[OFF 2010] Meerdere licenties op 1 pc

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leenm
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-06-2024
Beste mensen,

Op mn pc zou ik graag twee verschillende office licenties tegelijkertijd gebruiken en wel om de volgende reden:
- Tijdens het installeren van mijn pc heb ik Office 2010 Professional Plus geïnstalleerd en geactiveerd met bijgevoegde code. Dit werkte zonder problemen.
- Later heb ik Office Project 2010 geïnstalleerd via de TU (ik ben student). Zij hebben echter een volume license daarvoor.

Nu krijg ik na een maand opeens een melding als ik Office opstart (maakt niet uit welk programma), dat mijn office niet geactiveerd is: "your copy is designed for corporate or institutional customers. Connect your computer to your corporate network to complete activation". Daaronder een knop met "change product key". Het volgende heb ik al geprobeerd:
- Computer verbinden met corporate netwerk
- Mn product key invoeren
- Herinstallatie office

Probleem blijft echter. Nu is het de vraag of het mogelijk is deze twee licentievormen naast elkaar op 1 pc te draaien zonder speciale maatregelen. Ik heb eens rondgekeken, maar heb niet echt informatie kunnen vinden over dit probleem. Wel een workaround om twee office versies naast elkaar te draaien, zou dat de oplossing zijn?
Alle heldere inzichten zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Het naast elkaar draaien van deze licenties zou geen probleem mogen zijn.
Denk dat de TU een soort van license server moet hebben draaien waar je om de zoveel tijd mee moet connecten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leenm
jimbo123 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 08:34:
Denk dat de TU een soort van license server moet hebben draaien waar je om de zoveel tijd mee moet connecten?
Ook mijn idee, maar mijn laptop aan dat netwerk hangen heeft niet het gewenste effect :|

[ Voor 0% gewijzigd door leenm op 19-04-2012 08:43 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbo123
Ja maar wellicht is op dat netwerk die licentieserver niet gestart of heeft die een probleem?
Zou het eens bij de helpdesk van dat netwerk navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 329694

TU maakt inderdaad gebruik van een aparte service op de server de de licentie's regelt. Je dient dus in het domein in te loggen en vervolgens Office 2010 te laten activeren via de server. Dan zou het probleem opgelost moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leenm
Dat van de server kan ik nog eens navragen idd, maar ik denk niet dat dat het probleem is.
Wat ik mij afvraag, waarom krijg ik deze licentiemelding ook als ik bijvoorbeeld Outlook opstart? Behalve Office Project heb ik gewoon alles geïnstalleerd m.b.v. een dvd en licentiecode. Mocht activatie via server inderdaad niet lukken, dan verwacht ik deze melding alleen als ik Office Project opstart en niet bij Word of Outlook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbo123
Och het hangt toch allemaal een beetje met elkaar samen natuurlijk, dat office / activatie.
Ik zou toch echt onze suggestie eens proberen en zorgen dat je met die server van de TU de activatie gaat uitvoeren.
Pagina: 1