instellingen muisklik

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisvo
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-01-2023
Hallo forumleden,

Ik bespaar jullie even de uitleg wat waar hoe en waarom maar ik zit met een probleem.
Op mijn werk moet ik op 1 bepaald punt 3x klikken binnen een tekenpakket (Microstation).

dat betekend dus een erg RSI gevoelig klusje, het gaat niet om 10 locaties maar om honderden (zo niet duizenden).

Is het mogelijk dat mijn computer (windows xp) denkt dat ik 3x klik terwijl ik dat in werkelijkheid maar 1x doe? Valt dat op de één of andere manier in te stellen?

Hopelijk begrijpen jullie wat ik vraag... zo niet vul ik het aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-06 18:56

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisvo
waarschijnlijk wel, alvast bedankt..
helaas kan ik het niet uittesten, software etc. kan alleen door de systeembeheerder geïnstalleerd worden uiteraard..

Dat wordt dus thuis proberen, maar thuis heb ik de software niet om te testen of het werkt.
mocht iemand nog een pasklare oplossing hebben hoor ik het graag..

ik wil dus, zonder coordinaten in te voeren, gewoon op de locatie waar ik klik, 3 kliks maken ipv 1 klik (eventueel door een toetsencombinatie erbij, dus bijvoorbeeld x+leftclick = 3x leftclick

[ Voor 34% gewijzigd door jorisvo op 19-04-2012 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisvo
foutje ;)

[ Voor 93% gewijzigd door jorisvo op 19-04-2012 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-06 16:30

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zonder apart programma gaat je dit niet lukken, heeft het tekenprogramma zelf geen extra shortcuts of dergelijke features?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je extra knoppen aan je muis zitten die je kunt instellen? Ik weet dat ik op m'n SteelSeries muis macro's aan knoppen kan binden, daarmee zou het mogelijk moeten zijn om me 1 klik 3 kliks te doen. Wat voor muis heb je? En is er evt in de software die daarbij hoort nog iets in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 20:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

dit lijkt wel iets:

http://www.highrez.co.uk/downloads/XMouseButtonControl.htm

zelf niet geprobeerd, en anders kun je de termen uit zo'n programma (intercept mouse clikc) wellicht zelf wel wat vinden.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisvo
Helaas simpel logitech muisje...
Dan wordt het een apart programma, maar dat wordt ff zoeken dus (lastig dat ik het op mijn werk niet kan proberen #@%$^%)..

Het zit zo: ik teken bestemmingsplannen met Microstation, met daar bovenop een extra schil: Roplan. Deze extra schil maakt het mogelijk in een paar klikken je 'bestemmingsvlak' te krijgen.. wat je moet doen is in een bestaande omgeving (bijvoorbeeld een simpel vierkant) 3x klikken. 1x om aan te geven dat je in dat vlak een 'boundary' wilt vormen, 1x ter bevestiging en 1x om de bijbehorende tekst er te plaatsen.

Aangezien dit 3x op hetzelfde punt gebeurt moet ik dus telkens 3x op 1 locatie klikken, beetje zinloos indien dat ook in 1x kan waardoor aanvullende software ervoor gaat zorgen dat hij 3x klikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Zelf heb ik eens AutoHotkey gebruik om met een middle mouse click, een linker click te simuleren.

Wellicht dat je het programma ook zo kunt instellen dat deze 3x links klikt als je het muiswieltje indrukt. Al kan ik me voorstellen dat microstation deze toets ook al standaard ergens aan heeft toegewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-06 05:42

skoozie

SCSI

TERW_DAN schreef op donderdag 19 april 2012 @ 11:31:
Heb je extra knoppen aan je muis zitten die je kunt instellen? Ik weet dat ik op m'n SteelSeries muis macro's aan knoppen kan binden, daarmee zou het mogelijk moeten zijn om me 1 klik 3 kliks te doen. Wat voor muis heb je? En is er evt in de software die daarbij hoort nog iets in te stellen?
De opties om het in de muis te zoeken is inderdaad een goede!

Logitech (G700) kan ook macro's en heeft lekker veel knoppen. ik moet vaak alle tekst uit een "invoer" veld kopieren. Een van de knoppen is dan geprogrammeerd om het volgende uit te voeren: left click, CTRL+a, CTRL+C. ik weet eigenlijk niet of die macro's op de muis zelf opgeslagen worden of in setpoint (logitech "driver" software).

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisvo
bartbh schreef op donderdag 19 april 2012 @ 11:35:
Zelf heb ik eens AutoHotkey gebruik om met een middle mouse click, een linker click te simuleren.

Wellicht dat je het programma ook zo kunt instellen dat deze 3x links klikt als je het muiswieltje indrukt. Al kan ik me voorstellen dat microstation deze toets ook al standaard ergens aan heeft toegewezen.
alle muisknoppen (links rechts wieltje) zijn inderdaad al gebruikt.
Het meest ideaal zou zijn voor mij iets als bijvoorbeeld X + leftclick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:42

Tazzios

..

Misschien zijn er ook nog mogelijkheden in Microstation zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

skoozie schreef op donderdag 19 april 2012 @ 11:36:
[...]

De opties om het in de muis te zoeken is inderdaad een goede!

Logitech (G700) kan ook macro's en heeft lekker veel knoppen. ik moet vaak alle tekst uit een "invoer" veld kopieren. Een van de knoppen is dan geprogrammeerd om het volgende uit te voeren: left click, CTRL+a, CTRL+C. ik weet eigenlijk niet of die macro's op de muis zelf opgeslagen worden of in setpoint (logitech "driver" software).
Ik geloof dat de Logitechmuisjes dat in software opslaan (maar misschien doet de G700 het weer net anders), maar ik weet dat mijn SteelSeries Sensei muis het op de muis zelf opslaat (dus je hoeft geen software actief te hebben in principe, en als je de muis ergens anders op inprikt heb je nog steeds de profielen die je hebt opgeslagen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisvo
bedankt voor alle muis instellingen van logitech maar dat is vrij offtopic voor wat betreft mijn probleem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Waarom is dat offtopic? Je hebt toch een logitech muis of niet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisvo
TERW_DAN schreef op donderdag 19 april 2012 @ 12:21:
Waarom is dat offtopic? Je hebt toch een logitech muis of niet dan?
ja maar met slechts 3 knoppen (2+wiel), dus geen alternatieve knoppen in te stellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dan zou ik sowieso een andere muis overwegen. Hoe kan je anders een knop anders instellen, als je die niet hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisvo
TERW_DAN schreef op donderdag 19 april 2012 @ 12:31:
Dan zou ik sowieso een andere muis overwegen. Hoe kan je anders een knop anders instellen, als je die niet hebt?
ik stel de vraag niet voor niets ;) in het geval van een andere muis had ik het me ook wel kunnen bedenken. Ik zou graag zien dat als ik bijvoorbeeld X+left click doe, de computer dat ziet als 3x links klikken. Of dat ik een programma aan/uit kan zetten om de linkermuisknop automatisch 3 clicks te laten maken wanneer ik hem 1x indruk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

jorisvo schreef op donderdag 19 april 2012 @ 10:32:
Dat wordt dus thuis proberen, maar thuis heb ik de software niet om te testen of het werkt.
mocht iemand nog een pasklare oplossing hebben hoor ik het graag..
Niet gehinderd door enige kennis over het op toepassing zijnde besturingssysteem, wil ik hierbij duidelijk maken dat TS vrij makkelijk onder Windows XP kan testen of het triple clicken progje werkt;
Afbeeldingslocatie: http://www.bbc.co.uk/accessibility/images/guides/mouse_easier/computer/mouse_doubleclick_xp_fig2.jpg

En zelfs online; http://unixpapa.com/js/testmouse.html

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 19-04-2012 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisvo
Anoniem: 63975 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 12:53:
[...]

Niet gehinderd door enige kennis over het op toepassing zijnde besturingssysteem, kan TS vrij makkelijk onder Windows XP testen of het triple clicken progje werkt;
[afbeelding]
idd, bedankt, niet aan gedacht.. dan weet ik of twee keer klikken in elk geval werkt :)
en idd ook gewoon een map openen in de verkenner zal aantonen of het werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Met autohotkey (ff Google gebruiken) wil het in ieder geval. Met onderstaand scriptje

code:
1
2
3
^!n::
Loop 3
    Click Left

Ctrl+alt+n geeft 3x een muisklik op de huidige locatie van de cursor. Met het gebruik van de helpfunctie kun je zelf wel uitzoeken welke combinaties er nog meer mogelijk zijn en welke voor jou het makkelijkste is.

edit:
code:
1
2
3
^Mbutton::
Loop 3
    Click Left

Op deze manier krijg je een triple click op de locatie waar je klik met je middelste muisknop, met control ingedrukt. Lijkt mij het handigst?

[ Voor 22% gewijzigd door bartbh op 19-04-2012 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304426

overheen gelezen, nvm

[ Voor 87% gewijzigd door Anoniem: 304426 op 19-04-2012 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisvo
bartbh schreef op donderdag 19 april 2012 @ 13:17:
Met autohotkey (ff Google gebruiken) wil het in ieder geval. Met onderstaand scriptje

code:
1
2
3
^!n::
Loop 3
    Click Left

Ctrl+alt+n geeft 3x een muisklik op de huidige locatie van de cursor. Met het gebruik van de helpfunctie kun je zelf wel uitzoeken welke combinaties er nog meer mogelijk zijn en welke voor jou het makkelijkste is.

edit:
code:
1
2
3
^Mbutton::
Loop 3
    Click Left

Op deze manier krijg je een triple click op de locatie waar je klik met je middelste muisknop, met control ingedrukt. Lijkt mij het handigst?
lijkt me top! erg bedankt!! Vanavond even thuis proberen en vervolgens de systeembeheerder lief aankijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Autohotkey werkt zonder installatie, dus je kunt het eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisvo
bartbh schreef op donderdag 19 april 2012 @ 14:02:
Autohotkey werkt zonder installatie, dus je kunt het eens proberen.
heb hem kunnen installeren in mydocuments...
WERKT TOP!!!! dit scheelt me enorm veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-06 19:08

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Dat zien we; dat het werkt :+
Pagina: 1