Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-06-2024
Goededag tweakers,

Ik zit met het volgende probleem :

Er zijn 2 geheugen sloten kapot op mijn Asus Sabertooth x58. (bruine en beige aan de CPU kant)

Deze zijn uitvoerig getest met verschillende dims.

Het lampje op mijn mobo blijft dan ook rood branden bij de geheugen sloten als 1 van deze 2 sloten gebruikt worden.Met de overige 4 sloten start de pc gewoon op alsof er niks aan de hand is.

Nu ben ik gister bij Yorcom geweest en deze wou mijn mobo nakijken maar gaat geen garantie claimen bij Asus omdat ze van tevoren weten dat Asus deze af gaat wijzen vanwege een paar scheve / kromme socket pinnen.

Dit vind ik erg raar dat volgens hun Asus de RMA af zou wijzen.

Het moederbord is in juni 2011 gekocht en heeft minimaal 2 jaar garantie en ik meen zelfs 3 jaar garantie.

Bon en doos zijn aanwezig. Klopt het verhaal van Yorcom en bij welke van de 2 kan ik nou garantie claimen ? de winkel waar hij gekocht is of bij de fabrikant ?

Bij voorbaat dank voor de moeite !

(Ik heb trouwens vernomen dat dit ook aan de memory controller van mijn CPU(i7 920) kan liggen)
Deze heeft geen garantie meer en ik heb mijn twijfels of het daadwerkelijk mijn cpu is.

[ Voor 7% gewijzigd door JayJay op 19-04-2012 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er daadwerkelijk verbogen socket pinnen op zitten hebben ze wel een punt, dit wijst immers op schade die is gemaakt door de consument en niet op een defect waar jij niks aan kan doen. Je kan als je het wilt zelf RMA bij asus aanvragen maar ik kan niet zeggen of ze jouw probleem goedkeuren of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:10

D4NG3R

kiwi

:)

Als er inderdaad gebogen socket pinnen op zitten. Gaat asus je inderdaad geen garantie verlenen. Dit valt namelijk onder user abuse (Oftewel zelf gemaakte schade).

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay
Ik vind dat echt complete onzin want aan die iets verbogen pinnen ligt het namelijk niet , ze zitten op hun plek komen niet tegen andere pinnen aan maar zijn om 1 of andere vage reden ietsie verbogen en dat zie je aan het patroon van de socket . tevens als de werkende geheugensloten en cpu bevestigd zijn doorstaat deze ook gewoon een interl burn test met overklok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

jayjay1986 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 12:27:
Ik vind dat echt complete onzin want aan die iets verbogen pinnen ligt het namelijk niet , ze zitten op hun plek komen niet tegen andere pinnen aan maar zijn om 1 of andere vage reden ietsie verbogen en dat zie je aan het patroon van de socket . tevens als de werkende geheugensloten en cpu bevestigd zijn doorstaat deze ook gewoon een interl burn test met overklok.
Je probleem kan met gemak van de gebogen pinnen komen*. Maar stel je even voor dat dit niet zo is -> Dan nog heb jij een (of meerdere) pinnen verbogen. Wat gewoon knetterhard onder user abuse valt.

* De memory controller zit in de CPU verwerkt. Als een van de pinnen die hier op aansluit slecht of gewoon compleet geen contact maakt. Krijg je memory errors en instabiliteit.

Om deze reden zal Asus dan ook zeggen dat het hoogstwaarschijnlijk daardoor komt. En dan komt het grootste probleem (voor jouw dan) -> Na 6 maanden moet JIJ bewijzen dat het probleem door HUN product veroorzaakt word. En eigen aangebrachte schade (Verbogen pinnen verschijnen niet zomaar na 2 jaar gebruik) valt hier natuurlijk niet onder.
jayjay1986 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 12:01:
(Ik heb trouwens vernomen dat dit ook aan de memory controller van mijn CPU(i7 920) kan liggen)
Deze heeft geen garantie meer en ik heb mijn twijfels of het daadwerkelijk mijn cpu is.
Garantie in NL heeft geen vaste duur. Het is de bedoeling dat jij een goed werkend product hebt. En bij zo'n high-end CPU mag je er wel van uit gaan dat hij het langer als 2 jaartjes doet.

