Reparatie aan videokaart

Pagina: 1
Acties:

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:57
Misschien een aparte vraag..
Mijn gigabyte 560ti oc is nu voor de tweede keer op RMA naar gigabyte's servicecenter wegens crashen in battlefield 3.

De eerste keer kwam hij terug en was hij "gerepareerd" door hun engineer.
Na een half uur gamen was mijn systeem weer bevroren en kon ik weer alleen via de resetknop mn systeem herstarten.

Nu is hij sinds maandag weer op hun RMA afdeling, en hebben ze de kaart weer "gerepareerd".
Althans zo mailt de contactpersoon van gigabyte mij.

Ik heb zeer sterke twijfels of er uberhaupt wel iets te repareren valt aan deze kaart, wat denken jullie hiervan?
Lijkt me logisch dat zo'n defect onderdeel wordt gewisselt voor een goede?? :?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:11

D4NG3R

kiwi

:)

Druk erachter zetten en aangeven dat ze met een alternatief moeten komen. Elke week weer zonder kaart zitten werkt gewoonweg niet.

Schrijf gewoon een nette brief en vraag hierin of ze een nieuwe kunnen versturen. IPV je oude "Fixen".

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En bij je leverancier aankloppen, niet bij de fabrikant. Met de leverancier heb je een overeenkomst, met de fabrikant niet.

Verder is het natuurlijk mogelijk een kaart te fixen, zo'n ding kan gewoon opnieuw gesoldeerd worden e.d.

• Bever!
Heb nu gevraagd of ze mij exact kunnen vertellen wat er mis mee was.. en wat ze gedaan hebben met de reparatie.

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-02 13:21
Nouja eerlijk, de tweede reparatie poging pas en je gaat er nu al vanuit dat het niet gaat werken. Dat is wel een beetje onrealistisch... Een keertje een foutje moet kunnen...

Wil overigens niet zeggen dat het leuk is, ik heb dit zelf meerdere keren gehad, met laptops en tv's. Meerdere reparaties maar het bleef gewoon kapot of snel kapot gaan. Uiteindelijk wel nieuwe gekregen, maar dat was echt niet na 2 keer al. Ik had het liever toen gelijk de tweede keer goed was gegaan...

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Rctworld schreef op donderdag 19 april 2012 @ 15:17:
Nouja eerlijk, de tweede reparatie poging pas en je gaat er nu al vanuit dat het niet gaat werken. Dat is wel een beetje onrealistisch... Een keertje een foutje moet kunnen...
In principe mag je er van uit gaan dat de hardware er binnen de vaste garantieperiode niet zomaar uitknalt.. Zeker niet 2x vlak achter elkaar.

• Bever!
Ik geloof ook niet dat ze kosteneffectief kunnen repareren op zo'n grafische kaart. Maar dat is een tweede..

• Bever!
ok heb reactie

Our Repair Engineer have found the Fan Sink is broken and we have changed a new Fan Sink to you.

right... ventilator werkte perfect maar we gaan het zien

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Ja maar wat zat er onder die fan, misschien iets verkeerds. You nver know it

Johann Sebastian Bach

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Een grafische kaart reparen, nog nooit van gehoord. Stuk is vaak gewoon echt kapot, CHIP, PWM, MEM etc.. Niet te repareren!

[ Voor 119% gewijzigd door A87 op 20-04-2012 14:42 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Lias schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 14:40:
Een grafische kaart reparen, nog nooit van gehoord. Stuk is vaak gewoon echt kapot, CHIP, PWM, MEM etc.. Niet te repareren!
Onzin, de meeste problemen hebben te maken met het soldeersel of een slechte bevestiging van onderdelen.

[ Voor 12% gewijzigd door D4NG3R op 20-04-2012 14:55 ]

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-02 12:31
Bever! schreef op donderdag 19 april 2012 @ 15:47:
ok heb reactie

Our Repair Engineer have found the Fan Sink is broken and we have changed a new Fan Sink to you.

right... ventilator werkte perfect maar we gaan het zien
Het kan natuurlijk zo zijn dat de sink niet goed gemonteerd was waardoor de GPU te heet werd en de boel vastliep. Heel ongeloofwaardig vind ik het niet klinken.

Heb je voor de RMA de temps uitgelezen? Als je dat wel hebt gedaan en de temps waren goed, ja, dan word het een wat dubieuzer verhaal...

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Lias schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 14:40:
Dat solderen ze er gewoon nieuw op hoor, zo lastig is dat niet als je over de juiste apparatuur beschikt.

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Hm, ik kreeg altijd gewoon nieuwe spullen.

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-01 09:41
D4NG3R schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 14:43:
[...]

Onzin, de meeste problemen hebben te maken met het soldeersel of een slechte bevestiging van onderdelen.
Inderdaad, chips gaan niet zomaar kapot, mits goed gebruikt uiteraard. Kosteneffectief zoiets repareren is een tweede.

[ Voor 7% gewijzigd door danielkraak op 20-04-2012 23:57 ]

Pagina: 1