Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-10 11:09
Goededag, Ik heb misschien een rare vraag. Mijn dochter is bijna jarig en gaat dan naar de havo. Nu is ze in de klas de enige die geen telefoon heeft en daar mee gepest word. Dat word in de brugklas waarschijnlijk erger. Nu willen wij voor haar een nieuwe telefoon kopen waarop ze spelletjes kan doen zoals Angry Birds ed. Ik zelf zit te denken aan een android telefoon van rond de € 100- €120 euro. Met een prepaid kaartje van het kruidvat zodat we de kosten in de hand kunnen houden op is op.

Om te voorkomen dat ik een verkeerd toestel koop, waar ze gelijk mee gepest word. Zoals in vergelijking beter geen telefoon als die telefoon dacht ik stel de vraag hier maar. Ik weet nog wel dat ik een Tomos (cross)brommer kreeg en iedereen reed op een puch of kreidler of Honda ATX.

Ik heb de volgende telefoons bekeken:

http://tweakers.net/pricewatch/288537/samsung-galaxy-y-s5360-grijs.html
http://tweakers.net/price...laxy-txt-b5510-zwart.html
http://tweakers.net/price...xperia-x10-mini-roze.html
http://tweakers.net/price...timus-me-p350-zilver.html

De meeste kunnen als ik het goed gelezen heb in de toekomst geupgrade worden met de laatste android.
Het belangrijkste is denk ik dat ze de agenda straks kan gebruiken sms-en spelletjes spellen en evt foto's maken.
En het geen toestel is waar je mee voor gek loopt op school.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Edit; de links waren niet goed meegekomen

[ Voor 16% gewijzigd door TurboTon1973 op 19-04-2012 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 13:11

NeHoX

Gamer + PV

TurboTon1973 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 12:06:
Goededag, Ik heb misschien een rare vraag. Mijn dochter is bijna jarig en gaat dan naar de havo. Nu is ze in de klas de enige die geen telefoon heeft en daar mee gepest word. Dat word in de brugklas waarschijnlijk erger. Nu willen wij voor haar een nieuwe telefoon kopen waarop ze spelletjes kan doen zoals Angry Birds ed. Ik zelf zit te denken aan een android telefoon van rond de € 100- €120 euro. Met een prepaid kaartje van het kruidvat zodat we de kosten in de hand kunnen houden op is op.

Om te voorkomen dat ik een verkeerd toestel koop, waar ze gelijk mee gepest word. Zoals in vergelijking beter geen telefoon als die telefoon dacht ik stel de vraag hier maar. Ik weet nog wel dat ik een Tomos (cross)brommer kreeg en iedereen reed op een puch of kreidler of Honda ATX.

Ik heb de volgende telefoons bekeken:

De meeste kunnen als ik het goed gelezen heb in de toekomst geupgrade worden met de laatste android.
Het belangrijkste is denk ik dat ze de agenda straks kan gebruiken sms-en spelletjes spellen en evt foto's maken.
En het geen toestel is waar je mee voor gek loopt op school.

Alvast bedankt voor het meedenken.
Die bij de Aldi in de aanbieding is? Heeft zee een mooi groot toestel ziet er goed uit. Voor weinig geld.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-10 14:31
Even iets over de Sony Ericsson Xperia X10 mini Roze
Deze telefoon heeft als OS (Besturing systeem) Android 1.6, Deze is vrij verouderd. Deze zou ik dus niet aanbevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Beetje offtopic, maar gepest worden om de telefoon die je hebt? Waar gaat het heen met die kinderen? :X

Over de keuze: De vraag is of ze meer gaat bellen of meer sms'en/whatsappen. In het laatste geval zou ik voor de Samsung Galaxy Txt B5510 gaan. Een fysiek toetsenbordje is dan toch wel fijn. Een nadeel is wel dat je dan een kleiner scherm hebt, waardoor spelletjes als angry birds niet goed te spelen zijn.

Voor dergelijke toestellen zou ik ook eens bij een winkel als de kijkshop langsgaan. Daar hebben ze vaak ook wel leuke aanbiedingen icm. een prepaid kaartje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

VantageR schreef op donderdag 19 april 2012 @ 12:29:
Beetje offtopic, maar gepest worden om de telefoon die je hebt? Waar gaat het heen met die kinderen? :X
offtopic:
Vanonder welke rots kom jij?
Pesten is van alle tijden en komt meestal neer op het niet kunnen weergeven van je "cool-heid" aan de hand van een bepaald statussymbool. Vandaag de dag is dat symbool blijkbaar een moet-alles-kunnen-gsm-met-groot-scherm.
Het gedrag is absoluut niet goed te keuren en een gsm voor kinderen ben ik ook niet voor te vinden, maar als ouder wil je ook gewoon niet dat je kind gepest wordt.

[ontopic]
Weet je welke gsm's de klasgenootjes hebben? Misschien kan je je dan daarop baseren welke voldoet.
[/ontopic]

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:46
koop een iphone4s dan weet je 100% zeker dat je kindje niet meer wordt geplaagd :p
zij zal denk ik de enige zijn met iphone 4s.

ik heb ook zelfde probleem met mijn neefje. hij wordt geplaagd en buitengesloten omdat hij een goedkope telefoon heeft. stelletje snotaapjes allemaal.. bendeleider is een kleine jochie met een iphone waarmee iedereen vrienden wil worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
Big Womly schreef op donderdag 19 april 2012 @ 12:59:
[...]

offtopic:
Vanonder welke rots kom jij?
Pesten is van alle tijden en komt meestal neer op het niet kunnen weergeven van je "cool-heid" aan de hand van een bepaald statussymbool. Vandaag de dag is dat symbool blijkbaar een moet-alles-kunnen-gsm-met-groot-scherm.
Het gedrag is absoluut niet goed te keuren en een gsm voor kinderen ben ik ook niet voor te vinden, maar als ouder wil je ook gewoon niet dat je kind gepest wordt.
Dank voor het begrip. Het is een soort psychische chantage. Toen mijn vrouw vroeg wat ze voor de verjaardag wilde was het antwoord: Maar een ding een telefoon als het maar een hele oude van jullie. Dan word ik daar niet meer mee gepest. Dat ik enige ben in de klas die geen mobiel heeft.

Dat is de enige reden dat ze een telefoon krijgt. Helaas heeft ze geen ouders die goede banen hebben zoals enkele in de klas. Eentje heeft een moeder die bij Microsoft werkt. Die heeft zo veel zakgeld dat hij xbox kan kopen en een boel spelletjes. en weet ik wat nog meer.

Nu is het niet zo dat ze alles nu krijgt. Vorige week werd ze gepest door een meisje die het idioot vond dat ze geen merkkleding draagt. Nou dat trekt bruin niet.

[ontopic]
Weet je welke gsm's de klasgenootjes hebben? Misschien kan je je dan daarop baseren welke voldoet.
[/ontopic]
[/quote]

Helaas niet. Ik zie soms de toestellen voorbij komen maar geen idee welke het zijn. Haar beste vriend heeft een witte Black Berry.

Vandaar dat ik de vraag hier stel, ik hoopte dat een tiener het las en een goedkope tip had.

