Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

RDP beveiligen door enable-disable vanuit web

Pagina: 1
Acties:

• RuntimeError
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:44
Omdat ik een Windows 2008 R2 server rechtstreeks aan internet heb hangen (dedicated web server) en deze beheer via RDP, zoek ik een manier om dit te beveiligen. Ik maak al gebruik van encryptie op de verbinding en de accounts worden gelocked na 5 foutieve logins.

Ik zoek eigenlijk een manier om het nog extra te beveiligen via een soort port-knocking achtige oplossing.

TS web access is geen optie, omdat de server beheerd moet worden vanuit een Mac.

Ik zat te denken aan een ASP script die dan gedraaid kan worden vanuit de IIS webserver, die een firewall rule enabled of juist disabled.

Hoe lossen andere system admins dit op?

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-11 11:29
Kan je geen vpn gebruiken?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-11 17:27
Je kunt het nog makkelijker doen.
Gewoon de poort veranderen naar een andere poort.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Verwijderd

djkavaa schreef op donderdag 19 april 2012 @ 18:17:
En bots die de poorten 1000-5000 afscannen?.. poort veranderen helpt echt niet, alleen voor human-based-attacks misschien 8)7

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-11 17:27
Dan weten ze nog niet wat er achter die poort zit als ze dan gaan proberen komen ze er niet in.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• RuntimeError
Misschien een oplossing, ja. Bij voorkeur dan een VPN die ondersteund wordt op de Blackberry Playbook
Heb ik aan zitten denken, maar vind ik geen mooie oplossing. De gemiddelde pruts-hacker komt hier niet achter, maar ik vind een niet-standaard poort gebruiken en erop vertrouwen dat deze niet gevonden wordt, niet echt een oplossing.
Wellicht is dit een oplossing, mits het ondersteund wordt door de Playbook en Mac client. Ga ik nog uitzoeken.

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
RuntimeError schreef op donderdag 19 april 2012 @ 18:38:
[...]
Wellicht is dit een oplossing, mits het ondersteund wordt door de Playbook en Mac client. Ga ik nog uitzoeken.
Voor de Mac Client wordt het ondersteund:
http://www.microsoft.com/mac/remote-desktop-client
Network Level Authentication (NLA) is a new authentication method in Windows that offers security enhancements that can help to protect the remote computer from hackers and malicious software. It completes user authentication before you establish a full Remote Desktop Connection. Please see Windows Help for more details on network level authentication.

[ Voor 11% gewijzigd door Turdie op 19-04-2012 19:02 ]

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Anders koop je een dd-wrt device, waarmee je een openvn of andere vpn op zet?

Everything is better with Bluetooth

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Dit meen je niet serieus hoop ik? :X Het veranderen van poort heeft helemaal niets met beveiliging te maken, hooguit kan het helpen je logfiles wat kleiner te houden.

Ontopic: Het gebruiken van een whitelist met toegestane IP adressen zou een goede optie kunnen zijn, alleen kan dat toegang ook voor jezelf natuurlijk wel beperken in flexibiliteit. VPN toegang tot een management interface is ook een goede optie maar waarschijnlijk niet heel handig als het slechts voor een enkele server is.

[ Voor 11% gewijzigd door ik222 op 19-04-2012 19:13 ]

• RuntimeError
ik222 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 19:07:
[...]

Dit meen je niet serieus hoop ik? :X Het veranderen van poort heeft helemaal niets met beveiliging te maken, hooguit kan het helpen je logfiles wat kleiner te houden.

Ontopic: Het gebruiken van een whitelist met toegestane IP adressen zou een goede optie kunnen zijn, alleen kan dat toegang ook voor jezelf natuurlijk wel beperken in flexibiliteit. VPN toegang tot een management interface is ook een goede optie maar waarschijnlijk niet heel handig als het slechts voor een enkele server is.
VPN lijkt me een mooie oplossing, maar een DDWRT oplossing gaat het niet worden omdat de server in een datacenter staat en er op dit moment geen budget is voor een extra apparaat. Het zal dus een oplossing moeten worden die op 1 server kan draaien.
Pagina: 1