Ubuntu core installatie met Video

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag allen :-)

Ik hoef niet altijd wat te vragen, gezien antwoorden wel ergens te vinden zijn. Corrigeer me als ik het dit keer mis hebt. In het kort: een command-line systeem die video's afspeelt, dus geen streaming(server).

In het verleden heb ik een laptop omgebouwd tot een digitale fotolijst. Ik heb dat gedaan door een basis systeem (Ubuntu 6.04?) te installeren met fbi (LINK). Dan simpelweg een startup script maken. Het resultaat is dan een laptop die na opstarten een serie foto's uit een map als een slideshow laat zien. Basis systeem wordt ook wel core of command-line systeem genoemd, het is zonder X(11), GUI, zonder desktop-manager, window-manager, login manager, etc.. (wat je allemaal wel niet nodig hebt om je muis te kunnen gebruiken)

Nu wil ik het zelfde doen, maar dan met video's. Basis idee is het hetzelfde, dus een minimale installatie maar dan video's afspelen. Ik ben vooral bij VLC blijven hangen, want die krijg ik veel makkelijker aan het praat dan Mplayer.

Ik weet dat het met Ubuntu, Xubuntu etc.. makkelijk kan, wat ik dus nu ook heb. Ik heb al zoveel geprobeerd dat ik de weg kwijt ben. Ik heb even alles weer op 0 gezet en begin opnieuw. Inmiddels heb ik een basis-systeem Ubuntu 8.04 geïnstalleerd. Wat moet ik installeren om video's lopend te krijgen, zonder met een opgeblazen systeem te eindigen voor zoiets simpels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik denk niet dat het je gaat lukken om een videospeler te installeren zonder ook X te installeren. In theorie kan het zeker, maar ik denk dat in praktijk de dependencies daar geen rekening mee houden. Je zou kunnen overwegen om de boel met de hand te installeren. Ik zelf zou die extra software voor lief nemen. Zolang je het niet gebruikt kost het alleen wat ruimte op je HD, en die heb je toch wel over.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.