MacBook toetenbord en muis stopt met reageren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaozz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 01:01

chaozz

Retrofiel

Topicstarter
Ik heb een irritant probleem met mijn MacBook. Ik heb deze MacBook gekregen met een defect scherm. Deze is door een firma in Amsterdam gerepareerd maar bij terugkomst bleken een aantal toetsen niet meer te werken (de 5, de 0, de command key). Na wat gesteggel is de topcase toen kosteloos vervangen door een topcase die ik op eBay had gekocht. Dit eBay exemplaar was refurbished.

Ook heb ik de batterij vervangen, maar niet met een origineel Apple exemplaar.

Tot dusver heb ik dus een MacBook met een officieel nieuw scherm, een refurbished topcase en een nieuwe (non apple) accu.

Nu het probleem. Als ik de MacBook aanzet werkt alles perfect. Maar na verloop van tijd, soms 5 minuten, maar nu staat hij bijvoorbeeld alweer een 15 minuten probleemloos aan, weigeren zowel de muis als het toetsenbord dienst.

Het aansluiten van een externe muis een keyboard is dan de enige oplossing (de Mac hangt dus niet).

Mijn eerste conclusie was, de vervangende topcase is defect. Als ik de MacBook uitzet en de oude topcase monteer (ben ondertussen Apple pro qua demonteren) weigert ook die iedere functie (terwijl daar maar een paar toetsen dienst horen te weigeren).

Mijn conclusie moet ik dus bijstellen en mijn vermoeden gaat richting het moederbord. Maar het frustreerd me dat het dus wel probleemloos KAN werken, maar na verloop van tijd dus stopt.

Kan iemand zijn licht hierover laten schijnen en mij uit de brand helpen voordat ik hem in de brand help. ;)

chaozz.nl | RetroGameCouch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:37
Het zou op zich wel prettig zijn om te weten waarover het gaat, maar ik doe even een wilde gok: Non-unibody MacBook Pro?

Wat je in dat geval kan proberen is de batterij uitlichten en over de topcase kabel connector een stukje dubbelgevouwen papier plakken, daarna de batterij weer terugplaatsen. Hielp bij twee MBP 2008's prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaozz

chaozz

Retrofiel

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i527.photobucket.com/albums/cc359/3djosephsoh/DSC00087.jpg
Ik ben geen mac man, maar deze is hetzelfde als de mijne

Jouw suggestie heb ik al eens geprobeerd. Toen het topcase stopte met functioneren heb ik de batterij eruit gehaald en druk uitgevoerd op de kabel waar jij aan refereert. Zonder resultaat. Maar wellicht doe ik iets verkeerd.

Ik begrijp ook niet waarom het altijd wel werkt als ik hem fris aanzet 's ochtends. Ook nu weer stopte hij met werken 10 minuten na ik zei dat ie het nog deed. Dus 25 minuten verder was het einde oefening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 17:41

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Even om uit te sluiten dat het een software probleem is: start de Mac eens op vanaf een Install DVD, en klik en typ daar eens in rond (je kan in de installer bijvoorbeeld een Terminal openen). Als het dan wel blijft werken, kan het dus prima een software issue zijn.

Ik zie ook nergens in je startpost terug of (en zo ja, hoe) je al stappen hebt ondernomen om software-issues uit te sluiten. Je kan immers vervangen wat je wilt, maar als het een software issue is gaat het gewoon niet (goed) werken.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaozz

chaozz

Retrofiel

Topicstarter
Whieee schreef op donderdag 19 april 2012 @ 13:59:
Even om uit te sluiten dat het een software probleem is: start de Mac eens op vanaf een Install DVD, en klik en typ daar eens in rond (je kan in de installer bijvoorbeeld een Terminal openen). Als het dan wel blijft werken, kan het dus prima een software issue zijn.
Ik ga dit proberen. Bedankt voor de tip. Ik laat het hier weten hoe het is afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaozz

chaozz

Retrofiel

Topicstarter
Nog best lastig om zo'n DVD te bemachtigen. Ze staan voor een godsvermogen op eBay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 17:41

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

chaozz schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 15:31:
Nog best lastig om zo'n DVD te bemachtigen. Ze staan voor een godsvermogen op eBay.
Godsvermogen? Seriously? :P

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaozz

chaozz

Retrofiel

Topicstarter
Hee thanks. Dat maar even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:13
Bij mijn non-unibody MBP ook het batterijprobleem, en nu zo ernstig beschadigd denk ik dat het zelfs zonder batterij al gebeurt, maar geen idee of die kabel ook zo raar zit in de MacBook (niet-pro)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaozz

chaozz

Retrofiel

Topicstarter
datadevil schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 21:46:
Bij mijn non-unibody MBP ook het batterijprobleem, en nu zo ernstig beschadigd denk ik dat het zelfs zonder batterij al gebeurt, maar geen idee of die kabel ook zo raar zit in de MacBook (niet-pro)....
Ik heb geen batterij probleem??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:13
chaozz schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 22:21:
[...]

Ik heb geen batterij probleem??
nou ja, dat was eerder de vraag, en omdat je problemen er zo op lijken wilde ik het toch nog eens opperen...
Pagina: 1