Een andere vraag beantwoorde ik denk dat ze vooral er heel zuinig mee is. :*) en hem in het begin gebruikt voor spelletjes als angry Bird. Welke ze nu op mijn telefoon speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-10 17:17
nieuws: Aldi komt met dualsim-smartphone met 4,3"-scherm en stock-Android

Dat lijkt een leuk ding te zijn, alleen ietsje boven budget en zal je waarschijnlijk vroeg moeten opstaan om hem te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Daarmee loop je natuurlijk wel het risico op de reactie: "haha, jouw telefoon komt bij de Aldi vandaan!" ongeacht specificaties, daar hebben die lui toch amper benul van waarschijnlijk.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
Helaas is deze boven budget. Ik was eerst aan het kijken voor iets voor onder de € 100 euro en heb het verhoogd naar € 120,00. Die van de aldi gaat € 179,00 kosten. erg jammer. dank voor de tip.

;) denk dat ik maar een bank ga veroveren. 8)7 8)7 Nee toch maar niet dom idee 8)7 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door TurboTon1973 op 19-04-2012 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
iPhone4s.

Het zal je verbazen hoeveel 12-jarigen daarmee lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Daar heeft bartvl wel een punt, alhoewel ik dat ook onzin vind, leek me een leuk telefoontje.
Misschien ben je beter af op marktplaats, tweedehands Galaxy S of zo? Moet wel voor je budget te vinden zijn. Kan ICS op, kan de spelletjes draaien. Of een andere telefoon van die generatie.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:43
Welke telefoon wil ze zelf? Ik neem aan dat ze zelf wel een idee heeft over wat acceptabel is onder haar leeftijdsgenootjes.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
MaximusTG schreef op donderdag 19 april 2012 @ 14:31:
Daar heeft bartvl wel een punt, alhoewel ik dat ook onzin vind, leek me een leuk telefoontje.
Misschien ben je beter af op marktplaats, tweedehands Galaxy S of zo? Moet wel voor je budget te vinden zijn. Kan ICS op, kan de spelletjes draaien. Of een andere telefoon van die generatie.
Dank je wel voor de tip zal daar naar gaan zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
TurboTon1973 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 14:32:
[...]

Dank je wel voor de tip zal daar naar gaan zoeken
Misschien dat een Galaxy S nog voor iets teveel moet weggaan, maar een HTC oid, een telefoon die een jaar geleden of iets langer bij abo's werd verkocht. Die worden natuurlijk nu weer allemaal verkocht door mensen die weer een nieuwe hebben genomen.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Laatst online: 08-10 21:02
Antaresje schreef op donderdag 19 april 2012 @ 14:31:
Welke telefoon wil ze zelf? Ik neem aan dat ze zelf wel een idee heeft over wat acceptabel is onder haar leeftijdsgenootjes.
Dit is zo ongeveer de belangrijkste reactie waar je wat mee kan. Jij/wij kunnen niet beoordelen wat ZIJ leuk vindt. Misschien heeft een vriendinnetje van haar wel net die super uber coole Kruidvat mobieltje gekregen, en wil zij die ook graag (om erbij te horen).

Dan komen wij aanzetten met de nieuwste Android bla bla bla... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
Antaresje schreef op donderdag 19 april 2012 @ 14:31:
Toen ze het aan me vrouw vroeg zei ze ik weet dat ik er geen krijg maar.... Al is het maar een oude van jullie.

Op de manier waarop breekt je hart als ouder zijnde.

We laten haar ook nog in de waan dat ze er geen een krijgt dus ik heb het haar niet gevraagd.
Maar ik wil dus voorkomen dat ze met een telefoon komt waar ze mee gepest word.

En dan is de verrassing extra groot. En de teleurstelling erniet als ik niet etis vind

[ Voor 7% gewijzigd door TurboTon1973 op 19-04-2012 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
:F * Denkt aan een telefoon die pesters wegzapt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-10 09:31
[offtopic] Het wordt tijd dat ze eens flinke signaaljammers op scholen neerzetten. Lost aardig wat problemen op.

[ontopic] Heb zelf ook sinds kort een nieuwe android telefoon, de LG p970. Toen ik aan het zoeken was, viel mij in de reviews op dat telefoons rond de 100 euro al snel aardig langzaam worden. Je zou voor een Galaxy Y/ Ace oid kunnen gaan, maar proberen voor rond de 140 een Galaxy S via marktplaats/tweakers binnen te halen is naar mijn inziens een stuk betere optie.

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt weer zo'n typische fanboi reactie bespeur ik hierboven weer zeg; bah!

Ik hou van alle platformen en heb ook een klein broertje en klein zusje, dus
weet wel zo'n beetje wat er bedoeld wordt, maar voor lul lopen omdat je dan
geen iOS-device hebt? Verre van normaal deze opmerking.

Leuk; laatst voor een 'jong' iemand ook voor hetzelfde dilemma gestaan, had
ongeveer evenveel te besteden en ben toen gaan zoeken. Het is niet lastig,
maar misschien moet je je horizon verbreden.

- Galaxy Y is erg leuk qua formaat; reageert echter traag en is gewoon een
ding waar dochterlief snel op uitgekeken zal zijn
- Sony Ericsson Xperia X10 is ook wel oké en lekker klein; de accu gaat érg
snel leeg vind ik en is weer een stukje kleiner en minder goed 'leesbaar' dan
de Galaxy Y

Overige 2 telefoons heb ik geen weet van, maar mogelijk kun je eens gaan
kijken naar Marktplaats en iemand zoeken / vinden die bijvoorbeeld een 2de
hands Samsung Galaxy S of Galaxy S plus heeft voor €125/€150. Dat moet
écht geen probleem zijn, mij is het ook gelukt!

Ook misschien kijken naar een 2de hands 3GS, moet ook lukken, of als je
dochter graag wilt pingen een Blackberry Torch!

Keuze zat, maar als je een prepaid / los toestel wilt (nieuw) ben je nogal (wat
ik vind) beperkt in een bepaalde range die niet op kan tegen een 2de hands
telefoontje van bovenstaande orde :).

En daarnaast wat al gezegd werd; het is wat zij leuk vindt, luister DAARNAAR
anders krijg je sowieso een scheef gezicht! Dan weet je net zo goed als ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
Gusev schreef op donderdag 19 april 2012 @ 14:35:
:F * Denkt aan een telefoon die pesters wegzapt
_/-\o_ _/-\o_ Ik ook, het kan de rest van je leven beïnvloeden.

Het ergste is dat ik haar zo heb opgevoed dat ze zelf niet zo oordeelt en iedereen in waarde laat. Dan komt ze thuis vol ongeloof dat mensen zo raar doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
En daarnaast wat al gezegd werd; het is wat zij leuk vindt, luister DAARNA
anders krijg je sowieso een scheef gezicht! Dan weet je net zo goed als ik!
[/quote]

Je hebt gelijk. Ik zal met mijn vrouw overleggen hoe ik er achter kan komen welk toestel ze wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:59

MsG

Forumzwerver

TurboTon1973 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 14:40:
[...]

_/-\o_ _/-\o_ Ik ook, het kan de rest van je leven beïnvloeden.

Het ergste is dat ik haar zo heb opgevoed dat ze zelf niet zo oordeelt en iedereen in waarde laat. Dan komt ze thuis vol ongeloof dat mensen zo raar doen
Ik denk dat het juist goed is dat je haar zo hebt opgevoed. Is een tweedehands HTC HD2 niet iets? Die wordt veelvuldig aangeboden en kan omgebouwd naar Android. Een tweedehands 3GS is toch wel relatief traag op iOS5.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Ik zou toch, zoals velen al hebben aangekaart, gaan voor een 2e hands toestel, kijk ook even hier in het V&A overzicht:

http://tweakers.net/aanbo...alAmYKizORU38QKJStDY4taAA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MsG; ook goede tip! Had zelf laatst voor 80-100€ een HD2 gevonden, ze vond
alleen de telefoon té groot, wel logisch!

En een 3GS moet je gewoon niet naar iOS5 willen updaten, lekker op de builds
daarvoor houden (early 4.x), dan valt het wel mee.

V&A staat ook veel leuks; zoiets bijvoorbeeld klik

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2012 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
offtopic: kan je een 3GS dan voor 100 - 125 krijgen :P ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alpha2546
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-12-2024
Indien je wat weet van android en custom roms zou je der een htc hd 2 kunnen geven. Deze worden voor een mooie prijs aangeboden op marktplaats en deze kan je updaten naar ice cream sandwich. Dan heb je een grote telefoon (4.3 inch) en een stevige en mooie voor tussen de 120 en 170 euro.

Klasgenoot had zijn hd2 verkocht voor 120 euro dacht ik zat 1 lichte kras op en was geupdate naar ice cream sandwich.

Enige nadeel is dat er uiteraard wat kennis is verreist voor het rooten en om een custom rom erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ja alleen dan moet je best wel weten wat je doet. Als je een beetje rondklikt in iTunes is ie zo geupdate, en bovendien krijg je op den duur dat alle apps iOs5 vereisen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterThePirate
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-08-2024
Kijk misschien naar een HTC wildfire of Legend, zijn mooie toestellen en zijn rond de 100 euro te kopen op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
^ exactly, ik zat ook te denken aan een HTC Wildfire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alpha2546
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-12-2024
Doe dan een htc desire zijn wat sneller en fijner om mee te werken. Of een htc legend dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
En als je er dan een gevonden hebt, kijk in het Android subforum voor tips over custom roms. Veel telefoons hebben al een stabiele Android 4 (ICS) build. Alleen geen officiele ;).
En natuurlijk als je em dan geeft, ff mobiele data uitschakelen, anders is dat prepaid tegoed zo op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Lol, maar als je geen whatsapp hebt in deze tijd, dan is het gedaan met je, dus die mobiele data moet echt minimaal in de schooluurtjes aan staan, en zoveel data neemt dat ook niet in beslag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly

Big Womly

TurboTon1973 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 14:30:
Helaas is deze boven budget. Ik was eerst aan het kijken voor iets voor onder de € 100 euro en heb het verhoogd naar € 120,00. Die van de aldi gaat € 179,00 kosten. erg jammer. dank voor de tip.

;) denk dat ik maar een bank ga veroveren. 8)7 8)7 Nee toch maar niet dom idee 8)7 8)7
Kan je eventueel met je budget wat spelen en er een vroeg/laat verjaardagsgeschenk van maken, of een belachelijk vroeg nieuwjaarsgeschenk ofzo?

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gusev schreef op donderdag 19 april 2012 @ 14:49:
Lol, maar als je geen whatsapp hebt in deze tijd, dan is het gedaan met je, dus die mobiele data moet echt minimaal in de schooluurtjes aan staan, en zoveel data neemt dat ook niet in beslag
Vodafone bloX _/-\o_

Heerlijk voor een jong iemand (of HollandsNieuwe); nooit voor verrassingen komen te
staan in rekeningen en limiet(en).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Veel scholen hebben volgens mij tegenwoordig wel een Wifi netwerk dat leerlingen ook kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:28
Ton, heb je een DM gestuurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
In de eerste zin van dit topic staat dat het een verjaardagsgeschenk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Damn, dit doet mij echt pijn. Die reactie van ik weet dat ik er toch geen krijg maar ... ik wil gewoon niet meer gepest worden (daar komt het eigenlijk op neer) doet me echt pijn en ik krijg er tranen van in mijn ogen. Pesterijen liggen bij mij heel gevoelig. Het is echt te triest voor woorden dat kinderen worden gepest om de telefoon die ze (niet) hebben. Absoluut schandalig en als ik zou merken dat een van mijn kinderen dit doet dan zou ik direct zijn of haar smartphone en laptop in beslag nemen. Eigenlijk zouden wij als ouders daar niet in mee moeten gaan, maar ik begrijp heel goed dat je niet wil dat jouw kinderen gepest worden.

In de brugklas waar mijn oudste zit zijn Blackberry's heel populair, met name bij de meiden.Dat zijn echter vooral messaging telefoons, ik weet niet hoe geschikt die zijn voor spelletjes. Die zijn wel te koop voor rond 100 euro.

De toestellen in de prijsklasse die je noemt hebben vaak een heel beperkt scherm, meestal klein, met lage resolutie en van matige kwaliteit. De Samsung Galaxy Gio en Y zijn bijvoorbeeld populaire telefoons voor (jonge) tieners, met de gebreken die ik eerder noemde.

Een tweedehands is wellicht inderdaad een goede mogelijkheid. Mijn HTC HD2 en SE Xperia X10 heb ik helaas net verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aghanim schreef op donderdag 19 april 2012 @ 14:51:
Ja? Een tweedehandstoestel kun je OOK in inpakpapier dumpen hoor, of doel
je daar niet op? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly

Big Womly

Aghanim schreef op donderdag 19 april 2012 @ 14:51:
Juist!
Of GSM terug inleveren als ze onvoldoende haalt op schoolresultaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-10 17:17
ken iemand die letterlijk zijn kinderen een mobieltje heeft gegeven omdat hij die dan weer kon afpakken als de school resultaten tegenvielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Is een Hollandsnieuwe of simyo.nl bundeltje niet wat? Waarbij je netto vaak onder prepaid zit qua bedragen en ze ook gewoon internet heeft, waardoor ze met de meesten kan whatsappen ipv duur smsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Mijn vrouw heeft ook een Galaxy Ace (nahja, nu een iPhone 4s), maar die liggen nieuw nog voor rond de 180 geloof ik.
Op zich een prima telefoon.
Met de goedkopere moet je uitkijken dat ze niet té traag zijn. Spelletjes gaat bij een aantal al niet eens.

Het verschilt wat betreft pesten nogal. Denk ook dat het aan jezelf ligt in hoeverre het uit maakt wat voor telefoon je hebt. Ken zat van die leeftijd die gewoon een simpele telefoon hebben en er niet om gepest worden. Maar kan me voorstellen dat het wel gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Overigens wil ik nog wel reageren op de verwachting in de TS dat het pesten volgend jaar erger wordt of doorgaat. Komt ze dan bij oudklasgenootjes van de basisschool weer in de klas?
Vraag anders aan de school hoe het zit met mobiele telefoons in de klassen. Kan me niet voorstellen dat dit gepest om mobiele telefoons zo wijdverspreid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-10 22:24

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Waarom ga je niet voor een Alcatel? De OT-908 en de OT-991 zijn niet zo duur (als in rond de €100) en zien er nog best redelijk uit. Qua prestaties zijn ze best okee, gezien de prijs.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Het gaat hier niet alleen om de prestaties (eigenlijk helemaal niet) maar meer om wat is cool (om erbij te horen).

Ik weet dus ook niet of GoT wel de juiste plek is om zoiets te vragen. Maar een Alcatel lijkt me niet bevorderend voor haar pesterijen (met alle respect voor Alcatel)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Gusev schreef op donderdag 19 april 2012 @ 15:05:
Het gaat hier niet alleen om de prestaties (eigenlijk helemaal niet) maar meer om wat is cool (om erbij te horen).