Echter gaan CPU's zelf niet snel kapot. Behalve misschien fysieke schade (Krassen op de onderkant bij Intel, of gebroken/gebogen pinnetjes bij AMD). Maar dan vervalt je garantie sowieso al omdat je dit hoogstwaarschijnlijk zelf veroorzaakt.

[ Voor 39% gewijzigd door D4NG3R op 19-04-2012 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay
Er zit zelfs 5 jaar garantie op de mobo , heel erg cool dit dat houdt dus in dat ik pech heb en er maar mee moet leven :D weliswaar alsnog bedankt voor de feedback en dat wordt 2 maanden geen pc :( helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay
Nou ik krijg vandaag als het goed is het verlossende antwoord van Yorcom . Hopen dat ze mij niet vergtene te bellen :p .

Mocht ik nou geen garantie krijgen dan twijfel ik aan het feit of het nog wel wijs is om een 1366 socket te kopen. Miscchien dat het dan wel tijd wordt om over te stappen maar ik weet dan niet wat wijsheid is , 1155 of 2011 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

jayjay1986 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 08:59:
Mocht ik nou geen garantie krijgen dan twijfel ik aan het feit of het nog wel wijs is om een 1366 socket te kopen. Miscchien dat het dan wel tijd wordt om over te stappen maar ik weet dan niet wat wijsheid is , 1155 of 2011 :o
s1155 natuurlijk, minder pinnen aanwezig die per ongeluk verbogen kunnen worden. :+

Overigens, heb je zelf de CPU geplaatst bij aankoop of heeft Yorcom de assemblage gedaan?

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay
Helaas zelf geplaatst :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ach bij nader inzien inderdaad een redelijk slecht idee.

Ik zal de post even veranderen:
Je kan nog een poging doen om de pinnen recht te buigen om te kijken of het geheugen dan wel fatsoenlijk werkt.

[ Voor 76% gewijzigd door D4NG3R op 21-04-2012 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:48
D4NG3R schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 13:35:
Wat je kan proberen als de garantie aanvraag word geweigerd:

Netjes met een mespunt (Extreem voorzichtig zijn!) de pinnen recht buigen, en dan opnieuw garantie aanvragen (bij Asus zelf) als ze er weer netjes uitzien.

Zo heb ik een keer een Dualcore van AMD gered welke (echt) kapot was, maar waarvan er een pinnetje verbogen was geraakt.
Dit is fraude/oplichting/bedrog/misbruik maken van../vul maar in.. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Lumics op 20-04-2012 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Lumics schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 19:33:
[...]

Dit is fraude/oplichting/bedrog/misbruik maken van../vul maar in.. ;)
Als de CPU intern kapot is en er bij het verwijderen van de CPU een pin op het hoekje verbogen raakt :') .. (Was niet mijn actie trouwens)

Ja AMD heeft de CPU daarna bevestigt als stuq. Het L2 geheugen was kaput.

[ Voor 12% gewijzigd door D4NG3R op 20-04-2012 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit topic gaat niet over de techniek maar over rechten omtrent garantie/retour.

Move PMG -> Shopping Forum

Verder aub niet aanzetten tot fraude. Nog los van het juridische aspect (en het feit dat het expliciet in ons beleid verboden is) - wees een vent. Een echte Tweaker doet van alles en nogwat met z'n hardware, maar accepteert de gevolgen daarvan ook zelf. In het geval van de CPU hierboven is het nog technisch discutabel, maar als je problemen hebt met je socket bij een CPU met integrated memory controller en een paar DIMM sloten doen het dan niet is dat geen toeval. Laat dit gewoon een wijze les zijn voor de volgende keer.

* dion_b heeft niet al te lang geleden een dual So771 bord op die manier om zeep geholpen - baalde als een stekker, maar puur eigen schuld :X

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1