• plantenbak123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-11-2025
Hallo mensen,

Sinds gisteren doet mijn geluid erg raar. (Msi p45-neo3, Realtek ALC888) Ik deed mijn trui uit en volgens mij was die statisch want ik kreeg een schok(je) in mijn oren. (Ik draag in-ears vandaar) Linkerkant begon toen een beetje te knetteren dus ik heb maar even de pc uit gedaan, stekker er uit en weer in en weer opgestart. Alleen nou doet links ongeveer helemaal niks meer. Met zowel de boxen als mijn oortjes geeft links alleen een soort ruis, alles is wel te horen maar aanmerkelijk zachter dan rechts. Als ik rommel met de rechts/links balans wordt links niet harder maar hoor je rechts gewoon niet meer. Zou het kunnen dat door de statische schok het geluid gemold is? Lijkt me toch sterk maar je weet nooit. Iemand een idee?

P.S. Niet zeker of dit goed staat maar daar het onboard audio betreft leek het me hier toch passender dan bij audio...

Bedankt

Edit: Ik heb trouwens ook meteen de drivers geupdate maar dat hielp ook niet.

[ Voor 4% gewijzigd door plantenbak123 op 19-04-2012 12:51 ]

• djfrankel
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-02 13:21

djfrankel

It's a trap!

Kun je de in-ears/boxen anders op een andere aansluiting aansluiten? Bijv een audio poort aan de voorkant of aan de achterkant? Ik kan me voorstellen dat misschien de aansluiting stuk is. Als het de onboard chip is dan denk ik dat het computer het eerder totaal niet gedaan zou hebben.

• JMdG
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Misschien kun je ook andere boxen/in-ears in de aansluiting proberen. Als dan hetzelfde probleem optreed, dan is waarschijnlijk de aansluiting stuk.
Anders zit er niets anders op dan nieuwe in-ears te halen.

• plantenbak123
Zowel de boxen als de oortjes doen precies hetzelfde. Voor aansluiting heb ik niet, enig idee wat het uberhaupt zou kinnen zijn?

• djfrankel
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-02 13:21

djfrankel

It's a trap!

Nouja waar ik aan zit te denken is dat er iets te veel voltage via je headset naar de aansluiting is gegaan en die daar niet helemaal lekker van is geworden. Andere optie is dat een kanaal op de geluidsvoorziening (geen geluidskaart namelijk, ik weet niet hoe je het dan moet verwoorden) een flinke optater heeft gehad.

Hoe je dit precies moet testen weet ik niet, ik heb dit zelf nog nooit gehad. Wat je ook nog kan doen zijn de gebruikelijke dingen zoals een bios reset, drivers zeg je zelf al geupdate te hebben. Anders zou ik het ook echt niet weten.

Misschien dat je met je vraag naar: http://www.head-fi.org/ zou kunnen gaan, is wel een beetje een elite forum dus als je daar met een onboard geluid probleem komt kan dat wat raar zijn misschien. Aan de andere kant zitten daar wel mensen die er veel van weten.

Laat het in ieder geval weten mocht je het opgelost hebben, of niet.

[ Voor 4% gewijzigd door djfrankel op 20-04-2012 10:08 ]

• plantenbak123
Hee mensen, ik gooi het topic toch weer even open. Ik heb namelijk vandaag mijn oude geluidskaart tevoorschijn getoverd (Creative X-fi Xtremegamer) Maar die doet het ook. Het lijkt me trouwens iets softwarematigs aangezien de ruis pas begint zodra windows begint met laden. Alle nieuwste drivers zijn geinstalleerd en ik heb de onboard uitgezet in de bios + de drivers uitgezet. Iemand nog ideeen?
Pagina: 1