Fan vervangen op een Zalman CNPS8700 LED

Pagina: 1
Acties:
  • 330 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dixie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-06 22:02
Wie heeft ervaring met het vervangen van de fan op een Zalman CNPS8700 LED ?
Welke "vervangende" fan kan ik het beste nemen ?

Wordt deze dan werkelijk stiller dan de standaard Zalman fan die er op zit ?
(dit topic was eerder op een andere plaats (wat ik een beetje vreemd vond) door de moderator gesloten).

Ik vraag het nog een keer, omdat ik niet eerst de boel (onherstelbaar) wil slopen, om te voorkomen, dat ik nadien de hele koeler zo de kliko in kan werpen.
Bij zoeken op het web vind ik er niets over.

Er was al gereageerd, wat een goede reactie is, maar dat betrof echter niet de Zalman die ik bezit, dus enige suggesties zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van wat ik kan zien valt die fan niet te vervangen zonder dat je moet gaan knutselen ... koop gewoon een nieuwe cpu cooler ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:49

Fordox

00101010

Waarom een nieuw topic openen als de vorige werd gesloten?

ik neem aan dat een tweede topic ook geen nut heeft. word zo gesloten denk ik

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dixie
Lekker makkelijk allemaal. Dan begrijp ik niet waarom er een forum is.
De bedoeling daarvan is juist hoe anderen zo'n ingreep hebben ondervonden en wat voor problemen (of niet) ze zijn tegengekomen.
Als de oplossing is "een andere kopen". Tja, dan blijft er niets van "Tweaken" over.
Ik zie toch genoeg soortgelijke vragen en antwoorden (welliswaar andere onderwerpen) op het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 15:06
Rone in "Fan vervangen van de Zalman CNPS8700 LED"

Waarom doe je niet wat gevraagd wordt in dat bericht? De reden dat het gesloten werd is omdat je niet eigen inzet toont, wat heb je al geprobeerd, gevonden etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:49

Fordox

00101010

Flymo schreef op donderdag 19 april 2012 @ 10:32:
Lekker makkelijk allemaal. Dan begrijp ik niet waarom er een forum is.
De bedoeling daarvan is juist hoe anderen zo'n ingreep hebben ondervonden en wat voor problemen (of niet) ze zijn tegengekomen.
Als de oplossing is "een andere kopen". Tja, dan blijft er niets van "Tweaken" over.
Ik zie toch genoeg soortgelijke vragen en antwoorden (welliswaar andere onderwerpen) op het forum.
dit forum is geen gewoon forum. de policy is strakker, oftewel: wij zijn geen helpdesk en we willen het niveau hoog houden.
zo staat het zelfs uitgelegd op wikipedia :)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dixie
Sorry, dat ik geen Ir. titel voor mijn naam heb. Ik ben maar een simpele hobbyist (geintje).
Laat maar, ik knutsel wel verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:58

thijsco19

KTM 990 SMT

Volgens mij was er in je vorig topic een duidelijk antwoord gegeven door naarden 4ever??
EDIT. Dat was niet de goede koeler? misschien is het wel te doen op die manier heb je daar al naar gekeken?

[ Voor 38% gewijzigd door thijsco19 op 19-04-2012 12:09 ]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dixie
thijsco19 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 12:08:
Volgens mij was er in je vorig topic een duidelijk antwoord gegeven door naarden 4ever??
EDIT. Dat was niet de goede koeler? misschien is het wel te doen op die manier heb je daar al naar gekeken?
Was voor mij inderdaad een zinnig antwoord. En het proberen waard.
Alleen moet ik nog kijken welke casefan ik daarvoor gaat slopen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Als je daadwerkelijk had gedaan waar je met je vorige topic in tekortschoot dan was je dit kopje tegengekomen:
Je topic wordt gesloten
[...]
Het opnieuw openen van een topic of het openen van een topic waarin je klaagt over het sluiten van je topic heeft in ieder geval geen zin.
Dat jij dit tòch doet geeft al aan dat je het beleid niet eens hebt doorgenomen en het advies in mijn sluitbericht dus compleet hebt genegeerd. Dit topic krijgt daarom precies hetzelfde slotje met precies hetzelfde advies.

En tot slot: Koop inderdaad gewoon een nieuwe koeler. Tweaken is machtig mooi, maar in dit geval weinig zinvol. Als je het toch wilt doorzetten, ga dan tweaken. Niemand houdt je tegen om het alsnog te doen.

[ Voor 13% gewijzigd door Rone op 19-04-2012 13:38 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.