Ik weet dus ook niet of GoT wel de juiste plek is om zoiets te vragen. Maar een Alcatel lijkt me niet bevorderend voor haar pesterijen (met alle respect voor Alcatel)...
Die OT-991 ziet er beter uit dan een cheapie Samsung (Gio/Y). Het is natuurlijk geen topmerk, maar spelletjes als Angry Birds werken er goed op. Beter dan op zo'n klein Samsungetje.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IIsnickerII
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09 12:24

IIsnickerII

Docent Software Dev

Hartverwarmend dat een vader zo meedenkt over de sociale status van zijn dochter. Hulde!

Ik zou zelf voor een HTC budget model gaan. Die zijn meestal een degelijke kwaliteit en hebben een goede prijsverhouding. Ze werken goed, zijn robust en zijn "cool" genoeg voor de jeugd. Ik zie zat jongeren rondlopen met een HTC. Helaas word het pas opvallend als iemand een goede mobiel heeft als degene een Iphone of BlackBerry bezit.

De HTC wildfire S is een redelijk goede keus. Zelf zal ik niet zo gauw voor een wat minder mainstream merk als b.v. Alcatel gaan omdat jongeren het merk dan meestal niet kennen en dat slaat ook al een negatieve indruk. Maar in princiepe is elk HTC, Samsung of Sony (ericson) android toestel dat binnen het budget ligt prima.

Kast: Cooler Master Q330L V2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | CPU Cooler: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | MEM: Corsair Vengeance 2x 16GB @ 6000MHz | GPU: XFX Speedster MERC 6800XT | SSD: Samsung 980 PRO 1TB | Scherm: Samsung LC24RG50FQU 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
@Gusev

8)7 , pff, wat een onzin. Het enige antwoord is dan dat je eigenlijk nooit kunt weten waarmee je kind 'in' is. Toen ik op de middelbare begon is mn vader gaan kijken welk merk tas het populairst was. Jaar erop toen ik dus begon was dat alweer anders.
Dat soort dingen kan van de een op de andere dag veranderen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
@MaximusTG

Het ging er meer om dat je bij een (tweedehands) blackberry, htc, iphone, samsung "veiliger" zit dan bij een alcatel. Maar laat de TS maar eerst even reageren... :)

Jij moet zelf ook weten dat in deze specifieke situatie van iemand die potentieel gepest zal gaan worden een toestel met mindere specs maar een "bekend" merk, beter zal vallen dan een toestel met hogere specs, maar minder bekend bij de jeugd....

[ Voor 44% gewijzigd door Gusev op 19-04-2012 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
yorkick schreef op donderdag 19 april 2012 @ 14:39:
[offtopic] Het wordt tijd dat ze eens flinke signaaljammers op scholen neerzetten. Lost aardig wat problemen op.
Een GSM-jammer is aanzienlijk goedkoper dan een android telefoon >:)
Maar ik denk dat dat weinig uitmaakt... De meeste kindjes met GSM hebben toch geen geld om te bellen.

Ontopic: Is het wellicht een optie om de GSM over te slaan en voor een leuke tablet te gaan? Veel hipper, er kan veel meer mee, en als je een goede aanbieding vindt heel veel waar voor je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcv
  • Laatst online: 20-02-2024

mcv

Mijn dochter zit in een soortgelijke situatie. Ze heeft momenteel een samsung star, maar bijna iedereen heeft een samsung ace. Een enkeling een samsung Y.
Nu gaat ze na de zomer naar het VO en dan wil ik ook voorkomen dat ze op basis van haar telefoon opvalt (ongelovelijk eigenlijk)

Ik heb dus gekeken naar de eerder genoemde samsung modellen, maar die hebben toch wel nadelen (klein scherm, beperkte opslag en capaciteit) waardoor het toestel eigenlijk niet helemaal voldoet.

Ik heb besloten voor een desire te gaan (gebruikt ja). Dit toestel heeft bovengenoemde nadelen niet, is 2de hands beschikbaar en betaalbaar.

Computer says NO!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Gusev schreef op donderdag 19 april 2012 @ 15:09:
@MaximusTG

Het ging er meer om dat je bij een (tweedehands) blackberry, htc, iphone, samsung "veiliger" zit dan bij een alcatel. Maar laat de TS maar eerst even reageren... :)

Jij moet zelf ook weten dat in deze specifieke situatie van iemand die potentieel gepest zal gaan worden een toestel met mindere specs maar een "bekend" merk, beter zal vallen dan een toestel met hogere specs, maar minder bekend bij de jeugd....
Ah, reageerde je op de Alcatel? Vond het beetje overdreven om meteen alle tweakers af te doen als super nerdy types die geen idee hebben wat iets populair maakt :p.
Maar klopt, daarom adviseerde ik ook om een tweedehands 'merk' toestel te zoeken.
Overigens ken ik een jongetje die nu in groep 8 zit, en die heeft een Galaxy Y gekregen voor zn verjaardag. Angry birds Space draaide die wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Haha lol ik reageerde ZEKER op het Alcatel verhaal, zou niet durven om ONS zo af te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
mcv schreef op donderdag 19 april 2012 @ 15:12:
Ik heb besloten voor een desire te gaan (gebruikt ja). Dit toestel heeft bovengenoemde nadelen niet, is 2de hands beschikbaar en betaalbaar.
Een HTC Desire gebruik ik ook al zo ongeveer een jaar en ik moet zeggen dat ik nog geen behoefte aan een upgrade heb. Maar dat zegt niets over trends op scholen natuurlijk. Als je hem 2e hands koopt zou ik wel op zoek gaan naar een verse batterij (of in je achterhoofd houden dat die wellicht een keer vernieuwd moet worden), dat kan een hoop batterijduur schelen.

En pesten/groepsgedrag is van alle tijden, honderd jaar geleden ging het over de kleur van je hoepel, in mijn tijd over het merk van je gympen en nu kennelijk over telefoons. Big deal, hoort ook bij opgroeien, jezelf staande houden in een omgeving die zich mee laat sleuren door trends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
@TurboTon: Ik heb je een PB gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-10 17:09
MaximusTG schreef op donderdag 19 april 2012 @ 14:50:
Veel scholen hebben volgens mij tegenwoordig wel een Wifi netwerk dat leerlingen ook kunnen gebruiken?
offtopic:
rooten en wifikill instaleren, en dan de mensen gaan uitlachen omdat hun "dure" telefoon niet eens op wifi kan })

Is een ZTE Blade/Skate niet iets?
(V&A aangeboden: ZTE Skate (rebranded)

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Biersteker schreef op donderdag 19 april 2012 @ 15:27:
[...]

offtopic:
rooten en wifikill instaleren, en dan de mensen gaan uitlachen omdat hun "dure" telefoon niet eens op wifi kan })

Is een ZTE Blade/Skate niet iets?
(V&A aangeboden: ZTE Skate (rebranded)
De Alcatels werden al afgefakkeld, dus m.i. is een ZTE al helemaal geen optie dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibra
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-09 20:49
Ze heeft een vriendinnetje, die gewoon bellen (ze heeft toch een mobiel }:O ) en overleggen wat goed zou zijn als verjaardagscadeau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit momenteel in 2 vwo dus ik kan wel een beetje meedenken over deze situatie. Helaas heb ik geen ervaringen met betrekking tot pesterijen. Toen in naar de middelbare school ging deed ik het ook met een oude nokia maar ben er nooit mee gepest ofso. Redelijk veel kinderen in mijn klas hadden geen of een slechte telefoon dus het was niet echt een onderwerp. Zo zie je maar hoe snel het kan gaan. Ik heb nu een zte blade waar ik door de gastjes met hun s2's en lg's door werd uitgelachen. Maar hun met hun dure telefoons zitten nog steeds op 2.3/2.2(lg faalt) en ik draai momenteel 4.0.4 dus daar keken ze wel van op.

