Sinds vandaag ben ik overgestapt van UPC naar Onsbrabantnet. Dit gaat helaas nog moeizaam. Ik heb namelijk problemen met mijn Apple Airport Extreme goed in te stellen.
Het probleem is als volgt:
wanneer ik mijn laptop rechtstreeks aansluit op poort 1 van het modem heb ik prima internet zoals het hoort. Sluit ik echter mijn Apple Airport Extreme aan op die zelfde poort dan krijgt mijn Airport geen IP en werkt het niet.
Ik heb al eens beide reset en zelfs de Aiport naar factory defaults reset maar het gekke is dat dus mijn Airport geen IP krijgt. Ik krijg dan een 169 adres waar ik niets mee kan.
Het wordt nog gekker: Wanneer ik mijn oude router aansluit krijg ik wel internet en werkt het wel. Helaas wil ik die niet gebruiken want dat ding is langzaam (max 15/15 mbit terwijl we 60/60 hebben)
De firmware van de Apple Aiport Extreme is helemaal bijgewerkt naar versie 7.6.1 als ik het goed heb. (er zijn iig geen updates)
De instellingen voor het internet zijn als volgt:
Verbinding via: Ethernet:
Ethernet-WAN-Poort: Automatisch
Verbindingsdeling: deel een publiek IP-adres
bij TCHP/IP tabblad heb ik DHCP gekozen.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
Het probleem is als volgt:
wanneer ik mijn laptop rechtstreeks aansluit op poort 1 van het modem heb ik prima internet zoals het hoort. Sluit ik echter mijn Apple Airport Extreme aan op die zelfde poort dan krijgt mijn Airport geen IP en werkt het niet.
Ik heb al eens beide reset en zelfs de Aiport naar factory defaults reset maar het gekke is dat dus mijn Airport geen IP krijgt. Ik krijg dan een 169 adres waar ik niets mee kan.
Het wordt nog gekker: Wanneer ik mijn oude router aansluit krijg ik wel internet en werkt het wel. Helaas wil ik die niet gebruiken want dat ding is langzaam (max 15/15 mbit terwijl we 60/60 hebben)
De firmware van de Apple Aiport Extreme is helemaal bijgewerkt naar versie 7.6.1 als ik het goed heb. (er zijn iig geen updates)
De instellingen voor het internet zijn als volgt:
Verbinding via: Ethernet:
Ethernet-WAN-Poort: Automatisch
Verbindingsdeling: deel een publiek IP-adres
bij TCHP/IP tabblad heb ik DHCP gekozen.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl