nieuws: Universiteit Twente filmt medicijnopname in cel met snelste camera
1. In het artikel wordt (2 maal) gesproken over een 'continue laser'. Volgens mij is de officiele naam een 'continu laser'. (het is geen bijvoeglijk naamwoord voor laser, maar een onderdeel van het zelfstandig naamwoord). Op internet zijn beide varianten te vinden, waar de technische websites het vooral hebben over 'continu' en de woordenboeken over 'continue'.
2.
quote uit tweakers artikel:
1. In het artikel wordt (2 maal) gesproken over een 'continue laser'. Volgens mij is de officiele naam een 'continu laser'. (het is geen bijvoeglijk naamwoord voor laser, maar een onderdeel van het zelfstandig naamwoord). Op internet zijn beide varianten te vinden, waar de technische websites het vooral hebben over 'continu' en de woordenboeken over 'continue'.
2.
In mijn optiek activeer je niet de belletjes maar het medicijn. In dat geval zou de zin moeten zijn:Bij de universiteit Twente experimenteren ze onder andere met microscopisch kleine belletjes met daarin het medicijn, die op nauwkeurig bepaalde plekken in het lichaam met behulp van ultrageluid geactiveerd kunnen worden:
3.Bij de universiteit Twente experimenteren ze onder andere met microscopisch kleine belletjes met daarin het medicijn, dat op nauwkeurig bepaalde plekken in het lichaam met behulp van ultrageluid geactiveerd kan worden:
quote uit tweakers artikel:
quote uit UT-artikelde trillingen zorgen er voor dat het medicijn via kleine gaatjes in de cel afgegeven wordt.
Ik mis de nuance in het Tweakers-artikel dat juist de trillende belletjes die gaatjes maken.De trillende belletjes zorgen er ook voor dat het afgegeven medicijn makkelijk door de cellen wordt opgenomen, omdat ze kleine gaatjes in de cellen schieten.
[ Voor 15% gewijzigd door tes_shavon op 19-04-2012 09:27 ]
Quidquid latine dictum sit, altum videtur