Toon posts:

Verbinding valt telkens weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Okee, ik heb een raar probleem.. En ook lastig uit te leggen..
Ik heb gewoon verbinding met mijn draadloos internet..
En ik kan ook op internet, maar zo af en toe lijkt de verbinding weg te zijn, terwijl de laptop wel aangeeft dat ik nog steeds verbinding heb..
Maar ik kan dan niks meer..
Na een paar minuten is het weer goed en kan ik weer verder.
Maar de andere pc in dit huis heeft geen problemen, ook hij kan gewoon op het internet, op het moment dat ik dat niet kan..
Ben ook ergens anders geweest met mijn laptop en daar kon ik de hele avond op internet zonder problemen..
Ik weet niet zo goed meer waar ik dit probleem moet zoeken..
Ik heb mijn laptop zelfs gedefragmenteerd en windows opnieuw geïnstalleerd maar nog steeds heb ik hier last van.
Kan iemand mij helpen? Want ik word hier gek van!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 13:41
Je geeft nogal weinig informatie.
Hoe goed is je ontvangst (hoeveel streepjes)?
Wat voor apparatuur gebruik je? Heb je de router al eens uit/aan gezet?
Is die andere pc ook draadloos of aangesloten met een netwerk kabel?
etc.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
InSSIDer downloaden, en een rustig kanaal opzoeken voor je eigen netwerk.

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
Mijn ontvangst is perfect.. Dit probleem is een aantal dagen geleden begonnen. Hiervoor altijd perfect internet gehad.
Heb de router ook al eens uit en aan gehad, helpt niks.
Andere pc is ook draadloos.

Waarom heb ik hier nu ineens last van, er is niks veranderd aan mijn laptop of aan de internetverbinding.

InSSIDer ken ik niet.. Maar ik zal er eens naar zoeken

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-12-2025

ByteDelight

Retro computing is alive!

InSSIDer geeft aan welke draadloze netwerken er in jouw omgeving zijn.

Voorbeeldje:
Afbeeldingslocatie: http://www.rarst.net/images/inSSIDerpowerfulWiFiscannerutility_26C/inssider_channels.png

Er is maar een beperkt aantal draadloze kanalen beschikbaar, en als een andere router op hetzelfde kanaal communiceert als die van jouw, dan deel je de bandbreedte.
Sterker nog, het zou kunnen dat jouw communicatie er behoorlijk door gestoord wordt, zeker als er in de straat nog meer routers op hetzelfde kanaal zitten.

De reden dat het onlangs veranderd is, kan zijn dat iemand anders onlangs een nieuwe router heeft geïnstalleerd.

Met InSSIDer kun je precies zien wie er nog meer op 'jouw' kanaal zitten.
En als je ziet dat er een nagenoeg leeg kanaal is, dan stel je jouw router in om dat kanaal primair te gebruiken.
Moderne routers hebben een functie die automatisch het best geschikte kanaal opzoekt.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• Ploink
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2012 @ 23:54:
Na een paar minuten is het weer goed en kan ik weer verder.
Zoiets heb ik ook wel eens gehad. Goede ontvangst, maar gedurende enkele minuten ging het signaal periodiek naar 0. Dit is typisch het gebruikspatroon van een magnetron, welke ook ongeveer op 2.4GHz werkt.
Een oude, slecht afgeschermde magnetron (kapot deurtje oid) kan wifi in de hele straat platleggen terwijl de soep opwarmt. Het duurt dan typisch niet meer dan een paar minuten.

Verwijderd

Topicstarter
Dat magnetron verhaal zal het niet zijn, want dat zou betekenen dat iemand de hele dag lang om de zoveel minuten weer iets in de magnetron gooit?
Want het gaat de hele dag lang door..
Maar @bverstee, ik heb dat InSSIDer bekeken, maar ik word er niet echt wijzer van hihi..
Ik probeer ff een printscreentje te maken..

Verwijderd

Wat bedoel je hier precies mee? Is internet gewoon erg traag of krijg je een bepaalde foutmelding?

