Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• sobje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-07 23:36
Hallo allemaal,

Ik heb hier een systeem dat Windows 7x64 draait. Voorzien van de nieuwste drivers. De specs van het systeem zijn als volgt:

Cooler Master Silent Pro Gold 1200 Watt, 20+24 Pins 1 - -
Intel Core I7 2600K 3.40 GHz, Boxed, Incl. Videochip, Quad Core 1 - -
Scythe Mugen 3 1 - -
Asus Maximus IV Extreme-Z 1 - -
Corsair XMS3 8 GB, PC3-10666, 1333 MHz, 9, Non-ECC, Kit Of 4 1 - Asus Radeon HD 6970 DCII/2DI4S/2GD5 2048 MB 1 - -
OCZ Revodrive 3 x2 240gb
Samsung Spinpoint F4 EcoGreen 2 TB, 5400 Rpm, 32 MB, Bulk 1 - -
Samsung Spinpoint F4 EcoGreen 2 TB, 5400 Rpm, 32 MB, Bulk 1 - -
Samsung SH-222AB/BEBE S-ATA, OEM, Zwart 1 - -
Samsung 12x BluRay Combo W/S 1
Cooler Master Cosmos II Geen Voeding, Zwart 1
2x Dell U2711 monitor

Ik heb een aantal (stabiliteits)problemen met het systeem. Here goes:

Probleem 1:
Regelmatig BSODs met melding OCZxxxx driver. Vermoedelijk dus de Revodrive. Idem ook met een melding over display driver. Ik heb het advies gekregen om de BIOS te updaten maar dat is me toch een partijtje moeilijk. Nergens gewoon een boot cd of een utility die ik kan draaien. Wie kan mij vertellen hoe ik dit eenvoudig kan doen zonder zelf boot cd's of usb's te hoeven maken?

Probleem 2:
Krijg ook resets, maar zal wel hetzelfde zijn als probleem 1.

Probleem 3:
Bij het opstarten van Modern Warfare 3 krijg ik regelmatig de melding dat er een directx error is en het spel niet gestart kan worden. Ik kan dit alleen oplossen door de drivers van de videokaart opnieuw te installeren. Dan kan het een paar dagen of een paar weken duren voordat ik het probleem weer krijg.

Probleem 4:
Mijn beide Dell U2711 kan ik niet hoger zetten dan 1920x1080 resolutie. Dit terwijl ze een stuk hoger kunnen. Iemand dit ooit gezien? Dell weet van niets. Heb we al gegoogeld maar alleen gevonden dat een DVI naar displayport adapter mogelijk kan helpen. Het moet toch zonder kunnen zou je zeggen.

Verwijderd

sobje schreef op donderdag 19 april 2012 @ 13:54:
Probleem 1:
Regelmatig BSODs met melding OCZxxxx driver. Vermoedelijk dus de Revodrive. Idem ook met een melding over display driver. Ik heb het advies gekregen om de BIOS te updaten maar dat is me toch een partijtje moeilijk. Nergens gewoon een boot cd of een utility die ik kan draaien. Wie kan mij vertellen hoe ik dit eenvoudig kan doen zonder zelf boot cd's of usb's te hoeven maken?
Dit is een bekend probleem, en ik ken maar 2 oplossingen: de firmware flashen en hopen dat OCZ eindelijk eens fatsoenlijke firmware heeft gemaakt, of dat ding eruit slopen, en iets van een degelijk merk kopen. Ze kunnen het gewoon niet bij dat bedrijf...
Probleem 2:
Krijg ook resets, maar zal wel hetzelfde zijn als probleem 1.
Dat denk ik ook, sowieso is het moeilijk troubleshooten met dergelijke onstabiele hardware.
Probleem 4:
Mijn beide Dell U2711 kan ik niet hoger zetten dan 1920x1080 resolutie. Dit terwijl ze een stuk hoger kunnen. Iemand dit ooit gezien? Dell weet van niets. Heb we al gegoogeld maar alleen gevonden dat een DVI naar displayport adapter mogelijk kan helpen. Het moet toch zonder kunnen zou je zeggen.
Met HDMI en VGA kom je inderdaad niet aan de maximale resolutie, daar heb je displayport voor nodig. (of DVI. Maar er zit altijd maximaal 1 DVI poort op een AMD kaart, meen ik)

Alleen dual-link DVI werkt, dus als je een convertortje koopt, dan ben je volgens mij erg duur uit.

• sobje
Bedankt voor je reactie. Ik heb een videokaart met twee DVI aansluitingen, en dat is ook de aansluiting die ik gebruik. Het zijn dual link kabels, die meegeleverd zijn met de monitoren. Volgens dell en Salland (leverancier systeem) moet het werken.

ik ga sowieso maar eens met OCZ praten. Ik vind de support van Asus wel bagger. Je kunt ze niet eens bellen.

Iemand die weet hoe ik de bios moet flashen op een normale manier? Daar is namelijk ook geen enkele moeite voor gedaan.

