Waardering van een review

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenvoorde
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10-09-2024
Vanmorgen heb ik een review ingeschoten van een mobiel speakersetje. Ik ben niet heel actief op Tweakers, maar ik was enthousiast en wou mijn goede ervaring delen.
Nu zie ik dat mijn review al best veel bekeken is. Doe je het in ieder geval niet voor niets. Maar de waardering is maar 2 sterren. :'(

Nu weet ik dat hierover klagen niet veel zin heeft, aangezien users zelf deze score geven, maar ik vraag me af wat het nut dan precies van deze waardering is. Ik bedoel, ik weet niet precies waar die sterren voor staan, maar gemakshalve neem ik aan dat ze dezelfde waarde hebben als in de review zelf. Dus mijn review wordt als slecht gezien door de mede-tweakers. Ik snap dat ik er wat kopjes in had kunnen zetten om het leesbaarder te maken en wat foto's zou ook leuk staan, maar slecht? En dat nog eens zonder onderbouwing. Ik word, om eerlijk te zijn, niet heel erg geprikkeld om er meer moeite in te stoppen nu. Om maar niet te spreken over eventuele volgende productreviews. Het waarderingssysteem lijkt me om de echt slechte reviews uit te kunnen filteren, maar als mijn review al als slecht wordt ervaren dan werkt het waarderingssysteem in mijn ogen niet echt. Of ik heb het mis, maar dan moet er duidelijker aangegeven moeten worden wat er van een reviewer verwacht wordt.

Nu is dit niet bedoeld om uit te komen huilen, maar ik vraag me wel af hoe de PW redactie hier tegenover staat. Ik neem aan dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is dan ook 1 van de redenen waarvoor ik geen reviews schrijf.

Voor veel sterretjes zou je de Productreviews FAQ door kunnen nemen.

Ik mis vooral plaatjes en het geheel komt over als blokken tekst die niet uitnodigen om gelezen te worden.

Kijk hier eens voor wellicht inspiratie: productreview: Asus P4S533, SiS645DX (Lan, Sound) review door NitroX infinity

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2012 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenvoorde
Klopt, maar dat gaf ik zelf al aan. Het kan overzichtelijker en mooier, maar het lijkt mij dat de inhoud een stuk belangrijker is dan de plaatjes. En ik heb er toch best wat moeite in gestopt. Het was me ook helemaal niet om de sterretjes te doen, maar toen ik zag dat de waardering zo laag was vond ik dat toch wel een beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Weet wat het is gewoon niks van aantrekken één review is altijd nog beter dan géén review..

Misschien dat de personen die gestemd hebben nog in de Donald Duck tijd leven en liever plaatjes zien....

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-09 09:40
Het sterrensysteem is inderdaad niet helemaal goed geschikt om de kwaliteit van de review te bepalen. Vooral vanwege de verwarring; twee sterren voor een review betekent niet hetzelfde als twee sterren voor een product. Dat sterrensysteem voor het beoordelen van een review zal in ieder geval in de toekomst worden veranderd

Ik zou zelf in ieder geval niet teveel waarde hechten als een paar mensen je review niet zo beoordelen als dat je zelf graag zou willen zien. Ik zou me er niet door laten tegenhouden in ieder geval. Als jij het leuk vindt om je mening over een product te delen, doe dat vooral. Uiteindelijk zal het toch worden gelezen door mensen die zich aan het oriënteren zijn voor het product :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Mijn ervaring over het algemeen is: hoe meer plaatjes (in de tekst! niet onderaan) hoe beter. Ik zag zelfs een keer een review van een USB-stick voorbij komen, met vrijwel alleen maar plaatjes, en die kreeg vier sterren. Ik heb zelf ook enkele reviews geschreven, en de reviews met plaatjes in de tekst scoorden veel en veel hoger, terwijl ze qua inhoud ongeveer dezelfde hoeveelheid informatie bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-09 22:11
Ik heb zelf nog nooit een review geschreven van een product, maar ik lees wel geregeld andere reviews. En de beoordelingen zijn vaak erg kritisch, de meest uitgebreide reviews zie ik vaak met 3 sterren, waar ik er 4 of soms wel 5 zou hebben verwacht.

Maar wat er vooral verwacht wordt van reviews is volgens mij: koppen, veel tekst, echte testresultaten (dus harde cijfers, daar wordt op gegeild, "het klinkt goed" wordt niet geaccepteerd hier :+) en foto's.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenvoorde
Bedankt voor de hartverwarmende reacties enne... ik zie dat de waardering meteen een sterretje gestegen is. Daar hebben jullie zeker niets mee te maken? ;) Maar goed, daar was het me niet direct om te doen. Ik vroeg me vooral af hoe de redactie er over dacht en ik begrijp nu dat dit al gaat veranderen in de toekomst. Ik zal dit weekend eens gaan werken aan wat foto's... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Niet lullig bedoeld, maar als je jouw review dan weer vergelijkt met andere reviews die ook 3 sterren hebben gekregen dan zouden die ook hoger gewaardeerd moeten worden. Redenen zijn tekstopbouw, gebruik van foto's en het doen van metingen/benchmarks/vergelijkingen. Ik denk persoonlijk dat twee sterren voor jouw review wel terecht is. Niet omdat deze niet goed is, maar omdat betere reviews ook maar 3 sterren krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De sterwaarderingen gaan vaak nergens over, ik heb ook het idee dat er een paar mensen zijn die altijd laag voten, ook al is je review nog zo goed (vaker reviews van mij op 2 sterren zien staan, die er uiteindelijk 5 kregen). Een onderbouwing zou idd leuk zijn, al denk ik dan dat je nog amper beoordelingen krijgt.
Pagina: 1