Toon posts:

2 computers, 1 setje kabels

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Zoals jullie aan de topic titel zien heb ik een vervelend probleempje waar ik zo 123 geen oplossing voor kon vinden.

Ik heb twee computers draaien voor Dutch Power Cows, maar ik heb slechts 1 setje kabels. De enige kabel die ik dubbel heb is de stroomkabel die in de voeding uitkomt. Dit is een beetje vervelend omdat nieuw werk steeds via internet moet worden gedownload. Ik moet dus steeds om de paar uur al mijn kabels van de ene PC in de andere steken om nieuw werk te krijgen.

2 vragen daarover:

1. Als ik alleen de lan kabel in de andere PC steek, gaat hij dan automatisch nieuw werk zoeken?
2. Kan je hem ook meer werk in een keer laten downloaden, zodat je wat langer vooruit kan?

Vind het niet echt erg om kabels te wisselen, maar de kwantiteit waarin dat nodig is wordt een beetje irritant. :)

Verder nog een kleine vraag los hiervan. Mijn PCs staan allebei in m'n slaapkamer. Vind het opzich niet erg om ze snachts aan te laten want ze zijn best stil, maar op het moment dat de GPU steeds meedraait maakt hij nogal wat lawaai. Zou je zeggen zet gewoon de GPU uit. Alleen op allebei m'n PCs lijkt de GPU een beetje een eigen leven te leiden. Dan gebruikt BOINC hem wel, dan weer niet. Lijkt nogal random. Heeft iemand anders dit probleem ook en zo ja kun je er wat tegen doen?

edit/ Wat betreft de GPU, ja, die heb ik al geprobeerd te configureren bij projectbeheer > verwerkings voorkeuren. No luck.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2012 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kvm switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksmedts
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-12-2021
Gaat hem natuurlijk niet worden (K)eyboard (V)ideo (M)ouse daar zit natuurlijk geen Netwerk bij.... maar gewoon een netwerk switch/hub plaatsen is wel een oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterlans
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:03
Tweede netwerkkaart in de ene pc en het netwerk gewoon doorlussen naar de andere. Heb ik eerder op een LAN gedaan. (wel twee poorten op mobo) 1 kabel naar het internet, andere naar de switch en internet gedeeld. Kun je toch met zijn allen een game spelen waarvoor je online moet zijn.
Internet via de switch zelf laten lopen werkte overigens niet, op de een of andere manier accepteerde het modem (zo'n Wanadoo ding meen ik) maar één pc tegelijk.

En dan voor muis/tobo etc. gewoon een KVM switch, zoals al eerder vermeld. Die dingen zijn niet duur, zeker tweedehands niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-09 09:21
Een oplossing zou inderdaad een switch of hub zijn, als BOINC altijd verbinding heeft gaat die vanzelf werk op halen. Je kunt ook voor een paar dagen werk op halen (door additional buffer op x dagen te zetten) en dan 1x in de zoveel dagen werk uploaden en downloaden.

GPU kun je uit zetten door GPU werk op 'suspend' te zetten (GPU werk onderbreken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:22

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Een KVM-switch helpt iig tegen tobo, muis en monitorkabels omswitchen. Verder is een netwerkswitch ook niet zo duur (tientje of 2 moet volgens mij wel lukken), je internetkabel daarop aansluiten en 2 netwerkkabels naar beide pc's. Voor zo'n 50 euro zou je wel ongeveer klaar moeten kunnen zijn.

Verder is BOINC in te stellen dat je voor zelfs meerdere dagen werk kan laten ophalen. Daarmee beperk je nu iig het aantal keer dat je moet switchen. Wel natuurlijk even letten op hoe lang de WU's houdbaar zijn. Bij sommige projecten is dat maar een paar dagen, andere projecten hebben een houdbaarheid van enkele weken op hun WU's.

Wat betreft de GPU: dat zou inderdaad in te stellen moeten zijn in BOINC. Als je echter ook GPU projecten draait weet ik niet hoeveel die instelling dan nog doet. Verder kan het misschien wel eens zin hebben om je grafische kaart schoon te maken. Zo had ik bij mij ooit eens een dikke laag stof tussen de ventilator en het koelblok van de videokaart zitten. Videokaart werd 130 graden als ik niets deed. :X Prop weg en de temperaturen waren ineens weer normaal en ventilator hoefde ook geen overuren meer te draaien en was dus ook een stuk stiller.

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties! Ga ik mee aan de slag. Mijn PCs hebben redelijk wat vermogen dus ik denk dat jullie me wel een waardevolle aanwinst voor het team vinden!

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2012 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 09:00

Cow_tipping

On the run for D.B.!

KVM en USB dongles voor draadloos netwerk moet ook lukken denk ik.
Netwerk van ene computer wordt gedeeld door de andere.

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:11

DukeBox

loves wheat smoothies

Zit in een van de pc's 2 netwerk kaarten ? Zo ja, kan je die in bridge zetten en zo doorlussen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfje666
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-04 15:50

Wolfje666

Shooter fanatic

Makkelijkste is gewoon een switch aan de lan-kabel.
Heb hier 3 a 4 pc's gemiddeld staan (3 minimaal).
Die bestuur ik eigenlijk alleen maar via RDP (Remote Desktop).
Niks met extra toetsenborden en muizen e.d.
KVM is leuk, maar dan moet je wel een goede hebben.
Ken er genoeg die na verloop van tijd (als de pc's langere tijd aan staan) voor verstoringen zorgen.
PC's die in een aparte volgorde steeds opgestart moeten worden.

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

Pagina: 1