Verwijderd

sobje schreef op donderdag 19 april 2012 @ 19:17:
Bedankt voor je reactie. Ik heb een videokaart met twee DVI aansluitingen, en dat is ook de aansluiting die ik gebruik. Het zijn dual link kabels, die meegeleverd zijn met de monitoren. Volgens dell en Salland (leverancier systeem) moet het werken.
Volgens mij ook. Raar.
ik ga sowieso maar eens met OCZ praten. Ik vind de support van Asus wel bagger. Je kunt ze niet eens bellen.

Iemand die weet hoe ik de bios moet flashen op een normale manier? Daar is namelijk ook geen enkele moeite voor gedaan.
Je hebt niets met asus te maken, maar met OCZ. Of nog correcter: met de verkoper van die revodrive. Met de firmware flashen bedoel ik de firmware van je opslagmedia, niet die van je moederbord.

• sobje
Desalniettemin is er firmware voor het moederbord wat de ''system stability'' moet verbeteren. Dus die wil ik graag gaan proberen. Het is alleen vrijwel onmogelijk om dat te doen. Ze hebben niet eens de moeite genomen om er een boot disk voor te maken. heb geboot met Hiren's boot disk en dan naar DOS, maar dan kan ik niet bij mijn firmware komen.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik ga er van uit dat bios flash juist erg simpel gaat zijn. Bios op een willekeurige USB stick zetten welke niet eens leeg hoeft te zijn. En in je bios zit waarschijnlijk gewoon al een toolje voor het flashen ingebouwd waar je de bios file kunt selecteren.

Je videokaart heeft maar één duallink DVI aansluiting, dus voor je tweede monitor moet je displayport gebruiken.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• sobje
Mbt BIOS, hoe dan? Ik zoek gewoon een image die ik naar mijn stick kan pompen.

Mbt mijn videokaart, nu weet ik hier niet heel veel van, maar mijn videokaart heeft twee DVI aansluitingen. Het verschil tussen DL en niet DL weet ik niet. Displayport zit er niet op. Alleen HDMI en DVI. Beide schermen hebben hetzelfde probleem. Dus als 1 aansluiting anders zou zijn, dan zou de andere het wel op hogere resolutie moeten doen. Dat is niet het geval.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Als het goed is heeft jouw videokaart vier DisplayPort uitgangen. ;)

Maar denk echt dat jouw videokaart maar één keer duallink DVI kan uitzenden en dat je voor je tweede beeldscherm een Display Port aansluiting moet gebruiken.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• sobje
Ik zou dan even niet weten waar die moeten zitten. Zie plaatje van de achterkant:

http://www.google.nl/imgr...,r:5,s:0,i:77&tx=66&ty=47

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-11 18:54

DefLite

Why so serious?

Die onderste 4 aansluitingen zijn toch gewoon DisplayPort?

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1217334115.jpg
Dus op dit plaatje de poort linksboven en dan op de videokaart is die 180 graden gedraaid.

[ Voor 27% gewijzigd door DefLite op 20-04-2012 18:12 ]

• sobje
Ehhhhhh, sorry for being a noob op dit gebied, maar ik dacht dat dat HDMI was? Ziet dat er dan net zo uit?

• sobje
En wat heb ik dan nodig? Een displayport naar DVI kabel?

Verwijderd

Een displayport naar, tromgeroffel, displayport kabel ;)

• sobje
Ehhhhhhhh, en hou wil jij dat gaan doen? De Dell U2711 heeft geen Displayport aansluiting. Dus ofwel toch wat jij zegt een DP naar DP kabel en dan aan het einde een DVI converter, of (wat mij het makkelijkste lijkt) een DP naar DVI kabel. Maar dit scherm schijnt verschrikkelijk veel problemen te hebben. En DP lijkt volgens diverse fora een ramp te zijn. Dus dat is dan leuk, want ik heb dus nu twee dure monitoren op een duur systeem die niet werken hoe ze moeten werken en Dell weet zogenaamd van niets. Ik kan nu dus dure nieuwe kabels gaan kopen met het risico dat het vervolgens nog niet werkt. Waar nog eens bij komt dat Dell gewoon spullen moeten verkopen die werken.

Verwijderd

Ik zie er toch echt een: productreview: Dell Ultrasharp U2711 review door Kid Jansen. De u2711 heeft gewoon displayport. Het zou wat zijn als er geen enkele laptop in dell's assoirment zou zijn die hun eigen topscherm kan aansturen..

• sobje
Wat een gedonderjaag zeg! Kennelijk kunnen Dell en Asus geen spullen leveren die gewoon werken. De meegeleverde Duallink DVI kabel ondersteunt niet de maximale resolutie. Maar een nieuwe gehaald. Zelfde probleem. Displayport kabels nergens te krijgen. Moet je online gaan bestellen en wachten.

Maar inderdaad, de U2711 blijkt een displayport aansluiting te hebben. Wat een gedonderjaag zeg. Maak gewoon 1 aansluiting en that's it. HDMI en DP. Precies dezelfde aansluitingen, op het oog.

• sobje
Nu maar weer DP kabels besteld. Volgens Komplett moet dat werken.
Pagina: 1