Maar met betrekking tot advies:
Ik denk dat een blackberry het hipst is maar niet de beste keuze. Als je niet altijd internet verbinding hebt dan kan je ook zomaar uitgelachen worden. Ik denk dat een 2e hands iphone een goede keuze is omdat een iphone toch een statussymbool is en ze kan er dan spelletjes op spelen. Let dan wel op dat je er niet ios 5 opzet want dan word die alleen maar trager en ze zullen niet gaan kijken welke ios versie ze heeft. :P
Als je perse voor een android wilt gaan kies dan voor een htc of samsung want dat zijn toch wel de "beste" merken.

Vragen? Stel ze gerust!

Edit: let wel op dat het toestel dat mogelijk 2ehands word gekocht wel in goede staat is en niet met veel krassen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2012 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
Sigis schreef op donderdag 19 april 2012 @ 14:54:
Damn, dit doet mij echt pijn. Die reactie van ik weet dat ik er toch geen krijg maar ... ik wil gewoon niet meer gepest worden (daar komt het eigenlijk op neer) doet me echt pijn en ik krijg er tranen van in mijn ogen. Pesterijen liggen bij mij heel gevoelig. Het is echt te triest voor woorden dat kinderen worden gepest om de telefoon die ze (niet) hebben. Absoluut schandalig en als ik zou merken dat een van mijn kinderen dit doet dan zou ik direct zijn of haar smartphone en laptop in beslag nemen. Eigenlijk zouden wij als ouders daar niet in mee moeten gaan, maar ik begrijp heel goed dat je niet wil dat jouw kinderen gepest worden.
Ben het helemaal met je eens. Het ergste is dat er kinderen zijn die haar pesten waarvan hun ouders 2 jaar geleden zeer verontwaardig waren dat de kinderen in groep 8 een telefoon hadden. In groep 7 hadden hun kinderen er ook een. En werden wij voor gek verklaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
MaximusTG schreef op donderdag 19 april 2012 @ 15:02:
Overigens wil ik nog wel reageren op de verwachting in de TS dat het pesten volgend jaar erger wordt of doorgaat. Komt ze dan bij oudklasgenootjes van de basisschool weer in de klas?
Vraag anders aan de school hoe het zit met mobiele telefoons in de klassen. Kan me niet voorstellen dat dit gepest om mobiele telefoons zo wijdverspreid is.
De juffrouw waarschuwde ervoor.
Mijn dochter kan heel goed leren. Hoogste citoscore van de klas. Maar sociaal niet echt sterk. Ze gebruikt woorden en zinnen die haar klas genoten niet gebruiken.

Zoals een van de reageerders al zei. Ik wil voorkomen dat ze om een verkeerde telefoon gepest word. Erg dat het moet ja. Als dit voorkomt dat ze hierom gepest word dan is het geld waard. In mijn jeugd eerst gepest omdat mijn vader een eigen bedrijf had en ik er trots op was.
Op Voort gezet onderwijs. Omdat ik wibra en zeeman kleding droeg. Ging ik nog niet onderdoor, toen werd door de groep in elkaar geslagen. Ben breed brak ik nog niet, ben pas gebroken nadat ze peuken op mij gingen uit drukken. zelfs toen brak ik nog. Brak pas na 2 jaar in een hel op school geleefd te hebben. Had toen bijna zelfmoord gepleegd. En dit alles door het pesten. En dit alles begon heel onschuldig met pesten omdat ik onzeker was. En mensen als tip gaven niks van aantrekken, weglopen niet reageren etc. Daardoor escaleerde het enkel maar. Net voordat ik brak ben ik tussen de middag naar huis gegaan en gezegd andere klas of andere school. Kreeg toen van de leerkrachten te horen dat ik van mij af mocht slaan zonder gevolgen.
Dat hielp, ik heb toen netjes gevochten dus niet onder de gordel. Daarna minder last gehad.

Met dit in het achterhoofd wil ik proberen mijn dochter een goede start te geven in de brugklas. Is al spannend genoeg.
Dit in een notendop. De achtergrond
tipo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TurboTon1973 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 19:34:
[...]

Mijn dochter kan heel goed leren. Hoogste citoscore van de klas. Maar sociaal niet echt sterk. Ze gebruikt woorden en zinnen die haar klas genoten niet gebruiken.

Zoals een van de reageerders al zei. Ik wil voorkomen dat ze om een verkeerde telefoon gepest word. Erg dat het moet ja. Als dit voorkomt dat ze hierom gepest word dan is het geld waard. In mijn jeugd eerst gepest omdat mijn vader een eigen bedrijf had en ik er trots op was.
Op Voort gezet onderwijs. Omdat ik wibra en zeeman kleding droeg. Ging ik nog niet onderdoor, toen werd door de groep in elkaar geslagen. Ben breed brak ik nog niet, ben pas gebroken nadat ze peuken op mij gingen uit drukken. zelfs toen brak ik nog. Brak pas na 2 jaar in een hel op school geleefd te hebben. Had toen bijna zelfmoord gepleegd. En dit alles door het pesten. En dit alles begon heel onschuldig met pesten omdat ik onzeker was. En mensen als tip gaven niks van aantrekken, weglopen niet reageren etc. Daardoor escaleerde het enkel maar. Net voordat ik brak ben ik tussen de middag naar huis gegaan en gezegd andere klas of andere school. Kreeg toen van de leerkrachten te horen dat ik van mij af mocht slaan zonder gevolgen.
Dat hielp, ik heb toen netjes gevochten dus niet onder de gordel. Daarna minder last gehad.

Met dit in het achterhoofd wil ik proberen mijn dochter een goede start te geven in de brugklas. Is al spannend genoeg.
tipo
Wooh heftig. Ik snap dat je graag een goede start voor je dochter wilt mogelijk maken. Ik ben erg verbaasd dat er 2 generaties na mij dit al zo belangerijk is. Ik snap dit echt gewoon niet. Ik had zelf in groep 8 ook de hoogste cito score van de klas en was sociaal ook niet vaardig. Ik ben hier nu wel beter in geworden en word eigenlijk al een groot deel van mijn leven gepest/geplaagd vanwege mijn lengte (ik heb een klas overgeslagen dus ben een stuk kleiner dan de rest) maar heb mij hier nooit wat van aangetrokken omdat het niet excaleerde zoals bij u. Nu voel ik mij op school erg op mijn plek omdat ik me geaccepteerd voel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2012 @ 19:55:
[...]

