)

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:52
Die stroom-indicatie is wat het blok *maximaal* zou kunnen leveren, als de laptop er om zou vragen. Je nieuwe voedingsblok kan dus meer leveren. Meer is dus eerder beter dan slechter; je oude blok kan minder geven dus als je laptop op 3A gaat vragen, dan staat dat oude voedingsblok flink te zweten om alles wat 'ie heeft te geven. Niet goed dus.