Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poel13
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-01 12:11
Ik heb een korte vraag, maar weet er zelf geen raad mee omdat ik weinig verstand heb van hardware en drivers.

Mijn PC kampt de laatste dagen met het probleem van beeldschermaansturing time-outs.
Wanneer ik een spel aan het spelen ben (spellen als TF2 en Minecraft zelfs al) hapert het scherm, en loopt dit uitendelijk helemaal vast. Na enkele seconden geeft de pc aan: Nvidea beeldschermaansluiting timed out.
Het lijkt alsof dit vaker voor komt op hogere temperaturen, maar dit kan ik me ook verbeelden.

Anyway,
Ik heb mijn direct X drivers up to date, maar dit wilt niet baten.
Heeft iemand dit probleem als eens gehad en/of weten op te lossen?

Ik ben zoals aangegeven niet goed met hardware en drivers.
Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 19:59

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Volgens mij slaat je videokaart uit en krijg je daardoor een no-sync signaal op je monitor. Zet de computerkast eens open en kijk of het dan minder (snel) voorkomt. Zo ja, dan is het zeker een temperatuurkwestie.

ZIt er stof in de fan?

+ houd rekening met het feit, dat ook deze serie videokaarten op een gegeven moment kapot gaan door slechte soldeerverbindingen op de print (helaas).

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Meten is weten broeder.

Drivers geherinstalleerd? Wat zijn de temperaturen? Wat is de load? Kan je op een 2e scherm zien wat de load is tijdens het crashen van de drivers?

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poel13
Michael Knight schreef op donderdag 19 april 2012 @ 14:09:
Volgens mij slaat je videokaart uit en krijg je daardoor een no-sync signaal op je monitor. Zet de computerkast eens open en kijk of het dan minder (snel) voorkomt. Zo ja, dan is het zeker een temperatuurkwestie.

ZIt er stof in de fan?

+ houd rekening met het feit, dat ook deze serie videokaarten op een gegeven moment kapot gaan door slechte soldeerverbindingen op de print (helaas).
Bedankt voor de informatie, ik ga het thuis meteen even controleren. (en eventueel al op zoek naar een andere kaart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poel13
kKaltUu schreef op donderdag 19 april 2012 @ 14:14:
Meten is weten broeder.

Drivers geherinstalleerd? Wat zijn de temperaturen? Wat is de load? Kan je op een 2e scherm zien wat de load is tijdens het crashen van de drivers?
Temperaturen van ongeveer 45-50 graden zijn het punt waar hij uitschakelt. De load is dan rond wel 80% van de CPU. Weet niet wat dit voor de GPU betekend. 2e scherm heb ik helaas niet voor handen.

Hoe herinstalleer ik ze, ik heb ze alleen upgedate op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Poel13 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 14:16:
[...]

Temperaturen van ongeveer 45-50 graden zijn het punt waar hij uitschakelt. De load is dan rond wel 80% van de CPU. Weet niet wat dit voor de GPU betekend. 2e scherm heb ik helaas niet voor handen.

Hoe herinstalleer ik ze, ik heb ze alleen upgedate op het moment.
Makkelijkste manier is om ze te verwijderen vanuit controlpanel, te rebooten en dan te installeren.

50 graden mag geen probleem zijn.

Voor TF2 raad ik in ieder geval een verify integrity check, en kijken of je andere resultaten krijgt met de launchoptie -dxlevel 81

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poel13
ik heb zojuist ook even een GPU temperatuurmeter lopen, naast mijn CPU temp. meter.
GPU (dus niet de CPU, excuses) was op 50graden bij een gebruik van 10%.. lijkt me niet erg normaal.
Ik heb een extra fan in de kast gezet (los) onder de GPU om er lucht weg te zuigen. Kan dit kwaad?

Ik heb de zijkant van mijn kast nu toch open.
CPU is 30 graden bij een load van 8% ongeveer, dit lijkt niks vreemds?

[ Voor 3% gewijzigd door Poel13 op 19-04-2012 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poel13
Ik heb het probleem gevonden denk ik,
Mijn videokaart kan maximaal DX 10 aan, terwijl er 11 geinstalleerd is. Ik dacht: makkelijk even terug te zetten.. maar nee.. Kan iemand mij een uitleg geven hoe dit te doen?

Ik moet dus van 11 naar 10 terug.

[ Voor 61% gewijzigd door Poel13 op 01-05-2012 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poel13
Bump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poel13
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racquemis
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 19:35
dat is waarschijnlijk niet je probleem, zelfs al heb je DX11 geinstalleerd zullen overige versies ook echt aanwezig zijn,. anders zou je de spellen niet eens kunnen opstarten. De game zelf bepaald welke DX versie er gebruikt wordt. dat DX11 geinstalleerd is maakt niet uit (bij windows 7 is dit standaard geinstalleerd)
Pagina: 1