Wooh heftig. Ik snap dat je graag een goede start voor je dochter wilt mogelijk maken. Ik ben erg verbaasd dat er 2 generaties na mij dit al zo belangerijk is. Ik snap dit echt gewoon niet. Ik had zelf in groep 8 ook de hoogste cito score van de klas en was sociaal ook niet vaardig. Ik ben hier nu wel beter in geworden en word eigenlijk al een groot deel van mijn leven gepest/geplaagd vanwege mijn lengte (ik heb een klas overgeslagen dus ben een stuk kleiner dan de rest) maar heb mij hier nooit wat van aangetrokken omdat het niet excaleerde zoals bij u. Nu voel ik mij op school erg op mijn plek omdat ik me geaccepteerd voel.
Het ging met mijn dochter goed tot groep 3. In groep 4 kreeg ze ruzie met een populaire meid die sterk in haar schoenen staat. En de rest van de klas was bang voor haar. En mijn dochter niet. En meiden onder elkaar zijn erg vals soms. Ze blijven lang haatdragend. Althans dat zei de schooldirecteur 3 jaar geleden tegen mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuj
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:43
[offtopic] Ik zit nu zelf in VMBO 3, mijn zusje gaat volgend jaar ook naar de middelbare school.
Ze moeten het eens proberen om mijn zusje daar te pesten })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ruig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
luuj schreef op donderdag 19 april 2012 @ 20:08:
[offtopic] Ik zit nu zelf in VMBO 3, mijn zusje gaat volgend jaar ook naar de middelbare school.
Ze moeten het eens proberen om mijn zusje daar te pesten })
Je zus boft maar. _/-\o_ _/-\o_
Was jij toen maar mij grote broer ;) of nu van mijn dochter :)

Ik ben de oudste en mijn dochter is enigst kind.
Maar inderdaad ik kwam wel op voor broer en zussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Mwah, mijn zusje is op de middelbare school ook gepest. Daar kon ik als grote broer weinig aan veranderen aangezien ik er natuurlijk niet altijd bij was als het gebeurde en je nu eenmaal niet iedereen met harde hand aan kan pakken. In mijn ogen dus een beetje een zinloze uitspraak.

Heb je via DM al een telefoon op het oog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
Aghanim schreef op donderdag 19 april 2012 @ 20:47:
Mwah, mijn zusje is op de middelbare school ook gepest. Daar kon ik als grote broer weinig aan veranderen aangezien ik er natuurlijk niet altijd bij was als het gebeurde en je nu eenmaal niet iedereen met harde hand aan kan pakken. In mijn ogen dus een beetje een zinloze uitspraak.

Heb je via DM al een telefoon op het oog?
Daar heb je wel gelijk in. Maar ik heb situaties gezien waarbij het wel hielp als een grotere zus of broer de pesters kwam toe spreken. En net zoals je kunt erniet altijd bij zijn en pesters zijn o zo goed om het stiekem te doen. Ik ben goed terecht gekomen heb een lieve vrouw en dochter. En net als elke ouder wil ik dat mijn kind een prettig tijd op school heeft. Nu mij dochter de laatste 2 jaar beschermd word door haar leerkracht wat zowel positief als negatief is bloeit ze weer helemaal op. Is gelukkiger presteerd beter op school. Dat gelukkige positieve gevoel wil ik de goede kant op sturen richting de nieuwe school.

Ik heb een aanbod gehad voor een SE Xperia Play van nog geen half jaar oud. Waar ik op gereageerd heb,
En iemand anders die in een telefoonwinkel werkt adviseerde om een Galaxy Gio te kopen of als er toevallig een goedkope aanbieding komt Galaxy Ace

Sorry voor krom NL misschien, ben nu moe drukke dag gehad. Ben blij met alle tips en meedenken. dank jullie wel allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DemptD
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-10 16:18
Ik ben 14 jaar en zit in de derde en heb een Sensation XE, maar er zijn ook mensen in mijn klas die nog niet eens een telefoon hebben. En die worden ook niet gepest. Dus het ligt meer aan de klas denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

galaxy gio lijkt mij een goede keuze mooi toestel goedkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DemptD
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-10 16:18
En ik denk overigens dat het meer om het merk gaat als om de specs. Een Samsung/HTC is toch beter dan een ZTE omdat kinderen uit de eerste dat niet kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik wil je overigens veel sterkte wensen. Zelf was ik vroeger (gelukkig) populair, maar ook erg onzeker en daardoor heb ik altijd kinderen gepest. Dit deed ik samen met een groep anderen die ook onzeker waren en door dit te doen voelden we ons stoer en waren anderen bang voor ons.

Nu besef ik dat het kansloos gedrag is en dat ik een aantal mensen echt het leven zuur gemaakt heb. Hier heb ik heel veel spijt van maar kan het helaas niet meer veranderen.

Daarom hoop ik voor jou en je dochter dat dit pesten snel over gaat, want die kinderen weten helaas niet beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-10 13:15
DemptD schreef op donderdag 19 april 2012 @ 21:07:
En ik denk overigens dat het meer om het merk gaat als om de specs. Een Samsung/HTC is toch beter dan een ZTE omdat kinderen uit de eerste dat niet kennen.
Yup, bij zulke situaties gaat het meer om het merk dan om de specs.
De betreffende kinderen zullen hoogstwaarschijnlijk geen idee hebben wat er voor hardware inzit.

Een merk zoals Alcatel zal zoals gezegd tegen haar werken want de jeugd kent het niet en dan word ze daarom weer gepest.

Beste idee is inderdaad het vriendinnetje van je dochter vragen wat voor toestel de meeste mensen hebben. Want welke model weer 'in' is bij de jeugd zal van school tot school weer anders zijn.

Maar zoals ik dus lees heeft de grootste pestkop een Iphone4? Bij sommige ouders heb ik echt mijn twijfels. Meer geld dan verstand en niet opletten hoe hun kind opgroeit :/

Ik werd zelf in de burgklas ook veel gepest, als kind is het gewoon erg moeilijk daarmee om te gaan en je hebt het gevoel dat je eraan kapot gaat.
Maar ik ben er toen relatief eenvoudig vanaf gekomen.

Toevallig weet ik wat met een paar van mijn pestkoppen van vroeger gebeurt is en hoe blij mij dat gemaakt heeft wil je niet weten. Het is de pure reden waarom ik geloof in karma en altijd geld geef aan de collecte :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
Uhm, een van mijn kinderen krijgt ook een iPhone 4, al is het de oude van mijn vrouw. Als ik echter ooit merk dat ze iemand anders pest dan is het exit iPhone en dat weet ze heel goed. Gelukkig blijkt uit onderzoeken dat de gepesten gemiddeld beter terecht komen dan de pesters. Karma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
Aghanim schreef op donderdag 19 april 2012 @ 21:25:
Ik wil je overigens veel sterkte wensen. Zelf was ik vroeger (gelukkig) populair, maar ook erg onzeker en daardoor heb ik altijd kinderen gepest. Dit deed ik samen met een groep anderen die ook onzeker waren en door dit te doen voelden we ons stoer en waren anderen bang voor ons.

Nu besef ik dat het kansloos gedrag is en dat ik een aantal mensen echt het leven zuur gemaakt heb. Hier heb ik heel veel spijt van maar kan het helaas niet meer veranderen.

Daarom hoop ik voor jou en je dochter dat dit pesten snel over gaat, want die kinderen weten helaas niet beter.
Jou verhaal besef ik terdege. Ik ben nooit bitter geworden. Wel onrechtvaardig gevonden.
Xenergy blijf niet in het verleden hangen, je kan er niks aan veranderen. Probeer het leven nu te leven zodat je daar later geen spijt van heb. Het gedrag in het hier en nu is te veranderen.
Ik weet dat veel pesters een op een niet pesten en juist goed in de omgang zijn. En dat er (bedoel ik niet persoonlijk) vaak pesten ze om te zorgen dat je veilig bent zodat je zelf niet gepest word.

