Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Win7] CMD.exe draait vanaf boot, cpu gebruik

Pagina: 1
Acties:

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-11 21:46

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Ik heb sinds kort het vervelende probleem dat cmd.exe vanaf het booten draait. Echter kan ik met MSE, Hijackthis e.d. tools niks vinden. Staat niks in de startup list (msconfig) of wat dan ook. Mapje opstarten heeft alleen SABnzbD, DropBox en AMD Overdrive.

Het vervelendste is dat ik niet weet hoe ik hem moet uitschakelen. Als ik hem aan laat zorgt hij voor zo'n 6-7% CPU-load (geen 100%, heb acht cores gelukkig) waardoor ik weinig merk van traagheid of iets dergelijks maar dit zorgt wel dat mijn CPU continu hoger geclockt wordt waardoor het ding herrie gaat maken.

Gezien HJT en MSE niks vinden en ik zelf geen totale onbenul ben met het openen van wazige zooi denk ik niet dat het virus/spyware/malware whatsoever is maar gewoon een op hol geslagen proces.

Iemand ervaring hiermee?

Specs voor de volledigheid:

Sabertooth 990FX
AMD FX8120
Sapphire HD7950 OC
8GB DDR3
M4 128GB SSD
Stuk of 4 HDD's van 1-2TB groot :P

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:23

TheVMaster

Moderator WOS
Enneh in de HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run key in je Register?

• Mast3rWill
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18:50

Mast3rWill

Poffertjescrackertjes

Misschien is SABnzbD de schuldige... Gooi die eens uit de map Opstarten en kikj of je het probleem nog hebt.

Anders misschien de meest recente versie van Sab downloaden.

http://sabnzbd.org/

[ Voor 41% gewijzigd door Mast3rWill op 19-04-2012 12:52 . Reden: probleem gerichte oplossing ]

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-11 21:46

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Mast3rWill schreef op donderdag 19 april 2012 @ 12:49:
Misschien is SABnzbD de schuldige... Gooi die eens uit de map Opstarten en kikj of je het probleem nog hebt.

Anders misschien de meest recente versie van Sab downloaden.

http://sabnzbd.org/
Even nieuwe geïnstalleerd. Ik zal zo eens kijken na een reboot. Let wel, ik draai de huidige versie al een tijdje en sinds ongeveer een week of twee boot cmd.exe iedere keer mee.

edit:
Helaas biedt de nieuwe sabnzbd geen soelaas, cmd boot nog steeds mee. Sabnzbd heb ik niet mee laten booten
Autoruns voor windows geeft niks aan met betrekking tot cmd. Behalve een proces van MSE, commandline versie van geplande scans en een PCI driver van de fabrikant CMD (systeembestandje). Verder niks.
TheVMaster schreef op donderdag 19 april 2012 @ 12:42:
Enneh in de HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run key in je Register?
Enkel software van Logitech, realtek drivertjes e.d. zut. Niks onbekends.

Ik heb nog ergens een dumpje staan van het proces. Is dat interessant om door te spitten?

EDIT:

Nu nog een leuke, msmpeng.exe boot ook mee, nog hogere CPU-load (25%) en als ik windows defender (eigenaar van het proces) wil uitschakelen krijg ik de melding dat het programma uitgeschakeld is. Naar services.msc gegaan, uitgeschakeld en MSE gaat gelijk over de zeik dat het proces gekilled is. Echter, ik hoor ze niet allebei te laten draaien:
Q: Do I need to manually disable or uninstall Windows Defender if I am using Microsoft Security Essentials?
A: If Microsoft Security Essentials did not automatically disable Windows Defender on Vista or Windows 7, you should disable it to prevent conflicts. Windows Defender cannot be uninstalled from Vista or Windows 7.
If Microsoft Security Essentials did not automatically uninstall Windows Defender on XP, you should manually uninstall Windows Defender via Control Panel/Add or Remove Programs.

Q: What happens if I do not disable or uninstall Windows Defender if I am using Microsoft Security Essentials?
A: If Microsoft Security Essentials and Windows Defender are both running, your system may experience performance degradation and other problems caused by the conflict of two services providing real time protection simultaneously.
Maar kennelijk zitten die twee dingen in elkaar verweven. In ieder geval is msmpeng.exe nu uitgeschakeld in services.msc.

[ Voor 39% gewijzigd door Nox op 19-04-2012 14:08 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW