Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Draadloze USB hub

Pagina: 1
Acties:

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Graag zou ik een toetsenbord, muis en soms een pendrive draadloos willen aansluiten op een Windows 98SE computer. Een directe dataverbinding is niet mogelijk, stroom is wel geschikbaar. Een draadloze USB hub leek mij hiervoor erg geschikt. Mijn zoektocht naar een dergelijke hub heeft mij echter niet veel opgeleverd. Hardware zoals van iogear en D-Link is obsolete en ik kan niet vinden of dat met Windows 98SE aan de praat te krijgen is. Op zich als het apparaat zich als een echte USB hub presenteerd zou het moeten kunnen. Gefen heeft een mooi product maar deze is net iets te prijzig. Is er iemand die ervaringen heeft met degelijke producten?

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Ben bang voor je dat dit het niet gaat worden; Er bestaan wel "draadloze" usb hubs maar die werken via een netwerkverbinding en software op de computer die gebruik maakt van apparaten op die hub. Misschien is het handiger als je uitlegt waarom je dit wil? Dan kunnen er misschien andere oplossingen gevonden worden?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• lemming_nl
  • Niet online
Het gaat om een CNC draaibank die omgebouwd wordt. De bediening wordt verplaatst naar het support. De draaibank is hier niet voor gemaakt en daardoor is er geen ruimte om alle kabels door het support heen te trekken. Met enige moeite is het gelukt om de videokabel er doorheen te krijgen (230V was al beschikbaar voor een lamp) samen met de kabels voor enkele knoppen (oa noodstop). Voor de usb kabel is er geen ruimte. Tevens moeten de kabels meer dan 10m zijn wat ook te lang is voor USB. Een mogelijkheid is een draadloos toetsenbord + trackball. Het nadeel is dat vooral de trackball erg prijzig is en de verwachting is dat ze niet al te lang meegaan (< half jaar). Een draadloze USB hub zou dat probleem oplossen doordat er met goedkopere hardware gewerkt kan worden die goedkoop vervangen kan worden.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-11 00:31
Ik ben een beetje bang dat een relatief nieuwe draadloze USB-hub niet gaat werken op het verouderde besturingssysteem. Ik zou het zelf gaan zoeken in een KVM-oplossing via UTP. Dan kan die dikke videokabel eruit, één UTP erin voor de video/muis/tobo en je bent klaar :).

Zoiets als dit: http://www.belkin.com/PDF/27PB162-F1D086.pdf
Kijk ook even bij BlackBox.
edit:
Ik zou dan wel een afgeschermde, FTP, SFTP kabel gebruiken i.v.m. storingen

[ Voor 25% gewijzigd door Puch-Maxi op 19-04-2012 13:32 . Reden: Voorbeeldje ]

My favorite programming language is solder.

• lemming_nl
  • Niet online
Dat is nog eens een goede tip! Een KVM extender gebruiken zou inderdaad het probleem oplossen. Zelf heb ik deze van LevelOne gevonden. Hier ga ik me eens in verdiepen.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-11 00:31
Dat lijkt me inderdaad een goede oplossing :) Ze zijn alleen niet heel goedkoop.

My favorite programming language is solder.

Pagina: 1