Jij hebt spijt, sommige mensen hebben het niet door. Dat laat zien dat je het deed uit zelf behoud. Misschien had ik het zelf ook wel gedaan als ik de kans had gehad.

Word echt tijd dat ik naar bed ga. ik zie zelf de kromme zinnen.

Edit wat krommen zinnen eruit gehaald

[ Voor 8% gewijzigd door TurboTon1973 op 20-04-2012 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-10 15:18
[...]

<knip persoonlijk verhaal>

tipo
Ik begrijp je motivatie. Dat wil je je kind besparen.
Ben alleen bang dat de kans fors is dat het niet gaat helpen/niet de oplossing is.
Als ze willen gaan ze wat vinden. Zijn het de sportschoenen/kledingmerken/gsm's niet, dan is het wel wat anders. (insert fiets/agenda/tas).

Nogmaals, ik begrijp je motivatie, maar je doet aan symptoombestrijding.
Ik weet dat ze bij onze kids een Sociale Vaardigheden training hebben voor kids.
Onze dochter heeft daar absoluut baat bij gehad, gebruikt het af en toe tegen ons ;)

Sterkte in ieder geval.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-10 13:15
Sigis schreef op donderdag 19 april 2012 @ 22:34:
Uhm, een van mijn kinderen krijgt ook een iPhone 4, al is het de oude van mijn vrouw. Als ik echter ooit merk dat ze iemand anders pest dan is het exit iPhone en dat weet ze heel goed. Gelukkig blijkt uit onderzoeken dat de gepesten gemiddeld beter terecht komen dan de pesters. Karma?
Je begrijpt denk ik wel wat ik bedoel.
Het kind waar ik het hier over heb is 12 (als ik het goed begrijp) en krijgt een Iphone 4 en doet dan zijn uiterste best om andere kinderen te pesten omdat hun er geen hebben.

Hoe jij het doet is dan weer totaal anders en vind ik ook best een goed idee zolang je je er ook aan houd.
Ken zelf genoeg kinderen die door zulk een manier van opvoeding goed terecht gekomen zijn.

Het probleem is eigenlijk dat er ouders zijn die hun kinderen flink verwennen maar dat deze ouders niet op letten hoe hun kind ermee omgaat. Als je als ouder wel een oogje op je kind houd en er consequenties aan verbind als het kind bepaalde regels breekt dan is dat gewoon goede opvoeding.

Als je als kind flink verwend word en je ouders niet na je om kijken en je gewoon je gang laten gaan (dus niet straffen voor als je de regels breekt) dan is de kans toch redelijk groot vind ik dat je een 1e klas eikel word (ken aardig wat voorbeelden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
Bij mijn dochter heeft Sociale Vaardigheidstraining geen zier geholpen, integendeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Laatst online: 20:49
TurboTon1973 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 22:46:
[...]

Jou verhaal besef ik terdege. Ik ben nooit bitter geworden. Wel onrechtvaardig gevonden.
Xenergy blijf niet in het verleden hangen, je kan er niks aan veranderen. Probeer het leven nu te leven zodat je daar later geen spijt van heb. Het gedrag in het hier en nu is te veranderen.
Ik weet dat veel pesters een op een niet pesten en juist goed in de omgang zijn. En dat er (bedoel ik niet persoonlijk) vaak gepest word om te zorgen dat je veilig bent zodat je zelf niet gepest word.

Word echt tijd dat ik naar bed ga. ik zie zelf de kromme zinnen.
Heel erg vervelend voor je dochter! Het voordeel is wel dat ze een hoge cito score heeft, waardoor ze (waarschijnlijk?) naar havo/vwo of gymnasium zal gaan. Hier komt pesten wat minder voor dan op de lagere niveau's, maar het komt helaas nog wel voor. Pesten schijnt makkelijk te zijn om je status wat op te vijzelen en van de effecten hebben die kinderen maar weinig benul. Als ik nu zie wat er een beetje acceptabel is bij meiden (die zijn dan wel iets ouder), dan is het 1) iPhone 2) Blackberry 3) Samsung. Een samsung heeft zowat iedereen heb ik het idee, aangezien ook die meisjes erachter zijn gekomen dat een blackberry gewoon ruk is. Ik zou gewoon voor een samsung galaxy gio of Y gaan, daar kan je wel mee voor de dag komen: iPhone is gewoon veel te duur: zou ik niet kopen en dan kan je haar ook een nieuw toestel geven. Hoop dat je er wat aan hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
aZuL2001 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 22:54:
[...]

Ik begrijp je motivatie. Dat wil je je kind besparen.
Ben alleen bang dat de kans fors is dat het niet gaat helpen/niet de oplossing is.
Als ze willen gaan ze wat vinden. Zijn het de sportschoenen/kledingmerken/gsm's niet, dan is het wel wat anders. (insert fiets/agenda/tas).

Nogmaals, ik begrijp je motivatie, maar je doet aan symptoombestrijding.
Ik weet dat ze bij onze kids een Sociale Vaardigheden training hebben voor kids.
Onze dochter heeft daar absoluut baat bij gehad, gebruikt het af en toe tegen ons ;)

Sterkte in ieder geval.
Ben ik helemaal met je eens. Mijn dochter heeft die training ook gehad.Daarna ging het beter met haar.
Probleem is dat nu de juffrouw haar teveel beschermd en ik niet goed weet hoe ik haar steviger in de schoenen kan laten staan. Ze zit op judo.
Ik hoop dat op de school er meer kinderen van haar nivo zijn. Bedoel ik niet negatief, Heb zelf de agrarische school gedaan. Toen ze naar de proefles geweest was was ze harstikke blij.

Ik probeer met je voorbeelden daarin niet mee te gaan. Tot op heden is dat gelukt. Ik ga nu niet een complete bjorn borg garderobe in slaan voor haar bv. Ze heeft kleding (wibra- zeeman) en een fiets. Nog geen telefoon.

Een van de reageerders heeft een SE play aangeboden en deze ga ik nu kopen en volgende week ophalen iedereen bedankt voor het meedenken en de tips

[ Voor 5% gewijzigd door TurboTon1973 op 20-04-2012 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Die trainingen kunnen wel helpen, maar dat ligt ook een beetje aan het kind.
Het neefje (ondertussen ook al 18 geweest) was ook heel erg op zichzelf en is ook naar zoiets gestuurd.
Leerde daar een meisje kennen genaamd (heel toepasselijk) Solitair -_-.
Overigens hij is nog steeds heel erg op zichzelf. Je krijgt wel gesprekken met hem als je lekker een potje mee gamed. Maar goed, dat is allemaal weer een ander verhaal.

Denk dat de uitkomst zeer wisselend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
Klopt, het licht aan het kind. Mijn dochter praat heel makkelijk met iedereen. Wij zijn altijd recht door zee. Ik probeer haar wel te leren dat ze niet alles moet zeggen. Maar ze flapt alles zo er uit. En blijft maar door kletsen.

Het geen het beste geholpen heeft denk ik tot nu toe was toen de bespreking was van naar welke school. Toen heb ik een voorbeeld aangehaald; Toen zei ik stel je nou voor dat ik jou juffrouw stom en vervelend vind. Dat kan ik beter niet zeggen. De juf reageerde heel goed door gelijk lichaamlijk te reageren. Nu vind ik dat niet. Maar als ik dat vind dan kan ik dat beter niet zeggen. Dan doe ik de juf geen pijn en krijg ik geen ruzie met de juf. Ze zag toen reactie en gevolg van mijn uitspraken en nu gaat het de laatste paar maanden weer beter. Ze gaat meer met kinderen van haar leeftijd spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:32

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[...]

