Ik wil een van deze 2 processors in een pc van een vriend zetten, maar Ik weet niet welke ik moet kiezen. Ze ontlopen elkaar 30 cent in de pricewatch dus ik verwacht niet dat de prestaties veel verschillen. De FX-4100 is standaard 200 MHz hoger geklokt en heeft meer cache, maar de X4 965 staat toch hoger aangeschreven in de pricewatch. Hoogstwaarschijnlijk gaat waarschijnlijk overgeclocked worden, dus de 200MHz verschilzal niet veel uitmaken. Verder zal ik in de pc een Asrock 970 extreme3 en 8Gb corsair vengeance 1600 ram gebruiken. Heeft iemand een goede reden waarom ik een van de twee zou moeten kiezen?
965, 100%. De FX-4100 kan verder overgeklokt worden, maar dat zegt niks over de performance en bovendien vliegt het verbruik de pan uit. Klok voor klok is de 965 gewoon veel sneller. Zou voor deze prijsklasse eigenlijk geen AMD adviseren, hoe AMD fan ik ook ben. De Deneb core (965) is eigenlijk al best gedateerd, zelfs met de C3 revisie. Jammer dat de 960t geschrapt is (Zosma); die heeft een beter geheugen- en energiemanagment (minder volts voor dezelfde prestatie). Als je wat geld bij wilt leggen dan zou een 1035T, 1055T al beter zijn.
Anders de X4 631, is wel een stuk goedkoper, presteert wat minder, kan minder overgeklokt worden (geen black edition), en het FM1 platform wordt spoedig vervangen... Maar wel als voordeel dat die zuiniger is (32nm) en goedkoper dus. Kun je mooi een SSD voor kopen, betere koeler etc.
Anders de X4 631, is wel een stuk goedkoper, presteert wat minder, kan minder overgeklokt worden (geen black edition), en het FM1 platform wordt spoedig vervangen... Maar wel als voordeel dat die zuiniger is (32nm) en goedkoper dus. Kun je mooi een SSD voor kopen, betere koeler etc.
[ Voor 10% gewijzigd door C.Hariri op 18-04-2012 19:34 ]