Toon posts:

netwerk met 3 pc's welke proggie installeren ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu 3 pc's staan. ik wil een p200 als server gaan gebruiken maar nu weet ik niet welk programma hiervoor het best geschikt is, ik wil de volgende programma's en dingen gewoon kunnen doen op alle 3 de pc's:

-spellen als counterstrike op 3 pc's tegelijk op internet.
-direct connection met icq op alle 3 de pc's
-pop3 mail gebruiken
-icq gebruiken
-irc gebruik

verder wat dit het wel de bovenste dingen moeten dus tegelijkertijd op alle 3 de pc's werken

wie helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiG
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03 20:56

TiG

Je wilt dus gewoon een internet connectie delen. Dan zou ik gewoon Internet Connection Sharing van M$(:r) gebruiken want dat werkt gewoon goed en zit al bij Win98SE WinME en Win2k.

U gaat door voor de retorische vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb win me als server maar internet sharen werkt niet goed :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een dergelijke configuratie heb ik ook, maar dan op een 486 met 8MB ram (debian http://www.debian.org/ ). Een cdrom, monitor, muis of keyboard heb je niet nodig 8-) (tijdens installatie is natuurlijk wel zo handig)

Zo'n server laat je gewoon altijd aanstaan.
firewall doe je met IPchains
internet delen met masq (ook ipchains)
http://www.linuxdoc.org/HOWTO/mini/Home-Network-mini-HOWTO.html

bestanden delen met samba
http://www.linuxdoc.org/HOWTO/SMB-HOWTO.html

remote beheer met OpenSSH
http://www.openssh.org

een goede ssh client voor windows is PuTTY

zie ook:
||
\/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij kan je met win2k ook perfect internet sharen, alleen weet ik niet of alles maar dan echt alles werkt => icq,napster,ftp,counterstrike enz. ?????? wie helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euh Winroute zo denk ik wel aan je eisen kunnen voldoen, alleen [bijna] geen enkele router/sharer/firewall gaat GOED om met file 2 file bij ICQ of Chat Request.

Maar ik denk dat een Linux Distro handiger voor jou is, luister goed naar Zemanova, en als je er niet uitkomt en goed gezocht hebt: FF op GoT plaatsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil je het makkelijk doen, gewoon sygate installeren, heb je wel geen firewall, maar simpel is het zeker. Sygate heeft ook geen beperkingen. Winroute moet alles apart worden ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:13

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Op maandag 26 maart 2001 12:06 schreef Bendertino het volgende:
Wil je het makkelijk doen, gewoon sygate installeren, heb je wel geen firewall, maar simpel is het zeker. Sygate heeft ook geen beperkingen. Winroute moet alles apart worden ingesteld.
Heel simpel hoor, of ben je te lui?! :D
Gewoon netwerkinstellen, en dan een portmapping aanmaken ik winroute klaar is kees! :P

Dus netwerkintstellen als volgt:

Server (NIC):
IP: 192.168.1.1
Subnet: 255.255.255.0
DNS: 192.168.1.1

Client:
IP: 192.168.1.2
Subnet: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.1.1
DNS: 192.168.1.1

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 22:26

Ook

Yes I can!

Sygate is inderdaad heel makkelijk in gebruik..
Je kan van de Sygate pagina allemaal poort rules downloaden voor verschillende internet aplicaties. Ik heb hier dus ook op alle clients perfect ICQ...nooit gezeur...kan ook meerdere files tegelijk en chatten enzo...all in 1..
De mogelijkheid tot fine tunen in Sygate is uniek (voor een windows based Internet sharing tooltje)!

Ook

Wees consequent, maar niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als groot fan van sygate raad ik het iedereen aan met gemiddelde pc kennis die het snel en makkelijk wil. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

allaboard...maar dan heb je wel kans dat je geen spelletjes meer tegen elkaar kunt spelen.
Maar installatie is voor een beginner ontzettend simpel.
Gewoon op elke pc volgende volgende volgende enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 22:26

Ook

Yes I can!

Op maandag 26 maart 2001 13:52 schreef Router het volgende:
allaboard...maar dan heb je wel kans dat je geen spelletjes meer tegen elkaar kunt spelen.
...
Sommige spellen (vb age of empires) spelen via een bepaald protocol dat voor internet games slechts 1x hetzelfde IP adres toe laat..
Dan kan je Internet sharen wat je wil, maar het zal je nooit lukken om met meerdere mensen tegelijk in 1 internetspel te komen.
Als het spel het toelaat, kan je het met Sygate bereiken!
LAN games zijn sowiso geen probleem ofcourse..

Ook

Wees consequent, maar niet altijd

Pagina: 1