Hoi 
Al lange tijd maak ik hier thuis zonder problemen gebruik van een "FRITZ!Box Fon WLAN 7170 Annex A" router in combinatie met 2 macbook pro's (beide maart vorig jaar, een i5 en een i7 en ze draaien beide OSX 10.6.8).
Afgelopen kerst waren we een lang weekend weg en sinds we terug zijn hebben beide macbooks problemen met verbinding maken met de WLAN:
Om die laatste reden willen ze me bij XS4ALL niet verder helpen. Het enige wat ze daar nog doen is dezelfde internetpagina's naar me doorsturen die ik zelf ook wel kon vinden via Google
Iemand nog een idee wat ik kan proberen?
Ik wil eigenlijk wel weer eens normaal kunnen internetten als ik thuis ben en niet eerst een half uur bezig zijn om verbinding te krijgen
Al lange tijd maak ik hier thuis zonder problemen gebruik van een "FRITZ!Box Fon WLAN 7170 Annex A" router in combinatie met 2 macbook pro's (beide maart vorig jaar, een i5 en een i7 en ze draaien beide OSX 10.6.8).
Afgelopen kerst waren we een lang weekend weg en sinds we terug zijn hebben beide macbooks problemen met verbinding maken met de WLAN:
- De hele router wordt niet gezien (terwijl op dat andere moment de andere laptop best verbinding kan hebben)
- De router wordt wel gezien, maar er moet opnieuw het wachtwoord worden opgegeven
- Het opgeven van een wachtwoord werkt soms wel, soms krijg je ook "timeout"
- Een aantal keren Airport uit en weer aanschakelen wil soms helpen om verbinding te krijgen
- De stekker uit de router trekken en er weer in doen soms ook
- Als je eenmaal verbinding hebt en de laptop aan laat blijft de verbinding bestaan
- Het signaal lijkt verder goed (verschillende kanalen geprobeerd)
- Ik heb inmiddels al een software update gedaan voor de fritz box.
- Ik heb alle updates gedraaid voor beide laptops (ik draai alleen nog geen lion, maar die schijnt ook niet geweldig te zijn met WLANs..)
- Keychains al een keer leeggegooid
- Ik heb nog wel meer gedaan.. maar het speelt al sinds december dus weet niet alles meer
- Via kabel heeft ook geen problemen..
Om die laatste reden willen ze me bij XS4ALL niet verder helpen. Het enige wat ze daar nog doen is dezelfde internetpagina's naar me doorsturen die ik zelf ook wel kon vinden via Google
Ik wil eigenlijk wel weer eens normaal kunnen internetten als ik thuis ben en niet eerst een half uur bezig zijn om verbinding te krijgen