Toon posts:

[V&A] Nieuw beleid m.b.t. omgebouwde gameconsoles?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De afgelopen dagen heb ik tot twee keer toe een advertentie gemeld die tegen de regels is (omgebouwde gameconsole inclusief illegale kopietjes van spellen). Beide keren kreeg ik een (standaard) bericht dat mijn melding verwerkt is, de advertentie staat echter nog steeds online. Na de eerste keer dacht ik dat er wellicht getwijfeld werd aan mijn melding en heb ik de verkoper per PM benaderd. Uit zijn antwoord blijkt overduidelijk dat het aangebodene inderdaad illegaal is (er staat niet-originele software op en er zitten gebrande spellen bij), deze heb ik dan ook in mijn tweede melding meegekopieerd. Gezien het feit dat ook deze tweede melding 'verwerkt' is maar de advertentie niet verwijderd wordt kan ik derhalve concluderen dat tegenwoordig wel omgebouwde gameconsoles en illegale kopietjes aangeboden mogen worden?

FAQ
Niet toegestaan zijn o.a. : gemodde consoles of consoles met modchip (in het algemeen: alles wat de auteursrechtelijke beveiliging kan omzeilen). Engineering Sample processors (deze zijn eigendom van de fabrikant en mogen niet publiekelijk verkocht worden), software met een persoonlijke of eenmalige licentie evenals kopieën of back-ups van software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-10 20:47
Het beleid is niet veranderd maar ook uw V&A crew maakt wel eens een foutje. Ik ga er achteraan voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-10 20:47
Het verhaal is dat uit de advertentie niet meteen blijkt dat ze zijn gemod. De adverteerders zijn er op aangesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
"Bij de Xbox 1 zijn er nog wat meer mogelijkheden, maar dit kan ik desgewenst uitleggen via dm/mail. ;)" is al een aardige aanwijzing lijkt me, als het legaal was stond het wel gewoon in de advertentie. Plus dat je op de foto duidelijk kan zien dat diverse hoesjes zelfgeprint zijn.

Maar goed, ik heb bewijs geleverd in de vorm van de PM, de rest is aan jullie. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2012 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-10 22:12

painkill

Pain(k)(ill)

De xbox 1 is natuurlijk wel een ander verhaal.
De spellen zijn sowieso niet meer te koop, dus de uitgevers zal het niet meer uitmaken op welke manier je aan de spellen komt.

Ook microsoft heeft al jaren terug de xbox laten vallen, geen xbox live, geen support, niks.
Er zijn 2 redenen om de console nu nog te kopen:

HTPC
Retrogames

Beide hebben een soort van mod nodig.

Is het niet een idee om dit alleen te laten gelden op producten welke nog in de winkel te koop zijn?

Mijn SNES verzameling!