3DMark 2001 wil niet installeren

Pagina: 1
Acties:

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:56
Ik heb de nieuwste van 3D mark gedownload.
Met de vorige demo's had ik nooit problemen maar bij deze laatste versie krijg ik als de Textures geinstaleerd gaan worden de volgende foutmelding: Could not create Direct 3D device. (zie ook afbeelding)

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~nomercy13/screenshot.jpg

Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen?
Mijn configuratie is:
PIII 600 mhz 64mb intern en een voodoo 3 Dfx kaart. Verder draai ik met Windows ME. En heb ik versie 8.0 van directX geinstalleerd.

dus wie het weet mag het zeggen. :7

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 13:30

WiD

Zet je kleuren in windhoos eens op 16bit, dan zal het wel werken. Staat trouwens ook in de faq bij 3dmark

Verwijderd

3DMark2001 FAQ - Installation Issues

Q: Why do I get a message that says: "Could not create Direct3D device"?

A: The texture conversion in the installer requires Direct3D. On some 3D accelerators like Voodoo3, Direct3D can not be initialized in the required mode if the desktop is in 32-bit color mode (as the 3D accelerator can not render in that color depth). Try changing the desktop to 16-bit mode, and start the installation again.
:)

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:56
Inderdaad nadat ik de kleuren op 16-bit had gezet werd 3Dmark compleet geinstalleerd.

Maar helaas ik kreeg de melding dat ik minimaal 128 mb intern nodig had. En helaas ik heb maar 64 mb.
Dus maar snel upgrade.

maar tnx anyway voor de snelle hulp. 8-)

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 16:15
LOL, heb je voor 3DMark 2001 128 MB RAM nodig? Lekkere systeemeisen zijn dat. Ik heb zelf 192 MB RAM, dus ik heb er geen last van, maar shit, 128 MB minimaal... Tijd voor nog een memory upgradetje :)