Misschien beetje laat en offtopic, maar waarom dan in vredesnaam HAVO en niet een categoriaal gymnasium?

In mijn tijd (ben maar 4 jaar jonger dan jij ;) ) waren er geen mobieltjes, maar pesterijen op lagere school waren er uiteraard even goed als nu. Ik had er in het laatste jaar wat minder last van dan jouw dochter als ik het zo lees, maar dat kwam vooral omdat twee van de drie grootste jongens van de klas ook twee van de drie grootste nerds van de klas waren (en ja ik was er een van). Het pesten wordt minder als de pesters letterlijk naar je op moeten kijken >:) Dan nog bleef het aan - totdat ik naar de middelbare school ging. Zelf ging ik naar het gymnasium, m'n beste vriend ging naar een scholengemeenschap. Hoewel je ook etters op een gymnasium hebt (vooral rijkeluiskinderen voor wie status en niet niveau reden was om erheen te gaan) is de sfeer er totaal anders omdat het meerendeel van mensen daar zijn zoals ik was en zoals jouw dochter klaarblijkelijk is. Die vriend van me op de scholengemeenschap is uiteindelijk ook goed terechtgekomen, maar qua pesten gebeurde dat pas toen hij na de brugklas in een VWO-only groep terechtkwam.

Maar goed, tot zover non-GSM advies :z

On-topic:
Ik zit er als ouder wat anders in. Heb m'n dochter voor haar negende verjaardag twee weken terug haar eerste telefoon gegeven. Aanleiding was practisch: ze woont bij m'n ex en wordt vanuit school opgehaald voor buitenschoolse opvang. We willen kunnen weten waar ze zit en van tevoren gewaarschuwd worden als ze met vriendjes of vriendinnetjes mee wil danwel hen uitnodigt bij haar. Maar uiteraard vond zij dat ze een iPhone moest hebben want $vriendinnetje had dat uiteraard ook. Wat ik d'r aanbood was het goedkoopste toestel van de Kijkshop. Als ze meer wilde mocht ze het verschil bijleggen. Daar had ze geen zin in (en uiteraard simpelweg het geld niet voor een high-end statussymbool), dus het is een Samsung van EUR 19 (simlockvrij) geworden :z
Zoals een van de reageerders al zei. Ik wil voorkomen dat ze om een verkeerde telefoon gepest word. Erg dat het moet ja. Als dit voorkomt dat ze hierom gepest word dan is het geld waard.

[...]
Hoeveel geld?

Met een budget van EUR 100-120 heb je het over een low-end Android toestel dat nog steeds mikpunt van spot gaat zijn van het soort eikel bij wie je alleen meetelt met de nieuwste iPhone. En als je toch EUR 470 voor een iPhone neertelt is de kans bijzonder groot dat het gejat wordt, juist als je dochter sociaal minder sterk is :o

Kortom: het is zoals altijd met pesten - je kunt nooit winnen als je hun spel meespeelt :/

Daarom zou ik zeggen: als geld inderdaad niet zo ruim is, geen geld verspillen in een halfslachtige poging mee te doen. Als je ipv Wibra-kleding met C&A-kleding gelopen had zou het nog niet genoeg zijn om de Lacoste-dragers tevreden te stellen.

Zij geeft aan dat ze genoegen zou hebben met jouw afdankertje. Ik vermoed dat zij bovenstaande ook begrijpt en dus *liever* een 'dumbphone" heeft zonder pretenties dan een halfbakken low-end smartphone. Ik zou daar zeker gehoor aan geven.
[...]

Helaas is dit vaak de enige manier. Heb op lagere school ook iemand een hersenschudding moeten slaan voordat het dragelijk werd, op middelbare school was het zoals gezegd voor mij veel minder erg, maar dan nog was er tijdens de scheiding van m'n ouders nooit feest toen ik veertien was een moment waarop de grootste pestkop van het jaar zonodig de pik op me moest hebben en mijn verjaardagscadeau van m'n op dat momen afwezige moeder (pennenset) bewust van de situatie gebroken had. Twee leraren moesten eraan te pas komen mijn onderarm van z'n keel af te krijgen. Dat was zowel laatste keer dat ik gepest werd als voorlaatste keer dat ik me gedwongen heb gevoeld geweld te gebruiken (laatste keer verhaal apart op een trein in Romania na een beroving).

Pas op dat jouw dochter's telefoon niet hetzelfde overkomt als mijn pennenset :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-10 13:36
Is dit niks? Ben je voor je budget klaar, inclusief 15 euro beltegoed.

Samsung galaxy Y

Afbeeldingslocatie: http://www.kijkshop.nl/productafbeeldingen/kijkshop/zoom/KS131286z/t-mobile-prepaid-samsung-s5360-galaxy-y-(131286).gif

Heeft alles wat je volgens mij wilt. Waaronder Wifi zodat je thuis lekker op de wifi kan zonder data te verstoken. Ook android 2.3. Alleen geen GPS maar dat moet te overzien zijn.

Prijs 99 euro bij de looking shop

http://www.kijkshop.nl/pr...d-samsung-s5360-galaxy-y/

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Nu online
Ik heb ooit voor mijn moeder als eerste toestel een Samsung Galaxy 551 gekocht, kostte ook niet veel en was een prima, leuk uitziend, toestel. Wellicht kan je daar naar kijken? Mijn dochter (11) zweert bij Blackberries (BB 9800), want dat hebben ook alle vriendinnen. Denk dat je inderdaad daar goed op moet letten. Het is zo lullig als jij als enige met een Android toestel aankomt en de rest heeft iPhone of Blackberry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TurboTon1973 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 10:24:
[...]
Een van de reageerders heeft een SE play aangeboden en deze ga ik nu kopen en volgende week ophalen iedereen bedankt voor het meedenken en de tips
TS heeft dus al een telefoon gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-09 23:52
Die Sony gaat ze veel plezier van hebben, is een goede telefoon en ziet er leuk uit. Is denk ik een goede keus.

Tegen het pesten gaat het overigens niet helpen, daarvoor moet ze gewoon zekerder in haar schoenen staan, dat lost het wel op. Ik sluit me ook aan bij een eerdere reactie, die Sony wordt binnen een paar weken gejat als ze niet zo zeker van haar zaak is en gepest wordt, ben daarvan op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billster
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-10 19:17
Ik raad je aan niet voor een wildfire te gaan en niet voor de x10, ipv daarvan zou ik je aanraaden voor de xperia mini pro te gaan, de opvolger van de x10, deze is heel erg vlot met 1 GHZ (heb hem zelf ook ) en er zijn constant updates voor beschikbaar, zit een toetsenbordje op en kan een roze achterkantje op. op marklpaats is hij best te betalen,

Edit:
Oh je had al een telefoon, de play is natuurlijk helemaal cool voor kids!

nou ja misschien voor anderen in hetzelfde schuitje

[ Voor 60% gewijzigd door Billster op 26-04-2012 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjecool
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-06 19:48
ik ben zelf 13 jaar heb die lg en word er nooit mee gepest ben de enige op school die weet hoe je moet overclocken heb nu een van de besten en snelste mobiels van school

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:32

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Aangezien de discussie al een maandje of 14 stillag denk ik wel dat ze wel inmiddels uit waren :)

Ik gooi er even een slotje op.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.