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.flickr.com/photos/77378774@N03/6945731816/in/photostream/lightbox/

Mijn internet is van Tele2

En ik bedoel met ik kan dan niks meer, dat ik een foutmelding krijg inderdaad en wanneer ik online aan het gamen ben word ik eraf gegooid met de melding dat ik geen verbinding meer heb

Verwijderd

Je moet toch nog iets specifieker zijn. Gebeurt het alleen tijdens het gamen? Of ook tijdens het surfen? Welke foutmelding krijg je?

Verwijderd

Topicstarter
Nee het gebeurd constant.. De hele dag door..
Ik vind het ook lastig uit te leggen..
Foutmelding, dat ik geen internet pagina kan openen..
Ik vind het meer dan logisch dat dit gebeurd wanneer mn laptop ook aangeeft dat de verbinding weg is, maar ik heb perfect ontvangst en er word ook niet aangegeven dat ik mn verbinding kwijt ben..
Ja sorry voor mn onduidelijke verhaal

• Ploink
Om je verbinding in de gaten te houden kun je het volgende doen:
open een command prompt (start->run->cmd)
en type
ipconfig

Noteer wat er staat bij "Default Gateway".
Als dit bijvoorbeeld "192.168.0.3" is, type dan:
ping -t 192.168.0.3

Je krijgt dan steeds "Reply" berichten terug als je verbinding hebt en "Request timed out" als je geen verbinding hebt.
Dit test de verbinding met je router, als je dan toch geen internet pagina kan openen terwijl je wel Reply berichten krijgt, dan ligt het probleem niet aan de wifi.

Edit:
Houdt het probleem misschien op als de andere pc is uitgeschakeld?

[ Voor 6% gewijzigd door Ploink op 19-04-2012 01:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb de tip van Ploink net gedaan..
En ik krijg indd Time Outs te zien..

En ik heb eerder iets verkeerds gezegd, ik zei dat de andere pc ook draadloos was, maar dat is niet zo. Die zit aan een kabel.
En wat ons net opviel is dat de problemen erger zijn wanneer hij iets doet op zijn pc, zoals gamen of iets downloaden.
Maar als mijn vriend op de andere pc zit, heeft hij geen enkele problemen, kan dit komen doordat hij aan de kabel zit?

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
"iets" downloaden ?

Als de andere pc zoveel verkeer veroorzaakt dan kan het heel goed impact hebben op jouw activiteiten.

Dus als die andere pc met torrentjes of nieuwsgroepen bezig is, en de instellingen in de daarvoor gebruikte programma's niet aangepast heeft naar jullie verbindingssnelheid en aantal gebruikers, dan is het gedrag wat je beschrijft heel logisch.

Je geeft alleen zo verrekte weinig relevante info dat het voor ons gokken blijft.

Je kunt het zelf eenvoudig testen met die ping test, zowel naar je router, als naar een extern adres.
Zonder en tijdens die mogelijk verstorende activiteiten van de andere computer.

Het zou mij niets verbazen als die andere computer de verbinding dicht trekt met zijn activiteiten.

Abort, Retry, Quake ???

• Ploink
Wat aZuL2001 zegt... zet die andere computer eens helemaal uit en kijk dan eens of het probleem blijft bestaan.

Wat is het IP adres dat je gebruikt voor die ping test?
(het kan zijn dat NAT is uitgeschakeld en beide computers vechten om hetzelfde externe IP adres, dat kan wel eens voorkomen bij sommige providers)

Verwijderd

Topicstarter
Nee want zoals ik eerder al zei, heb ik hiervoor nooit problemen gehad, terwijl toen ook deze pc gewoon de dingen deed die hij nu ook doet.. En ook met de pc uit blijven de problemen.
En ik ben zelf niet echt handig met dit soort dingen, dus wat voor informatie ik moet geven weet ik ook niet..

• Ploink
Het is moeilijk te zeggen waar het probleem zit omdat we zo weinig informatie hebben, maar als je ook dichtbij de router een slechte verbinding hebt, dan vermoed ik dat de router niet helemaal goed meer is.

Wat je kan proberen:
- Reset router naar fabrieks-instellingen (factory defaults)
- Ik heb wel eens vreemde symptomen gehad waarna bleek dat de voeding van de router langzaam stuk ging. Misschien heb je nog een reserve voeding adapter die er op past. (Let wel op spanning en stroom specificatie).
- Bij je provider klagen over je router, misschien krijg je een andere.
Pagina: 1