Ik wil een programma schijven dat gebruikt maakt van een openfiledialog en de streamreader.
Wat ik tot nu toe heb is dit:
Echter krijg ik een error. (System.NullReferenceException). De compiller wijst naar de regel H1(i) = Inputstream1.readline.
Ik heb google al heel wat bandbreedte afgesnoept, maar ik kan uit de voorbeelden niet opmaken hoe dit wel moet.
Alvast bedankt.
Wat ik tot nu toe heb is dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, _ ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click ' Geef de gebruiker de mogelijkheid om een .txt bestand te openen Dim openFileDialog1 As New OpenFileDialog() openFileDialog1.Filter = "txt-bestanden|*.txt" openFileDialog1.Title = "Selecteer een txt-bestand met materiaaleigenschappen" ' Laat dialoog zien. ' lees file en schrijf afwisselend naar combobox en string If openFileDialog1.ShowDialog() = System.Windows.Forms.DialogResult.OK Then Dim inputstream1 As StreamReader = File.OpenText(openFileDialog1.FileName) Do i = cboxH1.Items.Count cboxH1.Items.Add(inputstream1.ReadLine) H1(i) = inputstream1.ReadLine Loop Until inputstream1.EndOfStream inputstream1.Close() End If End Sub |
Echter krijg ik een error. (System.NullReferenceException). De compiller wijst naar de regel H1(i) = Inputstream1.readline.
Ik heb google al heel wat bandbreedte afgesnoept, maar ik kan uit de voorbeelden niet opmaken hoe dit wel moet.
Alvast bedankt.